Gå til innhold

Komplett 5.1 anlegg ca. 70000kr hjelp.

Anbefalte innlegg

Har planer om å kjøpe nytt 5.1 anlegg og har 2 butikker å velge fra.

- Soundgarden (Link)

- Hifikjende (Link)

Noen som kan hjelpe meg å sette samme det best mulig anlegget ved å kun velge varer fra disse to butikkene?

Skal bruke anlegget for det meste til flim. Prisen skal ligge på ca 70000kr.

Anlegget må ha:

Høyttalere

Forsterker/Receiver

Blu-Ray og DVD-Opptaker

Høyttalerkabler osv. må det også være satt av noen kroner til.

Så om noen kan hjelpe meg å sette sammen et best mulig 5.1 anlegg til ca 70000kr med komponenter fra de 2 nevte butikkene hadde det vært supert.

Og før noen begynner med: Det beste er å dra å høre før du kjøper, å ja skal dra å høre. Men vil først vite hva som er verdt å høre.

Takk for all hjelp :)

Endret av Binders'
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser du etter en "komplett" løsning, tenkt på å sette sammen ditt eget?

Dvs. kjøpe høytalere hver for seg, til ditt formål og plassering den skal osv.

Du får mye mer ut av pengene ved å gjøre det.

Hadde tenkt til å kjøpe høyttalere hver for seg ja. Men er usikker på hva jeg skal velge, som om noen kunne ha satt sammen et anlegg hadde det vært fint.

Lenke til kommentar

Har selv satt sammen et anlegg men vet ikke helt om det er mulig å få noen bedre for ca. 70000kr, helst litt under.

Forsterker/Receiver: Pioneer SC-LX71

Blu-Ray spiller: Pioneer BDP-LX71

DVD-Opptaker: Pioneer DVR-LX61

Projektor: Mitsubishi HC5500 (Har denne)

Høyttalere:

Front: B&W DM683

Senter: B&W HTM61

Bak: B&W DM685

Sub: B&W ASW610XP

Så kommer høyttaler kabler osv. i tilegg det har jeg ikke peiling på så det har jeg ikke plukket ut.

Sånn det var vel alt tror jeg, ikke noen mer som kan være lurt?

Lenke til kommentar

Kan i alle fall gå god for XTZ 99 w12. Har en selv, og den er meget imponerende til prisen! Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke kjøpte DSP versjonen! Den kan styres med fjernkontroll og pc-software, noe som gjør den mye enklere å integrere. + det er veldig kjekt å kunne ha ett oppsett til musikk og ett til film f.eks.

Ellers ville jeg heller kankskje gått for bw enn xtz, men du bør høre på begge.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Jeg har ikke tenkt til å kjøpe på nett, og disse to kjedene var de eneste jeg kjente til.

Men har sett litt mer og har funnet denne kjeden: tonart

Fikk nå litt mer å velge i, men vet ikke helt hva jeg skal velge. Neon som har noe å anbefale?

Har som sagt ikke tenkt til å kjøpe på nett, men har vært inne på surround.no å sett litt på

XTZ sine høyttalere:

Front: XTZ 99.36 Walnut

Center: XTZ 99.26 Center Walnut

Bak: XTZ 99.26 Walnut

Sub:XTZ 99 W12 DSP

Noen som kan si noe om disse?

Ellers så har jeg laget et annet oppsett med varer fra tonart:

Reciver: Marantz AV8003

Forsterker: Marantz MM8003

Front: Klipsch RF-63

Center: Klipsch RC 62

Bak: Klipsch RB-61

Sub: Klipsch RW 12D

Noen som har noen andre forslag til oppsett? Skal bruke anlegget mest til film, og vil at det skal riste sikkelig om man skrur opp volumet litt :)

Lenke til kommentar

Du holder altså til i Trondheim :dontgetit:

Pakke-forslag.

Høyttalere: Klipsch RF 82 Høyttalerpakke kr 25 300,00

Effekt-forsterker: Rotel RMB-1075 (SVART-UTGAVE)kr 12 995(5x200w)

For-forsterker: Pioneer VSX-LX51 Surroundreceiver kr 9995

BD-spiller: Pioneer BDP-LX08 Blu-ray spiller kr 7995

Total: 54 485,-

Da har du penger igjen til SKIKKELIGE kabler også.

Grunnen til at jeg tar med en effekt-forsterker, er at de watt-effektene som oppgis på 97% av integrerte surround-receivere er bare tull og svada.

Bare regn ut selv:

Receivere fra Pioneer jeg linker til her, har et oppgitt strømforbruk på hele 410w :roll:

410w delt på 7(.1) er 58,57w :thumbdown: eller delt på 5(.1) er 82w :thumbdown:

Når du da trekker fra litt varme(20%)MINIMUM....er det ikke mye igjen til å drive høyttalere...I BESTE fall 40w pr. kanal.

Med dette oppsettet får du alle de nyeste formatene, og en kjempefin forforsterker(receiveren), en skikkelig potent effektforsterker på 5x200w og høyttalere som låter knallpent og med en bass som vil riste nyrene dine ordentlig :dribble:

Husk bare å ikke vær kjip med kablene...de er SVÆRT viktig forå få ut alt kruttet du betaler for, og for at anlegget skal yte optimalt.

Prøv også å få med et strømfilter mot lynnedslag og variasjoner(peaks) i strømnettet.

Dette anlegget står jeg inne for, og garanterer at du blir fornøyd.

Har selv hatt en av de dyreste Pioneer-receiverne, men annulerte kjøpet pga dårlig effekt.

Kjører selv Vincent og Rotel(2xRotel RB-1070 koplet som mono-trinn. De sakker ALDRI av :dribble: )

Gi en lyd hvis du lurer på noe :)

EDIT: Kablene de selger på Ton-Art er veldig bra, men de nye Mundorf-kablene som Eltek i Oslo selger, har jeg stor tro på, til en langt hyggeligere pris(Inkl.gratis frakt over 2000,-)

Endret av Ronny#1
Lenke til kommentar

Enig...veldig bra pris, men så er den overpriset i utgangspunktet :ph34r:

Lite effekt(100w ch.) og en noe "tynn" lyd passer ikke helt med Klipch, da disse har en liten tendens til skarphet i de øverste frekvensene.

Ikke er den noe spesielt pen å se på heller, er min mening, men det er øyet som ser selvfølgelig :)

Lenke til kommentar

Enig i det så klart, men så var det det med utseendet og litt "tynn" lyd da....

100w synes jeg er litt lite til 2x8" basser, da man helst vil ha stål-kontroll på bass-elementene.

Tight bass, dyp bass....ikke romle-bromle--bass :yes:

Rotel transistor-forsterkere har en meget behagelig, ikke-trettende lyd, som er veldig vanedannende.

Passer perfekt med Klipch det

Lenke til kommentar

Oppsette ditt ser bra ut det Ronny, men...

BD-spiller: Pioneer BDP-LX08 Blu-ray spiller kr 7995

Hvorfor skal man betale så mye som 8000 for en BD spiller? Hva er det som gjør at den bedre enn en til f.eks 5000?

Bortsett fra at jeg lurer litt på BD-Spilleren ser det bra ut, men vil jeg bytte ut receiveren med en annen, vil ha 2 HDMI ut.

Hvordan er denne: Onkyo TX-SR876 (Tror denne har 2 HDMI ut)?

Høyttalerne virker bra, men det som vil bli bak høyttalerene (Klipsch RS 52) hvordan plaseres disse? Vet ikke helt om de egner seg for rommet jeg skal ha dem i :hmm:

Lenke til kommentar

Den dyrere BD-spilleren er oppbygd med bedre komponenter, og mere avanserte lyd/video-prosessorer bl.a...

Tanken min var at du skulle få et balansert anlegg, både utseende- og prismessig

Onkyo-receiveren er kjempebra, og et godt alternativ. (ikke pen i sølv da)

HDMI: 4 inn/2 ut

Bakhøytalerne plasseres på sideveggene BAK lytte-posisjon, ev. kan du kjøpe enkle stativer å henge/sette de på.

Mener de har noe slikt på Eltek eller HifiKlubben.

Disse gir en flott surround-effekt, og er ikke så store heller :thumbup:

Kom til å tenke på kabler, selv om du ikke vil handle på nettet.

Jeg bruker selv disse kablene, er svært fornøyd og de har fått svært gode tester i div. fora.

Extreme Cable

Kablene produseres i Tyskland og OSER kvalitet :dribble:

Endret av datating
Flettet to innlegg sammen.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...