Gå til innhold

Megler ranet - ønsker å selge flere leiligheter

Anbefalte innlegg

Hei.

Denne kunne nok vært postet i både "Familie og Barn" eller "Andre jobber", men poster den her siden det er en aktuell sak. En eiendomsmegler ble ranet i eget hus og han og hans familie ble truet med pistol av flere maskerte ranere.

http://www.dagbladet.no/2009/02/18/nyheter...ks/ran/4919743/

Først og frems høres dette svært brutalt ut og jeg kan ikke forestille meg hvor fortvilende det må være å oppleve at ens familie og barn blir truet samtidig som man er helt hjelpeløs.

Og det er nettopp dette som får meg til å reagere på aller siste linje i denne artikkelen:

Nå har han bare to tanker i hodet.

- For det første ønsker jeg å få tilbake familien min igjen. At vi kommer over dette og får lagt det bak oss, uansett hvor lang tid det måtte ta. For det andre ønsker jeg å selge så mange eiendommer som mulig, sier tobarnspappaen.

Er ikke det en sinnsykt snodig ting å si?

Kunne du sett for deg en renovasjonsarbeider få samme oppslaget, for deretter å si "nå skal jeg tømme så mange søppelspann jeg bare kan". Sett i det lyset sier megleren i praksis:

"Jeg skal tjene så mye penger jeg bare kan"

Jeg kan ikke skjønne hvordan man en gang kan tenke på penger i denne sammenhengen.

Videre ser jeg at han ønsker å være anonym. Men med den informasjonen gitt her i artikkelen tok det meg under 10 minutter å finne ut hvem han er og hvor han bor. Og jeg er hverken nabo, kjent på østlandet, jeg kjenner ikke til meglere eller har hørt om fyren før.

Endret av Ekko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var jo sikkert bare en liten humoristisk vri som han megleren la til på slutten av intervjuet eller noe sånt da. For og liksom gi et lite budskap om "det var fælt det som skjedde, men livet går videre" type ting. Hadde man stått foran han når han sa det, så er jeg sikker på man hadde skjønt dette, men siden man bare får lese om det så blir ikke kommentaren fremstilt slik den var ment..

Er ganske sikker på at han mente det humoristisk..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...