Gå til innhold

Nytt parti vil islamisere Oslo og Norge (Stortingsvalg 2009)


Anbefalte innlegg

"Behovet" for å gå med hijab, kanskje? Hadde det stått i Koranen at de måtte bruke hijab, hadde jeg skjønt det. Men når de faktisk selv velger å gå med hijaben i en alder av 20 år +, kan det ikke kalles et behov, men et ønske.

Det kan vel være et behov selv om det er selvvalgt? Det gjelder mange av samfunnets såkalte behov.

 

Hvis det ikke var et behov, hvor er problemstillingen? Hvorfor skal ikke folk få lov å ønske seg ting i et demokratisk samfunn? Det betyr ikke at man alltid skal få ønskene oppfylt. Nå tyder jo alt på at hijabsaken blir begravet snart, og da er vel ingen skade skjedd?

 

Ja, for eksempel. Eller andre såkalte "behov" som disse eventuell skal fremprovosere samfunnet. Kun hypotetisk.

Hvordan fremprovoserer man noe med å ønske å gå med hijab, enten det kalles et behov eller ikke? Og hva oppnår man med det?

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan skal FrP forbedre integreringen? Venstre? Rødt? Har vi noen indikasjoner på at noen partiers politikk vil virke?

FrP skal bedre den ved en streng, men rettferdighet politikk på området ved å sette foten ned og kalle en spade for en spade. Venstre og Rødt har slik jeg ser det ikke klare målsettinger på området. Bortsett fra å åpne grensene for ytterligere innvandring.

 

Helt uten integrering perspektiv.

 

Kanskje du burde ta en titt på Venstres og Rødts politikk på dette området :) Er det noen indikasjoner på at FrPs politikk er bedre enn alle andres? Jeg tviler. Grunnen er at integrering handler mer om Ola Nordmanns fordommer og holdninger enn en regjerings politikk.

 

Poenget mitt er derimot det at en her knapt vet hva dette partiet står for, men fortsatt inntar en angrepsposisjon mot partiet, fordi det er stiftet av og for muslimer. I mine øyne vitner ikke dette om noe annet enn fordommer mot muslimer generelt.

Lenke til kommentar

Muslimer har en tendens til å tenke mest på muslimer. Slik er det ikke med ateister. Ateister ønsker ikke særegne rettigheter for seg selv og lover som forbyr kritikk og latterliggjøring av meningene sine. Ser for meg et egen parti for ateister bli dannet. Not!

 

Jeg synes det bør bli et krav i demokratiet vårt at et parti må ha en helhetlig politikk om de skal få stille til valg.

Lenke til kommentar
Hvem sa at hijab i politiet var det største problemet muslimene hadde?

Man klager som regel på de største problemene.

Eller kanskje det er de sakene som stemmer med fordommene til nordmenn generelt som kommer på førstesideoppslag? :)

Ja. Det var Arbeiderpartiet som med sin klønete opptreden laget en sak ut av dette. At enkelte så har sett jeg tjent med å puste til ilden, og det på begge sider av debatten, betyr ikke at dette er eller var et av muslimenes største problemer.

 

Synes vi begynner å få voldsomme problemer når imamer reiser rundt i landet og forsøker å verve selvmordsbombere på asylmottak.

Det er trist når sånt skjer. Men det er ikke beskrivende for muslimer flest, like lite som det er beskrivende for nordmenn flest når noen tenner på asylmottak.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Det kan vel være et behov selv om det er selvvalgt?

 

Behov oppstår av seg selv, ikke som et resultat av valg. Jeg har behov for briller når jeg leser, og dette er ikke fordi jeg har valgt det.

 

Nå tyder jo alt på at hijabsaken blir begravet snart, og da er vel ingen skade skjedd?

 

Ingen skade skjedd, ingen skjede skadd. Men dette er takket være motstandskampen det norske folk har ført.

 

I mine øyne vitner ikke dette om noe annet enn fordommer mot muslimer generelt.

 

Du er klar over hva muslimene tror?

Lenke til kommentar
Hvordan fremprovoserer man noe med å ønske å gå med hijab, enten det kalles et behov eller ikke? Og hva oppnår man med det?

Man gjør det ved å forsøke å innføre dette uten aksept fra samfunnet. Dette begynte mulig som et forslag, men endtre som et krav. Dette er et kvinneundertrykkende religiøst symbol som ikke har noe å gjøre i vårt samfunn, ei heller i offentlige stillinger og særdeles ikke politiet. Kommer igjen tilbake til det fiktive behovet man prøver å fortelle at "vi trenger". Vi trenger det strengt tatt ikke.

Lenke til kommentar
Muslimer har en tendens til å tenke mest på muslimer. Slik er det ikke med ateister.

Nei, de tenker visst mest på muslimer de også... :D

 

Ateister ønsker ikke særegne rettigheter for seg selv og lover som forbyr kritikk og latterliggjøring av meningene sine.

Nei, men det hender at de ønsker lover som forbyr andres meninger, for eksempel muslimers og kristnes.

 

Jeg synes det bør bli et krav i demokratiet vårt at et parti må ha en helhetlig politikk om de skal få stille til valg.

Kanskje. Da skal jeg skrive et program som genererer komplette partiprogram basert på en spørreundersøkelse:

Ønsker partiet kontantstøtte? o Ja, o Nei

Ønsker partiet EU-medlemskap? o Ja, o Nei

...

 

Så kan det fylle på med svada... ;)

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Ingen skade skjedd, ingen skjede skadd. Men dette er takket være motstandskampen det norske folk har ført.

Det har ikke vært noen "motstandskamp". Det har vært motstand, i en normal demokratisk prosess. At Ap var nær på å rote det til skal ikke muslimene klandres for.

 

Man gjør det ved å forsøke å innføre dette uten aksept fra samfunnet. Dette begynte mulig som et forslag, men endtre som et krav. Dette er et kvinneundertrykkende religiøst symbol som ikke har noe å gjøre i vårt samfunn, ei heller i offentlige stillinger og særdeles ikke politiet. Kommer igjen tilbake til det fiktive behovet man prøver å fortelle at "vi trenger". Vi trenger det strengt tatt ikke.

Det er heller ikke noe udemokratisk ved å kreve, så lenge man aksepterer et nei.

 

Ditt syn på det kollektive "vi" og hva dette vi'et trenger har jeg kommentert før.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Nei, men det hender at de ønsker lover som forbyr andres meninger, for eksempel muslimers og kristnes.

 

Aldri hørt om, kilde?

 

Kanskje. Da skal jeg skrive et program som genererer komplette partiprogram basert på en spørreundersøkelse:

Ønsker partiet kontantstøtte? o Ja, o Nei

Ønsker partiet EU-medlemskap? o Ja, o Nei

...

 

Så kan det fylle på med svada... ;)

 

Geir :)

 

Ja, da blir de jo nødt til å forsvare politikkenn sin, og blir tvunget til å snakke om andre enn kjernesakene. De må selvfølgelig kunne krysse av "ingen formening" i dette skjemaet, men når det står

 

 

Skole: ingen formening, bortsett fra at vi trenger egne muslimske skoler

Helsevesen: ingen formening, bortsett fra at vi må få egne muslimske sykehus

Skattenivået: ingen formening

Forskning: ingen formening

Infrastrukturr: ingen formening

 

osv...,

 

vil også en del muslimer bli tvilsomme.

 

Dersom du var i tvil: Det jeg har størst problemer med i denne saken, er ikke at muslimer involverer seg i politikken, men at det startes politiske partier uten mål og mening utenom å endre Norges politikk i en håndfull saker. Da får de heller starte en interesseorganisasjon og forsøke å påvirke seriøse politikere.

Endret av buskmannen
Lenke til kommentar
Det har ikke vært noen "motstandskamp".

 

Vi lever ikke på 40-tallet. Med over 60 000 medlemmer i facebook-gruppa mot hijab i politiet, har det absolutt foregått en motstandskamp.

 

 

Det er ikke noe udemokratisk ved ikke å akseptere et nei heller, så lenge man ikke tyr til vold. Man kan også argumentere for at vold i noen situasjoner kan være akseptabelt etisk sett, om ikke demokratisk. Selv setter jeg etikk høyere enn demokrati.

Endret av buskmannen
Lenke til kommentar
Du kan ikke argumentere mot forventning ved å vise til variasjon.

Den skal du få lov å utdype.

 

Geir :)

 

A: - Jeg er redd for slanger.

B: - Hvorfor?

A: - De er giftige.

B: - Alle slanger er da ikke giftige!

A: - Nei, men noen.

B: - Noen, ja. men kjøttdeigpakninger i butikken er også giftige. Hvorfor er du ikke redd for kjøttdeig?

 

B forsøker her å argumentere mot forventning ved å vise til variasjon. Det gjør du også. Det er klart at ikke alle muslimer går rundt og verver selvmordsbombere, men sjansen for at en muslim gjør det, er langt større enn sjansen for at en ikke-muslim gjør det.

Lenke til kommentar

Flertallet av de 60 000 er etter all sannsynlighet imot hijab fordi de ønsker et nøytralt politi. Inklusive har det vist seg mange muslimer. Når du snakker om "motstandskampen det norske folk har ført" smaker det av "oss mot dem". Det tviler jeg på er en riktig framstilling. Jeg er som kjent kommet til at jeg ikke ønsker hijab i politiet, men noen motstandskamp mot muslimene vil jeg ikke tas til inntekt for...

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Hvis det er slik at muslimer har så store vansker for å intergrere seg i samfunnet vårt, er det ikke da de som har det største problemet?

 

Nei. De ønsker jo ikke å integrere seg, de ønsker at vi skal tilpasse oss dem.

Sikker på dette? Min erfaring med muslimer og innvandrere som ikke er typisk vestlige er at første generasjons innvandrere har en veldig ta mentalitet som kommer p.g.a. at de hele livet sitt har måttet ta det de kunne for å overleve. Mens andre og senere generasjons innvandrere er inntegret i samfunnet, barn er med på lagidretter osv. og noen foreldre innblanner seg. Man kan ikke forvente at alle foreldre skal hjelpe til, for det gjelder ikke alle etniske nordmenn heller.

 

Viste du forresten at koranen sier at muslimer må bidra så mye som de kan til samfunnet, at en som ikke hjelper til synder?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...