larsingedude Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Hei, fikk tilbake 1581,- for mitt defekte MSI 9800GTX. Synes dette er alt for lite ettersom det er ingen måte jeg kan få tak i ett tilsvarende kort for den prisen. (inkl frakt) Burde jeg gå videre i denne saken eller har pcutstyr sitt på det tørre? Kortet teara, masse streker som fløy over skjermen.Kortet ble kjøpt i juni/juli 2008, men ikke åpnet før januar 2009. Jeg kontaktet pc utstyr i januar og sendte kortet tilbake i mot slutten av måneden. Kortet ble kreditert den 10 februar og pengene var på min konto den 17 februar. Lars Inge Endret 28. februar 2009 av larsingedude Lenke til kommentar
kjbu Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Hei, fikk tilbake 1581,- for mitt defekte MSI 9800GTX. Synes dette er alt for lite ettersom det er ingen måte jeg kan få tak i ett tilsvarende kort for den prisen. (inkl frakt) Burde jeg gå videre i denne saken eller har pcutstyr sitt på det tørre? Lars Inge Denne tabellen http://www.tomshardware.com/charts/gaming-...Totals,795.html viser at kortet ditt yter ca det samme som Radeon 4850, som koster fra kr 1299,- fra Komplett i dag. Pluss på en hundrelapp i frakt. Etter mitt syn, har du dermed fått mer enn du burde fått. - kjbu Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 ... Synes dette er alt for lite ettersom det er ingen måte jeg kan få tak i ett tilsvarende kort for den prisen. (inkl frakt)... Hva mener du? Du kan få dette kortet for mindre, og i tillegg bedre. Frakt kan du da uansett ikke regne med i en sånn sammenheng. Bor du i Oslo kan du f.eks hente den hos NetShop for kr 40,-. Lenke til kommentar
Tetanus Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Først må du forklare årsaken til at kortet var defekt, når det ble kjøpt og hva pcutstyr.no har gjort for å utbedre mangelen/feilen på kortet. -Tet Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Denne tabellen http://www.tomshardware.com/charts/gaming-...Totals,795.htmlviser at kortet ditt yter ca det samme som Radeon 4850, som koster fra kr 1299,- fra Komplett i dag. Pluss på en hundrelapp i frakt. Etter mitt syn, har du dermed fått mer enn du burde fått. - kjbu Hva du synes er totalt urelevant for spørsmålet her. Forbrukerkjøpsloven forteller at ved heving av kjøp skal hele kjøpesummen tilbakebetales. Hvis butikken ønsker å trekke bruksfradag så skal forsinkelsesrenter av det betalt sum fra kjøpsdato betales til forbrukeren. Lenke til kommentar
larsingedude Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Kortet teara, masse streker som fløy over skjermen. Kortet ble kjøpt i juni/juli 2008, men ikke åpnet før januar 2009. Jeg kontaktet pc utstyr i januar og sendte kortet tilbake i mot slutten av måneden. Kortet ble kreditert den 10 februar og pengene var på min konto den 17 februar. Lars Inge Lenke til kommentar
drseafood Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Slik jeg har forstått det så er pcutstyr.no slått konkurs ifølge en annen tråd her. Jeg ville tatt det jeg fikk og sprunget om det er tilfellet. Lenke til kommentar
Tetanus Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Fikk du refundert hele kjøpsbeløpet eller kun deler av det? -Tet Lenke til kommentar
larsingedude Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Fikk du refundert hele kjøpsbeløpet eller kun deler av det? -Tet Kortet kostet 2195,- (+frakt ca 100,-) Jeg fikk kun refundert 1581,- Lenke til kommentar
kjbu Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Denne tabellen http://www.tomshardware.com/charts/gaming-...Totals,795.htmlviser at kortet ditt yter ca det samme som Radeon 4850, som koster fra kr 1299,- fra Komplett i dag. Pluss på en hundrelapp i frakt. Etter mitt syn, har du dermed fått mer enn du burde fått. - kjbu Hva du synes er totalt urelevant for spørsmålet her. Forbrukerkjøpsloven forteller at ved heving av kjøp skal hele kjøpesummen tilbakebetales. Hvis butikken ønsker å trekke bruksfradag så skal forsinkelsesrenter av det betalt sum fra kjøpsdato betales til forbrukeren. Uenig med deg her. Butikken har ikke krav til å betale tilbake penger etter kun 1 "reparasjon". De kunne levert ut et nytt 9800 GTX, men etter mitt syn er det enda bedre å få penger og dermed kunne velge et annet produkt om ønskelig. 9800 GTX koster under 1400,- i dag ifølge prisguiden. - kjbu Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Tråden er feilpostet og flyttes til forbrukerrett. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Når ble kortet kjøpt? Hvorfor fikk du refundert beløpet? Hvorfor ble det trukket noe fra kjøpsbeløpet? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Slik jeg har forstått det så er pcutstyr.no slått konkurs ifølge en annen tråd her. Jeg ville tatt det jeg fikk og sprunget om det er tilfellet. Hvilken tråd sikter du til? Selskapet Euro IT(som pcutstyr.no er en avdeling av) er ikke konkurs. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Hva du synes er totalt urelevant for spørsmålet her. Forbrukerkjøpsloven forteller at ved heving av kjøp skal hele kjøpesummen tilbakebetales. Hvis butikken ønsker å trekke bruksfradag så skal forsinkelsesrenter av det betalt sum fra kjøpsdato betales til forbrukeren. Uenig med deg her. Butikken har ikke krav til å betale tilbake penger etter kun 1 "reparasjon". De kunne levert ut et nytt 9800 GTX, men etter mitt syn er det enda bedre å få penger og dermed kunne velge et annet produkt om ønskelig. 9800 GTX koster under 1400,- i dag ifølge prisguiden. - kjbu Du kan være så uenig du bare vil, saken er at BennyXNO har helt rett! Så lenge de hever kjøpet SKAL kunden ha kjøpssummen tilbakebetalt (Sum - bruksfradrag + renter av summen) De burde heller ha tilbudt kunden et likt eller bedre kort noe som ville spart de for penger i det lange løp(selv om de sikkert får igjen penger for dette kortet fra produsenten allikevel) Lenke til kommentar
kjbu Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Hva du synes er totalt urelevant for spørsmålet her. Forbrukerkjøpsloven forteller at ved heving av kjøp skal hele kjøpesummen tilbakebetales. Hvis butikken ønsker å trekke bruksfradag så skal forsinkelsesrenter av det betalt sum fra kjøpsdato betales til forbrukeren. Uenig med deg her. Butikken har ikke krav til å betale tilbake penger etter kun 1 "reparasjon". De kunne levert ut et nytt 9800 GTX, men etter mitt syn er det enda bedre å få penger og dermed kunne velge et annet produkt om ønskelig. 9800 GTX koster under 1400,- i dag ifølge prisguiden. - kjbu Du kan være så uenig du bare vil, saken er at BennyXNO har helt rett! Så lenge de hever kjøpet SKAL kunden ha kjøpssummen tilbakebetalt (Sum - bruksfradrag + renter av summen) De burde heller ha tilbudt kunden et likt eller bedre kort noe som ville spart de for penger i det lange løp(selv om de sikkert får igjen penger for dette kortet fra produsenten allikevel) Her får en ekstraservice ved at kjøpet blir hevet (uten at en har krav på det). En skal jo ikke kreve mer når en får mer service enn det en har krav på. Du kan ikke nekte for at det er bedre å få penger enn et erstatningskort (som ikke trenger være nytt) tilbake. - kjbu Lenke til kommentar
TEE Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Her får en ekstraservice ved at kjøpet blir hevet (uten at en har krav på det). En skal jo ikke kreve mer når en får mer service enn det en har krav på. Du kan ikke nekte for at det er bedre å få penger enn et erstatningskort (som ikke trenger være nytt) tilbake. Det er ikke snakk om noen "ekstraservice", men en av mulighetene butikken har. Heving, omlevering eller reparasjon. Butikken har valgt heving, og kan da ikke avspise kunden med mindre enn det han har krav på etter loven. Lenke til kommentar
AnRe Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Jeg fikk kr 1.250 for ett 2 år gammelt x1950pro. Er godt fornøyd med det. Litt merkelig at jeg ikke har hørt noe fra pcutstyr.no annet enn pengene på konto. Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) Som sagt, er du fornøyd med at det du får tilbake er mindre enn du faktisk har krav på, så er det såre vel. Men ikke kom og fortell andre som er misfornøyde at de skal være glade for at de fikk noe i det hele tatt. Ser i en annen tråd at folk, som har klagd til PCUtstyr på beløpet de opprinnelig fikk som erstatning, nå har fått hele summen tilbakebetalt. Endret 20. februar 2009 av BennyXNO Lenke til kommentar
AnRe Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Som sagt, er du fornøyd med at det du får tilbake er mindre enn du faktisk har krav på, så er det såre vel. Men ikke kom og fortell andre som er misfornøyde at de skal være glade for at de fikk noe i det hele tatt. Hey Benny. Er du stressa i dag? Leser du noe jeg ikke skriver? Jeg sier jeg er fornøyd og nevner ikke noe om andre. Chill Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Jeg tror ikke den kommentaren var til deg, AnRe Du sa jo ikke at han skulle ta til takke med pengene og være fornøyd med det og ikke klage! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå