Gå til innhold

Nytt parti vil islamisere Oslo og Norge (Stortingsvalg 2009)

Anbefalte innlegg

La det være klart at jeg for min del anser dette partiet for å være en ren vits, og at enhver delegering av en større andel makt til et islamsk parti er galskap. Men hvor reelt er egentlig det du kaller en trussel mot det norske demokratiet? Du har vel heller enda ikke kommentert forskjellen mellom krav og forslag. Hvorfor skal ikke ILP få ytre seg? Er ikke du veldig dedikert i saken om å opprettholde ytringsfriheten?

En kan jo heller spørre seg hvor hyklerisk noen av (de som fremmer forslaget) muslimene er. På den ene siden kommer de med håreisende forslag, og jeg kan banne på at det var mange av de likesinnede som for noen år siden fordømte ytringsfriheten i forhold til Muhammed-tegningene. Ytringsfrihet er positivt så lenge det gagner Islam, men med en gang noen uttrykker negativ kritikk, er ikke de lengre glad i ytringsfriheten. Spissformulert, ja, men det er ikke så langt unna sannheten.

Jeg er enig i at det først blir farlig når forslagene går over til krav. Det er derfor viktig å ikke ta dette partiet seriøst, noe jeg håper (og tror utifra samtaler med muslimske venner) at majoriteten av muslimene i Norge ikke gjør.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En bruker så det opportunt å gå på person og ikke sak. I henhold til retningslinjene §1, påpekes det at innleggets art skal holdes i en høflig og saklig tone. Diskuter anstendig. I henhold til retningslinjene ble '1' innlegg slettet fra tråden, samt '1' svar på allerede slettet innlegg.

Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding".

:)

Lenke til kommentar
Vi trenger ikke flere partier... kan de ikke bare bli med i AP eller SV eller H eller FRP eller et av de hundre andre partiene og kjempe gjennom sine saker der..om sakene er bra vil de få gjennomslag og støtte fra grasrota...

Jeg vet ikke om noe parti som kjemper for muslimers rettigheter.

Lenke til kommentar
Vi trenger ikke flere partier... kan de ikke bare bli med i AP eller SV eller H eller FRP eller et av de hundre andre partiene og kjempe gjennom sine saker der..om sakene er bra vil de få gjennomslag og støtte fra grasrota...

Nok av partier som kjemper for rettighetene for minoriteter... SV er vel et.

Dessuten har man bare få saker man vil kjempe for kan man like så godt melde seg inn i andre parti og kjempe internt og til slutt vil man få gjennomslag. Uansett så må man ha gjennomslag i stortinget og da er det nok lettere å være en del av et etablert parti for å få dette gjennomslaget.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal partier kjempe for muslimers rettigheter? Jeg forstår ikke hvorfor. Jeg mener et parti skal kjempe for folket i et land, ikke enkeltgrupper. Det har blitt kjempet for enkeltgrupper i dette landet i så lang tid, at majoriteten har blitt overkjørt av politikere som så gjerne vil fremstå som sjenerøse, men i virkeligheten er det de som diskriminerer mest. Det ser man når det kommer til kvotering som et eksempel.

Lenke til kommentar

Hvis du mener at generell politikk overskygges av kamp for enkeltgrupper, så må du nesten forklare nærmere hva du mener, og hvilke grupperinger det er snakk om.

Jeg er enig i at kvotering kan være brysomt, men det er ikke på langt nær noe som bidrar til at "majoriteten blir overkjørt".

Lenke til kommentar

Hvorfor skal partier kjempe for muslimers rettigheter? Jeg forstår ikke hvorfor. Jeg mener et parti skal kjempe for folket i et land, ikke enkeltgrupper. Det har blitt kjempet for enkeltgrupper i dette landet i så lang tid, at majoriteten har blitt overkjørt av politikere som så gjerne vil fremstå som sjenerøse, men i virkeligheten er det de som diskriminerer mest. Det ser man når det kommer til kvotering som et eksempel.

Alle dagens partier kan i større eller mindre grad påstås å kjempe for rettighetene og fordelene for "sine" grupper.

Lenke til kommentar
Hvorfor Henhau sier du at muslimske politikere ikke skal få ytre seg i det offentlige?

Jo, de må gjerne få ytre seg så mye de vil for min del, men om du ser forslagene som blir fremmet, er det direkte frekke forslag som vil sette bl. a likestillingen flere tiår tilbake. Vil vi virkelig at Norge skal bli et muslimsk diktatur?

Og forresten; hva ligger du i muslimenes rettigheter? Så vidt meg bekjent, har de like mye rettigheter som alle andre i dette landet. Er det spesielle særegne rettigheter som går imot norske/vestlige normer og verdier du mener?

Endret av HenHau
Lenke til kommentar

Hva mener du?

Kristne har eget parti(krF), arbeidere har eget parti(ap), borgerskapet har eget parti (høyre), miljøforkjempere har egne partier(sv og Venstr). Muslimenes parti har like stor rett som alle disse partiene til å eksistere. Din påstand understreker din uvitenhet om norsk politisk historie.

Lenke til kommentar
Er det spesielle særegne rettigheter som går imot norske/vestlige normer og verdier du mener?

jeg mener de samme rettighetene som kristne minoriteter har. f.eks egne skoler ovs.

Skoler kan de gjerne få bygge for min del, men det vil bare bidra til en økt forskjell mellom muslimene og resten av landet, som ingen er tjent med. Skal undervisningen foregå på norsk? Om det hadde vært et reelt gjennomtenkt forslag, hadde det nok blitt drøftet - men slik jeg ser det, bidrar det til større differanser og integreringen blir da langt vanskeligere.

De kristne skolene ekskluderer ikke andre (du trenger ikke være religiøs for å gå på dem) - noe jeg frykter en muslimsk skole vil gjøre.

Edit: Det er ikke partiet i seg selv jeg har noe imot - men forslagene partiet fremmer.

Endret av HenHau
Lenke til kommentar

Jeg tror de fleste er enige om at forslagene partiet fremmer er på trynet, for å si det rett ut. Det er så vidt jeg vet ikke forbudt å ha et parti med politiske meninger som bryter mot menneskerettighetene, kanskje det burde vært det.

Hva er egentlig vitsen med å lage så mye drama over at enda et lite mikroparti har radikale meninger. Vis meg et mikroparti med moderate meninger, da skal jeg bli sjokkert :p

Lenke til kommentar

Grunnen til at folk (inkludert meg selv) viser vår missnøye rundt dette partiet er på grunn av antall muslimer i Oslo (rundt 40 000), samt at antallet muslimer i Norge har vokst mye de siste årene (2000: 56 458, 2006: 72 023, 2007: 79 000).

Dersom dette partiet får støtte i det hele tatt, vil forslagene komme. Nå har muslimene riktignok startet debatt uten et parti, noe hijabsaken er et eksempel på, og dette vil ekslaere om det kommer et muslimsk parti.

Heldigvis fikk vi ikke hijab i politiet - hva blir det neste forslaget?

Jeg er for at en opprettholder sin egen kultur som innvandrer, men ikke tving den på menneskene i det landet - noe vi har sett tendenser til i det siste.

Endret av HenHau
Lenke til kommentar
Jeg tror de fleste er enige om at forslagene partiet fremmer er på trynet, for å si det rett ut. Det er så vidt jeg vet ikke forbudt å ha et parti med politiske meninger som bryter mot menneskerettighetene, kanskje det burde vært det.

Hva er egentlig vitsen med å lage så mye drama over at enda et lite mikroparti har radikale meninger. Vis meg et mikroparti med moderate meninger, da skal jeg bli sjokkert :p

Ganske ironisk, om man bytter ut "mikro" med "makro" snakker vi plutselig om fremskrittspartiet!

Dette islampartiet er forøvrig helt på trynet det også. Men om man tenker over det er vel FrP bare en litt mild versjon av det motsatte

Endret av sileps
Lenke til kommentar
Ganske ironisk, om man bytter ut "mikro" med "makro" snakker vi plutselig om fremskrittspartiet!

FrP er et populistisk parti som sier de skal gi folk, det folk vil ha. Ikke at det er noe bedre, men hvordan kan du sammenligne det med et "parti" som fremmer forslag ingen vil ha?

Lenke til kommentar
Grunnen til at folk (inkludert meg selv) viser vår missnøye rundt dette partiet er på grunn av antall muslimer i Oslo (rundt 40 000), samt at antallet muslimer i Norge har vokst mye de siste årene (2000: 56 458, 2006: 72 023, 2007: 79 000).

Dersom dette partiet får støtte i det hele tatt, vil forslagene komme. Nå har muslimene riktignok startet debatt uten et parti, noe hijabsaken er et eksempel på, og dette vil ekslaere om det kommer et muslimsk parti.

Heldigvis fikk vi ikke hijab i politiet - hva blir det neste forslaget?

Jeg er for at en opprettholder sin egen kultur som innvandrer, men ikke tving den på menneskene i det landet - noe vi har sett tendenser til i det siste.

Forslag vil fremdeles bare være forslag. De må ha bred politisk støtte om de skal bli noe mer.

Jeg er enig i at man bør se på innvandringen til Norge, og vurdere tiltak. Dette bør man gjøre med utgangspunkt i hvordan situasjonen (for alle) er i de områdene det befinner seg mest innvandrere - det vil si de store byene, og særlig Oslo. I mine øyne er ikke alt som det bør være akkurat nå. Men jeg går ikke med på å la meg skremme av folk med radikale meninger, som forsøker å utnytte situasjonen til å si at de har hatt rett i deres radikale fremmedhat hele tiden. Det er jo det som skjer nå. Politikere og politiske aktivister forsøker å score poeng ved å spille på folks frykt og usikkerhet.

Jeg tror f.eks. FrP er svært klar over at deres uforsonlige oppførsel ikke er med på å hjelpe til for å skape tverrpolitiske løsninger. Deres ønske er å stjele velgere ved å polarisere folk slik at de tvinges til å ta et svart/hvitt standpunkt, "for eller mot innvandrere". Dette gjør de ikke først og fremst for å skape løsninger på problemer med innvandring, de gjør det for å skaffe seg makt. Dette skjønner også de andre partiene, og det er derfor alle hater FrP, fordi de meler sin egen kake istedenfor å tenke på folket.

Mange på venstresiden er veldig klare for å ta tak i innvandringsproblemer (mer enn det som allerede gjøres), men på andre siden av gjerdet, så står FrP og ypper til bråk med sin splitt og hersk teknikk. FrP forsøker å fremstille det som om de skulle ha patent på innvandringsproblematikk.

Lenke til kommentar

Muslimers rettigheter? De har verken mere eller mindre rettigheter enn andre, det å forby svinekjøtt og alkohol tror jeg er det dumeste man kan komme med som forslag i Norge.

Lenke til kommentar

- vil gjøre morsmålsundervisning for innvandrere obligarotisk - Uenig

- forby homofili - Uenig

- forby alkohol - Enig (Hvorfor ikke? Andre rusmidler er jo ulovlige, så hvorfor ikke alkohol som er en av de verste?)

- forby svinekjøtt - Uenig

- forby sex før ekteskapet - Uenig

- billigere flypriser til Pakistan - Enig, og gjerne til andre land og innlandsreiser.

- Norge ut av Afghanistan - Enig. Norge har ikke noe i krig å gjøre.

- skal bli enklere med familiegjenforening - Enig.

- automatisk visum til alle som gifter seg med norske statsborgere - Enig. Er ikke det en selvfølge?

- statslønnede imamer - Nei..?

- mer penger til moskeer - Liker verken moskeer eller kirker, så nei.

- forbud mot Muhammed-tegninger - Uenig. Vi har ytringsfrihet.

- hijab i politiet - Uniform er uniform, så nei til hijab.

- egne sykehus og skoler for muslimer - Hva er galt med de norske skolene og sykehusene?

- muslimsk statsminister - Norsk land, norsk statsminister.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...