Gå til innhold

Nytt parti vil islamisere Oslo og Norge (Stortingsvalg 2009)


Anbefalte innlegg

Å for å spikke litt til, er det faktisk ikke sikkert at vi trenger partiet. De andre partiene i norskpolitikk vil jeg mene dekker ganske bredt. Selv om enkelte vi stemme på disse er det ikke dermed sagt vi faktisk trenger de. Skal ikke undervurdere partiets mulige oppslutning, men tror at svært få vil stemme på de, da fortrinnsvis dette er et parti for innvandrere(?).

Hadde de dekket bredt nok, så ville ikke noen hatt behov for å starte et nytt parti. Om velgerne ikke ser behovet så er jo "problemet" løst, da får de ingen stemmer.

 

Vi trenger uansett at noen utfordrer de etablerte partiene fra tid til annen. Det er den eneste måten vi kan sikre oss at de faktisk tar samfunnsutviklingen på alvor.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At det største problemet Norges muslimer har er at de ikke får bære hijab til politiuniformen, tyder på at de faktisk har det jævlig bra! Slutt å klage. Vil dere ha en mer islamsk kultur, kan dere dra tilbake dit dere historisk hører hjemme. Tviler på dere vil kose dere like mye som her!

Endret av buskmannen
Lenke til kommentar
Hadde de dekket bredt nok, så ville ikke noen hatt behov for å starte et nytt parti. Om velgerne ikke ser behovet så er jo "problemet" løst, da får de ingen stemmer.

Om behovet faktisk er der eller ikke vil vise seg. Om dette er ekstreme krefter vil de tjene på å opprette et fiktivt "behov" for å deretter fylle det såkalte behovet. Tiden vil vise.

 

At det største problemet Norges muslimer har er at de ikke får bære hijab til politiuniformen, tyder på at de faktisk har det jævlig bra! Slutt å klage.

Enig. Godt poeng.

Lenke til kommentar
Jeg maser igjen, jeg. Hvem sier at det er det største problemet muslimene i Norge har? Forstod jeg Aftenposten rett, var det saker som familiegjenforening og UDIs praksis som var partiets viktigste saker.

 

Får å si det sånn: Norge har større problemer med muslimer enn muslimene har med Norge.

 

Du vet hva som menes med "familiegjenforening" i Islam? Tvangsekteskap og innføring av mennesker som har betalt store penger for å komme seg hit.

Lenke til kommentar
Får å si det sånn: Norge har større problemer med muslimer enn muslimene har med Norge.

Det må du gjerne mene. Nå synes ikke jeg vi har så voldsomme problemer med muslimene her i landet. En og annen hijabdebatt må et demokrati tåle. Og debatten har jo vist at de forholder seg til dette på en demokratisk måte. Ikke er de enige seg imellom heller, akkurat som vi etnisk norske er uenige om dette og hint.

 

Men det var altså ikke spørsmålet. Hvem sa at hijab i politiet var det største problemet muslimene hadde?

 

Du vet hva som menes med "familiegjenforening" i Islam? Tvangsekteskap og innføring av mennesker som har betalt store penger for å komme seg hit.

Nei, det vet jeg ikke. Jeg vet at tvangsekteskap er et problem blant muslimer. Og jeg vet at folk betaler menneskesmuglere for å komme til landet. Men at systemet med familiegjenforening utnyttes betyr ikke at det ikke ellers er snakk om et helt normalt og legitimt behov for å bo med de man er glad i.

 

Tvangsgiftemål er ikke et argument mot famiiegjenforening som sådan. Det er et argument mot at (spesielt) pakistanske jenter skal reise tilbake til Pakistan for å gifte seg, ikke mot at de som alt er gift før de kommer til landet skal ha et naturlig behov for å få familien sin til landet også.

 

At asylsøkere betaler menneskesmuglere er et trist faktum, det er den eneste måten mange av dem kan komme seg til Europa, men det gjør i seg selv hverken behovet for asyl eller for familiegjenforening mindre legitimt. At det ikke alltid er legitimt er et annet problem. Det må løses uten å ramme de som har legitime grunner til å ønske dette. Det gjør man ikke ved å generalisere.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Hvordan skal dette "partiet" forbedre integreringen? Har vi noen indikasjoner på dette?

 

Hvordan skal FrP forbedre integreringen? Venstre? Rødt? Har vi noen indikasjoner på at noen partiers politikk vil virke?

 

Jeg syns det er ganske hårreisende hvor utelukkende negativt det er at noen mulsimer ønsker å stille til valg med et eget parti.

Lenke til kommentar
Hvordan skal FrP forbedre integreringen? Venstre? Rødt? Har vi noen indikasjoner på at noen partiers politikk vil virke?

FrP skal bedre den ved en streng, men rettferdighet politikk på området ved å sette foten ned og kalle en spade for en spade. Venstre og Rødt har slik jeg ser det ikke klare målsettinger på området. Bortsett fra å åpne grensene for ytterligere innvandring.

 

Helt uten integrering perspektiv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...