eple123 Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 hei, har fått tilbud om jobbintervju, kom litt uventet og avtalte en dato, men nå i ettertid ønsker jeg å kunne møte en annen dato. Lurer på om det vil virke negativt å spørre om å gjøre møtet tidligere enn planlagt? ??? noen erfaringer med dette? Lenke til kommentar
SteffenMA Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Nå har jeg snart tenkt ihjel saken din, og må si jeg er usikker selv..enten så kan dem få inntrykk av at du har noe viktigere å fore, ellers så tenker de ikke så mye over det. Dette tenker jeg hjelper det jeg sier, hehe Men jeg vil tro at det har skjedd før og at det vil skje igjen. Hvis du ikke har mulighet den datoen, så må det vel gå ann å få en ny en. Lenke til kommentar
knottsau Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 At du velger en annen dato kan fremstille deg som lite fleksibel, noe som kan være negativt. Lenke til kommentar
bragd Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Men hva skal du fornoe den datoen ? Noe viktig ? Jeg ville sannsynligvis prioritert jobb intervjuet først - om det andre kan vente. Lenke til kommentar
bmwpower92 Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 hmm, ja det kan nok virke negativt at du spør om ny dato, vanligvis (i større bedrifter) så pleier jo styret eller lignende å ha en dag med 1. jobbintervju der flere søkere kommer på samme dag, til forskjellig tid. men ut ifra det du skrev så hørtes det ut som det var du som avtalte dato fra starten av, så det blir jo en litt annen situasjon. av ren nyskjerrighet lurer jeg på hva annet du skal fåreta deg på den datoen som er viktigere. om det er så viktig at det er en god grunn (tenker på bryllup, dødsfall o.l) så er jo det ganske god grunn da. Lenke til kommentar
eple123 Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 hmm, ja, nå ble jeg litt usikker. Men det er ingen stor bedrift på den måten. Alle kandidater tas inn fortløpende Problemet er at jeg går på skole i en annen by og må ta meg fri sånn sett, og det vet de allerede. Og nå i ettertid skulle jeg helst ha sagt ja til intervju tidligere. Så nå med litt bedre forklaring på situasjonen, kan jeg ringe opp igjen og spørre om å ta det litt tidligere?? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Eg trur eg ville ha strekkt meg så langt som mogleg for å ta intervjuet på den avtalte datoen. Å bytte dato utan ein god grunn ville eg værtfall tolka som negativt. Eg ville ha tenkt at denne arbeidstakaren er ustrukturert utan skikkelig oversikt over sin eigen timeplan, er vimsette og muligens setter sine eigne behov forann alle andre sine. Men når det er sakt så har nok folk flytta avtalar før utan dei heilt store problema. Det er også litt avhengig av kor mange søkarar dei har og kor godt kvalifisert du er for jobben. Flyttar du avtalen så kjem du litt bak i køa, arbeidsgiver får då kanskje sjangsen til å intervjue noken andre før deg eller om det er nok arbeidssøkarar så kanskje du ikkje eingong får ny avtale visst det er vanskelig å finne ny dato. Så mitt råd er å ikkje bytte dato, oppretthold fasaden av at du har alt under kontroll så lenge som mogleg. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Tror ikke det finnes noe fasitsvar på dette. Selv fikk jeg verken dato eller klokkeslett da jeg skulle på intervju der jeg jobber nå. Fikk beskjed om å komme innom en gang i nærmeste fremtid. Mens forige sted jeg jobbet ringte meg klokken 8 en morgen og forventet meg på intervju klokken 9. Var nok en slags test. Jeg rakk det, og fikk jobben. Konklusjonen blir nok at det kommer helt an på. Lenke til kommentar
kas_ Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Hei. Jeg hadde samme problemet i høst da jeg fikk innkalling til intervju. Jeg hadde da fra før en jobb som gjorde at jeg jobbet rotasjon, og var da borte på den aktelle datoen. Jeg ringte da opp den ansvarlige intervjueren og forklarte meg høffelig om problemstillingen og de var da så vennlige å tok meg inn en uke før jeg skulle. Datoen måtte også byttes ved andregangs intervjuet også Så lenge du har en GOD grunn så tviler jeg på det sterkeste at det har noe å si, da man som regel har en jobb fra før av og da må det sjongleres litt. Dette var i et større konsern, så størelsen har nok ikke noe å si heller som blir nevnt her. Ps: Fikk jobben Endret 19. februar 2009 av kas_ Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Det varier fra jobb til jobb, men det gir i hvert fall dårlig første inntrykk, men om du er f.eks er syk eller noe, send sykemelding til sjefen, så stoler han mer på deg Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Om begrunnelsen din er et eller annet viktig i forbindelse med f.eks. skole el. kan det også virke positivt i forhold til at du er ansvarsbevisst! At du ringer og spør om det er mulig å gjøre en endring i avtalen av vektige grunner men samtidig gjør det klart at du uansett kommer til avtalt tid om det er ønskelig tror jeg faktisk kan ha en positiv effekt også. Lykke til Lenke til kommentar
eple123 Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Jeg gjorde d jeg. Jeg ringte opp og sa jeg hadde mulighet før å møte tidligere enn avtalt. La det opp som et forslag, slik at det ikke virket som jeg var vrien og vanskelig. Det gikk greit faktisk. :-) Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Jeg gjorde d jeg. Jeg ringte opp og sa jeg hadde mulighet før å møte tidligere enn avtalt. La det opp som et forslag, slik at det ikke virket som jeg var vrien og vanskelig. Det gikk greit faktisk. :-) Hehe så bra, lærte noe nytt i dag Lenke til kommentar
bmwpower92 Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 er glad det løyste seg Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 er glad det løyste seg Men han får nok ikke jobben............ De har det i bakhodet ubevisst at han byttet dato. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 er glad det løyste seg Men han får nok ikke jobben............ De har det i bakhodet ubevisst at han byttet dato. Ikke vær så negativ :S.. Hva vet du? Han har jo en viktig grunn Men jaja, håper han får jobben i hvert fall! Lenke til kommentar
eple123 Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 er glad det løyste seg Men han får nok ikke jobben............ De har det i bakhodet ubevisst at han byttet dato. Jeg skal si fra om jeg får den eller ikke. Lenke til kommentar
bmwpower92 Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 ja, bra om vi får høre fra deg jeg mener at problemet som ble tatt opp ordnet seg, og tror ikke dette virker inn noe negativt. noen mener kansje det er positivt i og med at du verdsetter ting og ikke bryter andre avtaler osv. men prøver å løyse det på best mulig måte, uten å droppe noen av avtalene. Lenke til kommentar
eple123 Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2009 Beklager sen tilbakemelding. Men jeg fikk jobben! Det gikk bra, men så viste det seg at en annen jobb jeg siklet enda mer etter og hadde søkt på meldte interesse. Der ble det mye om og men og tull med avtale om intervju. men jeg fikk den også! takket ja til jobb nummer to istedet. Er ganske sikker på at om man kommer seg til intervju så er 70-90 % av jobben din. Så framover tror jeg det ikke er så farlig å ta litt eget initiativ til avtale om intervju, tror ikke det skader å spørre ihvertfall een gang med en gyldig god unnskyldning, viser bare ryddighet og ansvarskvaliteter. Men det kommer jo an på hvor mange søkere de skal igjennom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå