Gå til innhold

Batterilokk til besvær...

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Har etterhvert opparbeidet meg endel dippedupper, og endel av dem har batterilokk som kun klipses på plass.

Felles for de fleste er at den tekniske løsningen er så grenseløst lite gjennomtenkt og grenseløst dårlig bygget, at man ender opp med ett eller annet som knekker og da må man kjøpe ny.

Saken forverres jo av at mange av disse tingene har selve elektronikkdelen i lokket, og da må man kjøpe elektronikken også og ikke bare lokket.

Slik jeg ser det så er dette en bevisst konstruksjonsløsning som ene og alene er designet for å bli ødelagt slik at kundene tvinges til å stadig kjøpe ny ting og sånn sett sikre inntektsgrunnlaget.

Det finnes massevis av bedre løsninger, som å ha et skyvelokk som de man har på fjernkontrollene, eller la lokket bli festet med en skrue om så er....bare ikke den fordømte klipsløsningen.

Jeg kan forstå at en produsent ønsker at kundene skal kjøpe mest mulig reservedeler, og sånn sett velger å designe produktet sitt for at det skal bli ødelagt....men nok må da en eller annen gang bli nok?

Med alle de forbrukerorganisasjonene som finnes så er jeg også overrasket over at ingen tar tak i dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...