Gå til innhold

Komplett 5.1 anlegg ca. 70000kr hjelp.

Anbefalte innlegg

Joda...var bare nettopp våkna og ble litt pissed på måten å skrive innlegget på :thumbdown:

Sorry....skulle være hifisentralen.no

Med lenge mener jeg minimum 50-100 timer.

Dette har med bevegeligheten i selve opphenget på elementet å gjøre, samt mekanikken rundt magnet mm.

Jo større element/membran, jo lenger innspillingstid (veldig forenklet)

Når det gjelder komponenter, så trenger f.eks. bl.a kondensatorer litt tid på å "gå seg til"

Det er mange måter å lage disse på, men alle skal føre strøm gjennom seg.

Dette blir veldig forenklet, men som sagt...det er et stort emne.

Seek & You shall find....google

Du får en minimal endrer i stivhet på store elmenter, det er sant. Men en eneste kontrollerte testen jeg har sett av det, så er forskjellen svært liten, og ikke hørbar i blindtest. En god ingeniør vil forsøke å lage produkter med forutsigbare, og lite foranderlige egenskaper. Nå kan det riktnok bli dårlig om "gummien" rundt elmentet brytes ned over tid. Men det har ikek noe direkte med innspilling å gjøre, og fører til dårligere lyd. At kondensatorer går seg til har jeg liten tiltro til at gir noen hørbar effekt.

Problemet med å google sånn er at audio (dvs hi-fi) er så fullt av rare påstander og tull at man kan finne mange som støtter enhver hårreisende påstand. Derfor tar det lang tid å skille klinten fra hveten.

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første avnittet ditt er jeg noe uenig i, men det spørs jo også hvilken type utstyr, og mye annet, man har hatt tilgang til opp gjennom årene.

Alle har forskjellige oppfatninger om hva som er rett osv,... etter egne preferanser og inntrykk.

Avsnitt 2 er jeg helt enig i, og med det avstår jeg å gå noe videre i dybden på dette emnet, da det kommer til å bli mange lange diskusjoner ut av det, som ender opp med at man er på samme standpunkt som da man startet :D

Lenke til kommentar
Første avnittet ditt er jeg noe uenig i, men det spørs jo også hvilken type utstyr, og mye annet, man har hatt tilgang til opp gjennom årene.

Alle har forskjellige oppfatninger om hva som er rett osv,... etter egne preferanser og inntrykk.

Avsnitt 2 er jeg helt enig i, og med det avstår jeg å gå noe videre i dybden på dette emnet, da det kommer til å bli mange lange diskusjoner ut av det, som ender opp med at man er på samme standpunkt som da man startet :D

Alle har forskjellige oppfatninger av hva som er korrekt ja, problemet er at innen audio er det svært mange påstansder som ikke kan underbygges av vitenskap eller forsøk.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...