tom waits for alice Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Som ytringsfrihetsforkjemper, ønsker jeg ikke å forby det, men jeg ønsker å mane nordmenn til kamp mot slike destruktive krefter. Folk må våkne, før middelalderen henter oss inn. Men nå er det altså ikke noen kilder på at dette er et "islamsk" parti. Så da kan vi la den debatten ligge til en anledning hvor den er relevant. Partiet virker mer som en interesseorganisasjon enn et politisk parti med helhetlige løsninger. Et protestparti på linje med Rødt og Pensjonistpartiet. Hvordan skulle disse menneskene klart å styre Norges utenrikspolitikk? Økonomi? Skolevesen? Ja, det er mange som aldri kommer seg forbi det stadiet, deriblandt samtlige innvandringsfiendtlige partier som har kommet og gått opp gjennom årene. For ikke å snakke om de organisasjoner på begge fløyer som aldri klarer å stille til valg. Men det finnes unntak. Jeg minner om Anders Langes Parti (dagens FrP). For meg er det som sagt uinteressant å stemme på et parti som ikke har en helhetlig politikk, men det er jo ikke umulig at de får en etterhvert. Geir Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Islamsk eller ikke, det kommer som alt an på definisjonen av islamsk. Poenget er at de kjemper for islamske saker som hijab og egne skoler og sykehus for muslimer. Dette er saker man ikke kan argumentere for på rasjonelt vis, spesielt skoler og sykehus. Det trengs religion - nærmere bestemt Islam. Ja, det er mange som aldri kommer seg forbi det stadiet, deriblandt samtlige innvandringsfiendtlige partier som har kommet og gått opp gjennom årene. For ikke å snakke om de organisasjoner på begge fløyer som aldri klarer å stille til valg. Men det finnes unntak. Jeg minner om Anders Langes Parti (dagens FrP). Er det aktuelt for deg å stemme FrP? Endret 19. februar 2009 av buskmannen Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Islamsk eller ikke, det kommer som alt an på definisjonen av islamsk. Poenget er at de kjemper for islamske saker som hijab og egne skoler og sykehus for muslimer. Les din egen kilde fra førsteposten og fortell meg hvor det står at dette partiet "kjemper for islamske saker som hijab og egne skoler og sykehus for muslimer." Er det aktuelt for deg å stemme FrP? Nei. Geir Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Les din egen kilde fra førsteposten og fortell meg hvor det står at dette partiet "kjemper for islamske saker som hijab og egne skoler og sykehus for muslimer." http://www.vl.no/samfunn/article4136838.ece Endret 19. februar 2009 av buskmannen Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 I et integreringsperspektiv kan det jo ikke være annet enn positivt at disse skumle middelaldrende-fascist-islamistene bruker demokratiet til å fremme sine saker? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Nå vet vi ikke om det er dette de skal. Hva om de blir et talerør for snikinnføring av Islam i Norge? Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) I et integreringsperspektiv inkluderingsperspektiv kan det jo ikke være annet enn positivt at disse skumle middelaldrende-fascist-islamistene bruker demokratiet til å fremme sine saker? Endret 19. februar 2009 av buskmannen Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 http://www.vl.no/samfunn/article4136838.ece Takk. Hva om de blir et talerør for snikinnføring av Islam i Norge? Si meg Robert: Hvordan kan man være talerør for noe som skal snikinnføres? Er ikke litt av poenget med denslags at ingen snakker om det? Geir Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Hvordan kan man være talerør for noe som skal snikinnføres? Er ikke litt av poenget med denslags at ingen snakker om det? Lol, morsomt! Men det er ikke egentli et argument. Men er du mer negativ til partiet nå som du vet at de er for egne skoler og sykehus for muslimer? Endret 19. februar 2009 av buskmannen Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Jo, selvkart. Derfor litt motstridende, til tross for at det ikke behøver å være det, men la meg likevel omformulere. Om de skal innføre politikk som uthever Islam i samfunnet for å gi muslimer en særstilling i det samme samfunnet, er dette er parti vi ikke trenger. De kan også snikinnføre politikk på samme måte som de debatterer den. Det er fult mulig å tale med to tunger. Om dette er saken?! Endret 19. februar 2009 av roberteh Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Hvordan kan man være talerør for noe som skal snikinnføres? Er ikke litt av poenget med denslags at ingen snakker om det? Lol, godt poeng! Men er du mer negativ til partiet nå som du vet at de er for egne skoler og sykehus for muslimer? Jeg er negativ til segregering, ja. Men ikke til at noen starter et parti som argumenterer for det. Geir Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Jeg er på ingen måte noe positiv til politikken partiet tilsynelatende ønsker å føre, men slike forhold har jeg til flere partier. Det er derimot bedre at de bruker tid og ressurser på å bli hørt via den demokratiske kanalen. Så jeg syns det er flott at de starter parti, og håper de kan stille til valg. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Om de skal innføre politikk som uthever Islam i samfunnet for å gi muslimer en særstilling i det samme samfunnet, er dette er parti vi ikke trenger. Hvem skal bestemme hvilke partier vi "trenger", og etter hvilke kriterier. Hvem skal bestemme kriteriene? De kan også snikinnføre politikk på samme måte som de debatterer den. Det er fult mulig å tale med to tunger. Om dette er saken?! Nei, det er ikke mulig, med mindre de oppnår rent flertall. Så lenge de er i mindretall, og det må vi regne med de er kan de ikke innføre noe som helst uten støtte fra andre partier i den lovgivende forsamling, og for å få den støtten må de nødvendigvis være tydelige på sin politikk. Og selv om de skulle få rent flertall på falske premisser ville de gjennom handling avsløre sin agenda, og miste dette flertallet ved neste valg. Geir Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Jeg er negativ til segregering, ja. Men ikke til at noen starter et parti som argumenterer for det. Geir Jeg innrømmer deres rett til å gjøre dette, men jeg er imot det. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Fair nok. Da bruker du din demokratiske rett til å si dem imot. Geir Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Hvem skal bestemme hvilke partier vi "trenger", og etter hvilke kriterier. Hvem skal bestemme kriteriene? Samfunnet? Når de gjelder politisk innflytelse tror og håper jeg dette "partiet" ikke får noen. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Hvem skal bestemme hvilke partier vi "trenger", og etter hvilke kriterier. Hvem skal bestemme kriteriene? Samfunnet? Yes! Og hvis en andel av samfunnet (det vil si av de borgerne som utgjør dette samfunnet) stemmer på dem, så betyr det altså at det er et parti de mener de trenger. Da blir i så fall din uttalelse om at "dette er parti vi ikke trenger" meningsløs, ettersom de tilhører det kollektive "vi" like mye som deg. "Dette er et parti som fører en politikk jeg mener er uheldig, og jeg håper mange er enig med meg" hadde derimot vært mer presist. Vi "trenger" alle de partier folk gidder å stemme på. Og ja, det er flisespikking. Men ikke desto mindre et relevant demokratisk poeng, Når de gjelder politisk innflytelse tror og håper jeg dette "partiet" ikke får noen. Det er en annen sak. Geir Endret 19. februar 2009 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Partiet virker mer som en interesseorganisasjon enn et politisk parti med helhetlige løsninger. Et protestparti på linje med Rødt og Pensjonistpartiet. Hvordan skulle disse menneskene klart å styre Norges utenrikspolitikk? Økonomi? Skolevesen? Det er da massevis av slike små partier. Hvorfor bry seg? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Yes! Og hvis en andel av samfunnet (det vil si av de borgerne som utgjør dette samfunnet) stemmer på dem, så betyr det altså at det er et parti de mener de trenger. Da blir i så fall din uttalelse om at "dette er parti vi ikke trenger" meningsløs, ettersom de tilhører det kollektive "vi" like mye som deg. "Dette er et parti som fører en politikk jeg mener er uheldig, og jeg håper mange er enig med meg" hadde derimot vært mer presist. Vi "trenger" alle de partier folk gidder å stemme på. Og ja, det er flisespikking. Men ikke desto mindre et relevant demokratisk poeng, Å for å spikke litt til, er det faktisk ikke sikkert at vi trenger partiet. De andre partiene i norskpolitikk vil jeg mene dekker ganske bredt. Selv om enkelte vi stemme på disse er det ikke dermed sagt vi faktisk trenger de. Skal ikke undervurdere partiets mulige oppslutning, men tror at svært få vil stemme på de, da fortrinnsvis dette er et parti for innvandrere(?). Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Partiet virker mer som en interesseorganisasjon enn et politisk parti med helhetlige løsninger. Et protestparti på linje med Rødt og Pensjonistpartiet. Hvordan skulle disse menneskene klart å styre Norges utenrikspolitikk? Økonomi? Skolevesen? Det er da massevis av slike små partier. Hvorfor bry seg? Skjønner ikke spørsmålet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå