Deviator Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Er det slik å forstå at ESX ikke støtter mere enn 1 hardisk og at eventuel lagring må foregå på en eller annen form av nettverk share? Tenker da på om du har imager\data som er større enn lokal hd plass på esx. Har prøvd å lese meg frem til dette men finner ikke svar, og på min pc finner bare esx 1 hardisk. Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Er ikke 100% sikker på om jeg forstår spørsmålet ditt riktig, men ESX støtter flere harddisker, både virtuelle og fysiske og nettverksshare, iSCSI og annet. Du kan blande vilkårlig både systemmessig og pr. virtuell maskin. EDIT: Da tenker jeg på ESX3.5. Hvordan det er med ESXi skal jeg ikke si med sikkerhet. Endret 19. februar 2009 av oblivian Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Tenker da på om du har imager\data som er større enn lokal hd plass på esx. Du kan sette opp HD'er i 2 modes, enten dynamisk eller at den er statisk. Når du setter opp en dynamisk harddisk på f. eks. 200GB, men data som faktisk ligger på imaget er 4GB så bruker ikke imaget mer enn 4GB. Setter du opp en statisk disk så holder ESX av hele plassen uansett hvor mye eller lite som ligger på disken. Lenke til kommentar
Deviator Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Tanken på at det var en begrensing på ESX slo meg. Grunnen er at jeg har 2 identiske Sata disker på min pc men fant bare en av de når jeg installerte ESX. Samtidlig så syntes jeg en slik begrensing ville være utrolig sært ettersom det antagelig er mange som vil kun benytte locale storage. Men som sagt så ble jeg lei av å forsøke å finne ut av det via den ubrukelige VMware siden. Takk for svar Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 prøv forumet der du, det er utrolig bra.. jeg har en ESXi test server kjørende, og den har 2 disker i raid1, der er ESXi installert, også er det datastore1 , også 4-5 disker i raid5, som heter datastore 2 Såvidt jeg har forstått så er ESXi en littegrann nedstrippet versjon av ESX, men strippingen har kun gått på "enterprise" funksjonalitet, altså f.eks integrasjon mot VMware Infrastructure med alt det greiene som er der så man kan vel si at ESXi, er en standalone ESX Lenke til kommentar
wsp Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 ESX (& ESXi) støtter maks 16 diskkontrollere per host som hver kan ha 15 disker på maks 2TB hver. Ved bruk av iSCSI hba kan hver av disse ha 64 disker/LUN. Lars Lenke til kommentar
satheesh.net Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Tanken på at det var en begrensing på ESX slo meg.Grunnen er at jeg har 2 identiske Sata disker på min pc men fant bare en av de når jeg installerte ESX. Samtidlig så syntes jeg en slik begrensing ville være utrolig sært ettersom det antagelig er mange som vil kun benytte locale storage. Men som sagt så ble jeg lei av å forsøke å finne ut av det via den ubrukelige VMware siden. Takk for svar Hei! Du må ofte lage de logiske diskene i SATA oppsettet ditt. Der du definerer om den skal være i RAID eller ikke, flere partisjoner, etc. Det er store variasjoner på hvordan ESX(i) "ser" kontrollkortene, men i det store og det hele burde den finne diskene hvis VMware støtter kontrolleren. Mvh -Satheesh- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå