Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det noen jenter/gutter som ikke er enig i "Mystery Method"?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leste nesten hele den Venusian ett eller annet boka og ble helt ør av system på system, klart det var ikke så ille som f.eks. Integral Spirituality av Ken Wilber, den tar vel kaka.

Hmm.. Venusian-boka var ulidelig steril og impotent. Jeg kjedet meg og skumleste store deler, men dette stagnante systemet gjorde meg forbanna og skjerpet. Jeg ble m.a.o. mer og mer immun mot mesmerisme, og fant til slutt akilleshelen, tror det var på side 160 til 170 et sted.

Angående dette trikset/ masken "å være magiker", joggu sa jeg smør.. illusjonist er vel rette ordet Mr. Mystery? Vel, fyren gnåle videre i vei om at denne fremgangsmåten skulle man ikke bruke under noen omstendigheter (it's all mine), han hadde drevet med "magi" siden han var liten og bla bla, hele greia var så jævlig krampeaktig at en må ha slukt både agn og snøre for å ikke legge merke til noe slikt. Mer leste jeg ikke av den boka, illusjonen var brutt om at her var det noe som helst av verdi.

De som følger en slik tynn pamflett finnes kanskje, ja.. når jeg tenker meg om ser jeg det for meg, men eneste "Mystery Method" duger til er som et trappetrinn i beste fall.

Lenke til kommentar

Endelig! :D En litt mer konkret tråd i forhold til disse "Er det noen som ikke liker biler?"-trådene. Fantastisk!

Og nei, jeg liker ikke Myserty Method. Den er utviklet på helt feil grunnlag og oppfordrer til å "ta igjen" på jentene ut i fra hvordan de har behandlet gutter i utelivet siden 80-tallet. Det baserer seg på at ei jente er verdt mye mer enn en gutt, og derfor må de trekkes ned i søla.

Fokuset ligger på hva man skal si, og ikke hvem man skal være, og det blir et helt feil fokus.

Man tar på seg en sjekke-maske som er formet etter utelivets harde fakta, og man blir en annen.

Natural all the way! :D

Lenke til kommentar

Jeg har heller ikke så mye imot MM.

Why all the hate?

Og nei, jeg liker ikke Myserty Method. Den er utviklet på helt feil grunnlag og oppfordrer til å "ta igjen" på jentene ut i fra hvordan de har behandlet gutter i utelivet siden 80-tallet. Det baserer seg på at ei jente er verdt mye mer enn en gutt, og derfor må de trekkes ned i søla.

Fokuset ligger på hva man skal si, og ikke hvem man skal være, og det blir et helt feil fokus.

Man tar på seg en sjekke-maske som er formet etter utelivets harde fakta, og man blir en annen.

Smurstafa, har du satt deg inn i MM?

Det å senke hennes verdi er en del av female to male attraction. Man skal ikke trekke henne ned i søla, men gjøre det klart at hun ikke har høyere verdi enn deg selv. Dette kan man også oppnå ved å heve sin egen verdi uten å senke hennes.

I neste del, male to female attraction, skal man kvalifisere henne. Heve hennes verdi opp til ditt nivå.

Kort sagt fortelle henne hva det er du setter pris på ved henne.

Fokuset, i begynnelsen, ligger på hva man sier. Ved at man vet at ordene kommer til å funke, kan man fokusere mer på måten man sier det: nonverbal-kommunikasjon.

Ved at man ikke behøver å bekymre seg for hva man skal si, er idéen at man blir mer selvsikker.

Canned material er også noe man bruker mer i begynnelsen, for så å lage sitt eget materiale ved et senere tidspunkt.

Forsåvidt synes jeg ikke det er noe galt med routines. Rutiner er en del av hverdagen vår. Det som derimot ikke er så kult er å være avhengig av routines.

I MM er tankegangen mer "Fake it til you make it".

Boka til Mystery heter "The Mystery Method - How to get beatiful women into bed"

Det handler ikke om forhold. Det handler om å få seg noe :)

Jeg må også berømme Mystery for at han fikk meg til å forstå, og sette meg inn i hvordan kvinner føler seg, istedetfor å dømme dem med en gang.

F.eks det at en jente ikke nødvendigvis er en bitch selv om hun avviser deg. Man gjorde bare ikke en bra nok approach og dette er noe som hun opplever gang på gang på gang. Hun har funnet ut at det er mest effektiv å bare være avvisende.

Mystery fremmer også det at man ikke puler for så å stikke av, eller at man ikke blir sint på jenta hvis hun ikke puler deg. Istedet spiller man det kult og oppfører seg som om det ikke gjør noe, men samtidig slutter å være intim med henne.

Og selvsagt det gamle mottoet "Leave them better than you found them".

Selvsagt, det er en del ting som ikke er optimalt med MM. Det er lett å få implementert gale mindsets, og at man blir avhengig av routines. Men, fullt så gale synes jeg ikke det er.

Det later også til at MM er noe man bruker i startfasen for så å utvikle seg til å bli mer natural. MM gir vordende pua's mot og et spark bak til å komme seg ut og teste ting. Pushe seg til å åpne, gjøre newbiemissions.

Jeg syns MM ikke er så gale. Det funker, men jeg synes andre ting funker bedre :)

Lenke til kommentar
Jeg har heller ikke så mye imot MM.

Why all the hate?

Smurstafa, har du satt deg inn i MM?*snip*

Jeg skal innrømme at jeg ikke har satt meg 100% inn i MM. Begynnte å skrape overflaten hvis jeg skal si det på den måten, og fant fort ut at jeg ikke ville basere meg på faste rutiner, falske historier, og negs.

Har sett en del av DVD-stoffet til Mystery og Style og jeg har lært en del om kvinneoppførskjel den veien. Så sånn sett har jeg fått mye positivt ut av MM.

Det er bare den delen der man finner opp historier for å øke sin egen verdi, og kaster negs for å senke hennes verdi, som jeg ikke var helt fan av. Og der appelerte the natural-way mye mer. :)

Hele den fake-it-till-you-make-it var en av de tingene som drev meg vekk fra MM etter som jeg er ute etter å finne en spesiell jente, og vil at henne skal se den ekte meg fra første stund.

Men for de som er glad i ONS og vil ha det så ofte som mulig, så skal jeg være enig om at MM er en kjappere og enklere vei å komme dit enn det natural-veien er. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...