Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

trenger hjelp med trigonometri.

Anbefalte innlegg

Heisann :)

Som emne sier, trenger jeg hjelp med å lære meg trigonometri..

Jeg prøver så godt jeg kan å følge med i timene på skolen osv, men jeg klarer bare ikke få inn i hode dette med trigonometri.

Jeg har aldri vært fan av geometri generelt sett, og jeg har alltid har vanskeligheter med å lære meg dette..

- Men nå er altså tiden kommet, jeg skal ha prøve i dette emne (trigonometri).

Idag satt jeg meg ned med dette og prøvde meg på enkelte oppgaver etc. tror jeg brukte rundt 2 timer etter jeg kom hjem fra skolen.. men jeg er fremdeles en intet annede person på dette emne.

Jeg henviser meg nå til dere, i håp om at noen av dere vet om noen linker til noen lynkurs, eller kanskje kunne forklart meg dette på en litt mindre innviklet måte, etterrsom at jeg føler at boken bruker betegnelser og ord akkurat som at jeg hadde kunnet det siden jeg ble født. ;)

Håper på svar :)

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, ta å se gjennom filmene jeg postet link til - og les det som står på matematikk.net, som Torbjørn foreslo. Det blir sikert klarere da. :) Det blir kanskje litt klarere hvis du gjøre praktiske oppgaver, det står sikkert noen i boka di, som benytter trigonometri. Det er ofte lettere å forstår, når du kan relatere det til noe praktisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...