Gå til innhold

Hvordan overklokke en p4 2.4ghz?

PoNdUs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I bios må du gå på cpu clock speed, og øke den. Du må bare prøve deg frem med hvor langt du kan presse den. 2,7-2,8ghz burde gå uten problemer. Det kan imidlertid være du ikke kan klokke i det hele tatt, (hvis du f.eks, som meg, har pc fra Dell) uten store inngrep i hk.

Prøv å poste i delen for overklokking her..

Lenke til kommentar
Hvordan gjør man det og hvor mye kan man overklokke?

Gå inn i bios og still inn FSB'en, du kan klokke denne cpu'en til over 3GHz. Kjører nå min på 2,9GHz mest fordi denne kombinasjonen sammen med minnehastigheten funker best her hos meg, men jeg har vært oppe i 3,02GHz.

Lenke til kommentar

Hos meg går jeg i BIOSEN, så Frequency/voltage--->Auto detect CPU FSB | disable--->CPU Frequency | 133MHz(denne MHz'en stiller du opp...)ikke still den for mye opp...du kan klare 3GHz med den CPU'en...men da kjører du den litt voldsomt. Ville ikke oc mer enn 2.85GHz med din...ikke mer enn 1.75V!

Lenke til kommentar

Har to av denne CPUen, og begge takler 155 ~ 160 FSB på default VCore. Dette gir ~2.9GHz på deafult VCore. Med moderat overspenning (1.6 ~1.65) klarer du nok 3GHz.

Husk og låse AGP + PCI slik at du slipper ustabilitet pga. skjermkort eller ting på PCI buss.

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...