Gå til innhold

Nytt parti vil islamisere Oslo og Norge (Stortingsvalg 2009)

Anbefalte innlegg

Bullshit og jødekonspirasjoner som vanlig

For kristendommen er vel i ingen grad skapt av jøder?

Nei. Det er den ikke.

Jødedom er fjernt fra krisendom, kanskje enda fjernere enn islam.

De deler hellige tekster, kristendommen opstod først som en jødisk sekt, osv. Jesus er jo iflg kristne den frelseren som de jødiske hellige tekstene har profetier om. Kristendom og jødedom (og islam) har innmari mange fellestrekk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ditt problem, som du også deler med andre ateister, er at dere ikke har kunnskap om kristendom, og vet ikke hva kristne verdier er for noe.

Dere vet ganske enkelt ikke hva kristendom dreier seg om, og dere vil heller ikke vite det, på grunn av egne fordommer og skylapper.

Jeg har nok kunnskap om kristendommen til å vite at kirka, som tross alt springer ut av kristendommen, står ansvarlig for over 1000 år med tapt vitenskap, for utallige kriger, overvåking (inkvisisjonen) og grenseløs utnyttelse av troende mennesker. Jeg har nok kunnskap om kristendommen til å se at kirka i dag også er en institusjon som ødelegger livet for mange mennesker. For eksempel at Vatikanet sprer løgner om at kondomer egentlig inneholder små hull som gjør at de ikke beskytter mot aids, eller at kristne ledere beskytter hverandre. I forbindelse med religiøse ritualer (som o gud alle må ha respekt for) gjør mennesker de verste ting mot små barn, og blir forsvart av trossamfunnet sitt med krav om respekt fra omverdenen. Det er derfor kristne menn kan omskjære små guttebabyer og suge penisen deres etterpå, uten å bli (moralskt) dømt av samfunnet for det. Om du tror kristne verdier satt i en sosial kontekst er det samme som vestlige frihetsidealer bør du snarest ta opp historie og lese litt relevant faglitteratur.

Om du på den annen side tenker på kristne verdier i en bibelhistorisk kontekst stiller du om mulig enda dårligere. De ti landeplagene, hvor Gud terroriserer den egyptiske befolkninga og til slutt tar livet av et lass med barn, eller bare forestillingen om helvete, hvor alle som ikke tilber ham skal få oppleve evige pinsler, vitner ikke akkurat om kjernesunne verdier. :ermm:

Endret av Ingar
Lenke til kommentar
Jeg har iallefall ikke mine "verdier" fra en tullette bok, såkalte "kristne verdier", jeg har mine i fra sunn fornuft,

snakker her ikke om noe redneck fornuft.

Det vakumet ditt tror jeg ikke eksisterer, det går an at folk ikke tror på gud også, og tviler på at veldig mange krisne kommer til og gå over til Islam så det du quoter til gjelder i mine øyne fortsatt.

Du har vokst opp i Norge, i et miljø preget av kristne verdier. Og følgelig så er du oppdratt etter disse grunnleggende kristne verdiene, selv om du er ateist.

Når sosialistene får fjernet de spor av kristendom som ennå er igjen i samfunnet, så vil de erstatte det med islam. Og islam vil også presse på for å fylle tomrommene etter kristendommen.

Vi ser allerede begynnelsen på dette i dag. Og de som ikke kan se det, fornekter virkeligheten med vitende og vilje, fordi de er så glade for å bli kvitt kristendommen at de lurer seg selv til å tro at de kan fjerne kristendommen uten å samtidig fjerne de verdier som er bygd på kristendommen..

Vel du er her også nå :p. Har du noen kilder på det med at når kristendommen er vekk så vil de tomrommene bli fylt av Islam? Uten konkrete kilder er alt du sier bare rent tøv...

Kom med ordentlige kilder som rygger opp dine påstander, når man først sier ut slike ekstreme påstander er det alltid lurt med noen kilder.

Jeg synes personlig "ateistiske verdier" er lysår bedre en "kristne verdier".

I muslimske land, er det islams verdier de fleste er påvirket av og oppdratt etter. I Thailand, buddhistiske osv.

Per i dag finnes det ingen land som er ordentlig muslimske og tro meg, mesteparten av verdiene kommer fra kultur og ikke religion..

Vel, jeg er som ånden som går. Jeg er alle steder. :)

Du må nok bare tro på meg eller la være,. For hvordan skal man dokumentere noe som ikke har skjedd ennå ?

Men mine påstander som jeg har argumentert for, er basert på mine kunnskaper om islam, og observasjoner av hva som skjer og har skjedd i andre land der islam slipper til.

Det er religionen som ligger til grunn for det man kaller kultur, det kan godt være en lokalt avgrenset religion. Men det er likevel religionen som ligger til grunn for kulturen, og for de verdier som rår.

Feks. mange hedenske relgioner drev med menneskeofringer. Det kom fra religionen og dens "verdier", og ble en kultur.

De fleste "muslimske" land i dag, har heldigvis ledere som ennå ikke har gitt avkall på all fornuft, og de demmer opp for det virkelige islam og holder seg mer eller mindre på den sekulære siden..

Men vi ser jo tendenser til at det opprinnelige islam vinner frem, vi ser det i Iran, i Afghanistan, i pakistan osv. Og til og meg i enkelte land i europa.

Dette er til skade også for mer sekulære muslimer. Men det er egentlig en tragedie at heller ikke muslimer flest forstår faren med et muslimsk parti, og et religiøst muslimsk regime.

Lenke til kommentar
for de orginale kristne verdiene er ikke noe bedre enn Islam eller noe annet de orginale "kristne verdiene" var jo menn verdt mer enn kvinner! det sa du jo selv var en ting du ikke ville se, selv om kristne verdier sier akkurat det.

Kristne verdier og Islamske verdier er faktisk veldig like! orginalt sett, og grunnen til at det ikke er sånn legre er på grunn av ateismen!

EDIT

du skal være forsiktig med og kalle Narsjonalsosialisme en undergren av sosialisme, de to er grunnleggende meget forskjellige!

Og hvordan kan du vite at kristendommen setter forskjellig verdi på men og kvinner ? Er ikke dette noe du har hørt, og som nettopp er basert på dine egne fordommer ?

For du har vel ikke lest Bibelen, eller NT, for i Bibelen finner du ikke noe som antyder noe slikt.

Kristendommen og islam er motsatt, som to magnetiske poler som frastøter hverandre.

islam er basert på hat og ondskap, og der du finner hat og ondskap, der kan kjærligheten ikke eksistere.

Men selv ondskapen har et vennlig ansikt, som vises flittig frem i den hensikt å forføre de som lar seg forføre.

Kristendommen er basert på kjærlighet. Og der kjærligheten rår, der kan ikke hat og ondskap eksistere.

Det er i prinsippet ingen forskjell på nasjonalsosialisme og sosialisme, det er to sider av samme ideologi..

Begge heter jo sosialisme, den ene er nasjonal og den andre internasjonal. Nazipartiet i Tyskland kalte seg jo også et nasjonalsosialistisk arbeiderparti.

Mange sosialister har prøvd å avvise likheten, fordi den er høyst ubehagelig. Men ingen har ennå klart med argumenter og dokumentasjon å påvise disse påståtte forskjellene.

Og hvordan kan sosialisme og sosialisme være grunnleggende meget forskjellige ??

Lenke til kommentar

Nasjonalsosialisme og sosialisme er to grunneleggende forskjellige ting, Bare fordi de har ganske likt navn betyr ikke at det er det samme. Sosialisme står i kontrast mot nasjonalsosialmsimen. Beste eksempelet er SovjetVS nazi-tyskland under 2VK.

Lær litt før du uttaler deg neste gang, blir så mye mer givende med en gang.

Lenke til kommentar
Du feiler så det holder på historiske fakta. Verden hadde vært et bedre sted uten kristenfundamentalister som tror at kristendommen er bedre enn alt annet.(ja, jeg kalte deg en kristenfundamentalist.)

Vel, du får fortelle meg da hva slags historiske fakta jeg feiler på.

For det du sier om kristendommen er jo bare basert på dine egne fordommer og din egen uvitenhet.

Det fins faktisk ateister som også innser at kristendommens verdier er best.

Om du vil kalle meg en krristenfundamentalist så er det ok for meg.

Lenke til kommentar
Bullshit og jødekonspirasjoner som vanlig

For kristendommen er vel i ingen grad skapt av jøder?

Nei. Det er den ikke.

Jødedom er fjernt fra krisendom, kanskje enda fjernere enn islam.

De deler hellige tekster, kristendommen opstod først som en jødisk sekt, osv. Jesus er jo iflg kristne den frelseren som de jødiske hellige tekstene har profetier om. Kristendom og jødedom (og islam) har innmari mange fellestrekk.

Kristendommen deler en del av GT og moselovene. Men jødene bruker utvalgte tekster fra GT kun for å rettferdiggjøre sin egen lære som finnes i talmud.

Kristendom har aldri vært noen jødisk sekt. Og kristendom og jødedom har ikke noe til felles utover det at jødene bruker GT og moseloven til å rettferdiggjøre sin egen lære i talmud.

Ordet jøde kommer av judah, som er betegnelse på en av israels stammer, og har opprinnelig ikke noe med religion å gjøre. Men dag har ordet jøde og religionen jødedommen blitt satt i forbindelse med hverandre.

Jesus var jøde av Judah stamme, men Han har likevel ingen forbindelse med religionen som kalles jødedomm i dag.

Kristendommen og islam har ingen fellestrekk. Men jødedommen og islam har ganske mange fellestrekk.

Lenke til kommentar
Det er i prinsippet ingen forskjell på nasjonalsosialisme og sosialisme, det er to sider av samme ideologi..

Begge heter jo sosialisme, den ene er nasjonal og den andre internasjonal. Nazipartiet i Tyskland kalte seg jo også et nasjonalsosialistisk arbeiderparti.

Mange sosialister har prøvd å avvise likheten, fordi den er høyst ubehagelig. Men ingen har ennå klart med argumenter og dokumentasjon å påvise disse påståtte forskjellene.

Og hvordan kan sosialisme og sosialisme være grunnleggende meget forskjellige ??

Please var ikke det der et litt billig retorisk knep, og ja det er store forkjeller på de to ideologiene. Uavhengig om man missliker begge to eller liker den ene og missliker den andre, men det er vel et spm. hvor hensiktsmessig det er å diskutere politisk ideologi med en radikal tenåring, det er i hvertfall ikke noe jeg har tid til nå.

Men påstanden om at ingen har klart å dokumentere forskjellene vil jeg faktisk gjerne ha en kilde på, av den enkle grunn at det kan være interesant å se hvem som har sagt dette, og fordi man vanligvis ikke skal komme med så kontroversielle påstander uten å ha en kilde på det.

Lenke til kommentar

Flott at du svarer på det jeg skrev for 2 sider siden men jeg kan jo prøve å opplyse deg litt: Du påstår at det ikke finnes noen humanistiske verdier. Da lurer jeg på følgende: Humanisme bygger i stor grad på Menneskerettigheter. Menneskerettigheter kom fram under den franske revolusjonen på slutten av 1700-tallet. I denne perioden var folk MEGET kirke og kristendomms fiendtlige og ville ha et annet verdigrunnlag, altså Menneskerettighetene. Mener du at Menneskerettighetene bygger på kristne verdier når de kom fram i en periode hvor folk sto sterkt imot kristen moral og etikk?? dette skurer veldig spør du meg.

Og etter hva jeg leser har du heller ikke vondt av å lese posten min over om forskjellen på nazisme og sosialisme, da dette ser ut til å ha gått deg hus forbi.

Edit: @ Baltazar94.

Endret av Hans-o
Lenke til kommentar
Ditt problem, som du også deler med andre ateister, er at dere ikke har kunnskap om kristendom, og vet ikke hva kristne verdier er for noe.

Dere vet ganske enkelt ikke hva kristendom dreier seg om, og dere vil heller ikke vite det, på grunn av egne fordommer og skylapper.

Jeg har nok kunnskap om kristendommen til å vite at kirka, som tross alt springer ut av kristendommen, står ansvarlig for over 1000 år med tapt vitenskap, for utallige kriger, overvåking (inkvisisjonen) og grenseløs utnyttelse av troende mennesker. Jeg har nok kunnskap om kristendommen til å se at kirka i dag også er en institusjon som ødelegger livet for mange mennesker. For eksempel at Vatikanet sprer løgner om at kondomer egentlig inneholder små hull som gjør at de ikke beskytter mot aids, eller at kristne ledere beskytter hverandre. I forbindelse med religiøse ritualer (som o gud alle må ha respekt for) gjør mennesker de verste ting mot små barn, og blir forsvart av trossamfunnet sitt med krav om respekt fra omverdenen. Det er derfor kristne menn kan omskjære små guttebabyer og suge penisen deres etterpå, uten å bli (moralskt) dømt av samfunnet for det. Om du tror kristne verdier satt i en sosial kontekst er det samme som vestlige frihetsidealer bør du snarest ta opp historie og lese litt relevant faglitteratur.

Om du på den annen side tenker på kristne verdier i en bibelhistorisk kontekst stiller du om mulig enda dårligere. De ti landeplagene, hvor Gud terroriserer den egyptiske befolkninga og til slutt tar livet av et lass med barn, eller bare forestillingen om helvete, hvor alle som ikke tilber ham skal få oppleve evige pinsler, vitner ikke akkurat om kjernesunne verdier. :ermm:

Vel, etter det du sier her så er det tydelig at du ikke har kunnskap om kristendommen. Og du beskriver jo en jødisk skikk med omskjæring som en kristen skikk. Men omskjæring er ikke noen kristen skikk eller påbud.

Problemet er at du tror du har kunnskap om kristendommen, og det vil du nok dessverre fortsette å tro på uansett hva jeg måtte si.

Lenke til kommentar
Flott at du svarer på det jeg skrev for 2 sider siden men jeg kan jo prøve å opplyse deg litt: Du påstår at det ikke finnes noen humanistiske verdier. Da lurer jeg på følgende: Humanisme bygger i stor grad på Menneskerettigheter. Menneskerettigheter kom fram under den franske revolusjonen på slutten av 1700-tallet. I denne perioden var folk MEGET kirke og kristendomms fiendtlige og ville ha et annet verdigrunnlag, altså Menneskerettighetene. Mener du at Menneskerettighetene bygger på kristne verdier når de kom fram i en periode hvor folk sto sterkt imot kristen moral og etikk?? dette skurer veldig spør du meg.

Og etter hva jeg leser har du heller ikke vondt av å lese posten min over om forskjellen på nazisme og sosialisme, da dette ser ut til å ha gått deg hus forbi.

Edit: @ Baltazar94.

Ikke kom med kunnskap før du klarer å svare på disse enkle spørsmålene.

(ja, jeg qutotet meg selv :p )

Endret av Hans-o
Lenke til kommentar
Vel, etter det du sier her så er det tydelig at du ikke har kunnskap om kristendommen. Og du beskriver jo en jødisk skikk med omskjæring som en kristen skikk. Men omskjæring er ikke noen kristen skikk eller påbud.

Problemet er at du tror du har kunnskap om kristendommen, og det vil du nok dessverre fortsette å tro på uansett hva jeg måtte si.

Det egentlige problemet er nok at du tror du har kunnskap om Kristendom, sosialisme og ateisme men har veldige vrangforestilliger om hva de er, og nekter for og i heletatt vurdere om det er noe sant i de postene som svarer deg.

Det og være sta er positivt mange ganger, men det og kunne endre mening ut i fra fakta er en enda bedre egenskap.

Lenke til kommentar
Jo mer jeg leser av det du skriver, jo mer skjønner jeg at du ikke har peiling på det du snakker om.

Gidder ikke og skrive laaaange innlengg bare for og få akkurat den samme regla om igjen i mot meg.

Jeg har nok mye mer peiling på dette enn du tror. Problemet er bare at du vil ikke akseptere det jeg kommer med her, fordi du tror du vet best.

Lenke til kommentar
Nasjonalsosialisme og sosialisme er to grunneleggende forskjellige ting

Nei, de er begge sosialisme. Begge er kollektivistiske ideologier.

De er begge sosialisme, men det er utførelsen som er grunnleggende forskjellig. For eksempel: Norge som en sosialistisk stat skiller seg klart ut fra f.eks nazi tyskland. Det er en grunn til at Kommunisme og Nazisme alltid står mot hverandre.

Lenke til kommentar
Vel, du kan jo tro hva du vil, men faktum er nå at det ikke fins noen ateistiske eller humanistiske verdier. Menneskerettighetene er bygget på kristne verdier.

Denne skal du gjerne få utdype.

Det mennesker tror på, det former våre verdier og tanker. Norge og europa har vært et kristne land i 1000 år, og derfor er hele verdisystemet og samfunnet bygget på kristne verdier og tanker.

Dette er hva vi alle er vant med, hva vi har vokst opp med og blitt oppdratt etter, uansett om vi er ateister eller ikke.

Menneskerettighetene og europeiske lands grunnlover er også bygget på dette, uansett om de som skrev dem var ateister eller ikke.

For de vokste også opp med kristne verdier, og ble påvirket og farget av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...