SVD Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 (endret) Du må virkelig ikke ta dette personlig, men du høres ut som en 15åring som synes FRP er veldig tøft og svelger alt presten sier i kirka. ikke at det er negativt på noen måte altså og som Den Polse sa: Noen vil vel påstå at vi er mindre naive siden vi ikke tror på et magisk vesen i skyene som ser alt man gjør og alt det der. Endret 22. april 2009 av SVD Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Jeg har iallefall ikke mine "verdier" fra en tullette bok, såkalte "kristne verdier", jeg har mine i fra sunn fornuft,snakker her ikke om noe redneck fornuft. Det vakumet ditt tror jeg ikke eksisterer, det går an at folk ikke tror på gud også, og tviler på at veldig mange krisne kommer til og gå over til Islam så det du quoter til gjelder i mine øyne fortsatt. Du har vokst opp i Norge, i et miljø preget av kristne verdier. Og følgelig så er du oppdratt etter disse grunnleggende kristne verdiene, selv om du er ateist. Når sosialistene får fjernet de spor av kristendom som ennå er igjen i samfunnet, så vil de erstatte det med islam. Og islam vil også presse på for å fylle tomrommene etter kristendommen. Vi ser allerede begynnelsen på dette i dag. Og de som ikke kan se det, fornekter virkeligheten med vitende og vilje, fordi de er så glade for å bli kvitt kristendommen at de lurer seg selv til å tro at de kan fjerne kristendommen uten å samtidig fjerne de verdier som er bygd på kristendommen.. Lenke til kommentar
SVD Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Jeg har iallefall ikke mine "verdier" fra en tullette bok, såkalte "kristne verdier", jeg har mine i fra sunn fornuft,snakker her ikke om noe redneck fornuft. Det vakumet ditt tror jeg ikke eksisterer, det går an at folk ikke tror på gud også, og tviler på at veldig mange krisne kommer til og gå over til Islam så det du quoter til gjelder i mine øyne fortsatt. Du har vokst opp i Norge, i et miljø preget av kristne verdier. Og følgelig så er du oppdratt etter disse grunnleggende kristne verdiene, selv om du er ateist. Når sosialistene får fjernet de spor av kristendom som ennå er igjen i samfunnet, så vil de erstatte det med islam. Og islam vil også presse på for å fylle tomrommene etter kristendommen. Vi ser allerede begynnelsen på dette i dag. Og de som ikke kan se det, fornekter virkeligheten med vitende og vilje, fordi de er så glade for å bli kvitt kristendommen at de lurer seg selv til å tro at de kan fjerne kristendommen uten å samtidig fjerne de verdier som er bygd på kristendommen.. Som nevt før så vil de fleste sosialister ikke ha noe religion, så de har ikke noe for og føre inn islam i politikk. Kan du nevne hva disse tomrommene er for noe? når man vil fjerne religion generelt så har det ikke noe for seg og erstatte den ene med den andre, ateister vil ha like mye med Islam og gjøre som Kristendommen så hvis Islam skulle fylle det tomrommet ditt så ville vi ha reagert på samme måte som vi gjør mot kristendommen, og i følge deg funker det. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Du må virkelig ikke ta dette personlig, men du høres ut som en 15åring som synes FRP er veldig tøft og svelger alt presten sier i kirka. ikke at det er negativt på noen måte altså og som Den Polse sa: Noen vil vel påstå at vi er mindre naive siden vi ikke tror på et magisk vesen i skyene som ser alt man gjør og alt det der. Jeg er ikke 15 år, jeg svelger ikke alt presten sier i kirka, og jeg har heller ikke vært i kirka på mange år. Jeg er ikke medlem av statskirken, og jeg synes slett ikke at alt som FRP sier er "tøft" Gud er ikke noe " magisk vesen i skyene" Men om du vil tro på Gud eller ikke, er din sak. Det jeg snakker om her er de kristne verder som sammfunnet i Norge og vesten er bygget på, og disse verdiene nyter også ateister godt av. Kristendom er mer enn bare troen på Gud, det er et helt system av verdier som bla. menneskerettighetene er bygget på. Og tanken om individets frihet, og menneskets individuelle verdi er en kristen verdi. islam har også sitt verdisystem, men her har mennesket i seg selv ingen individuell verdi. I islam er det kollektivet og religionen som teller. Menneskene har ingen individuell verdi om de ikke er muslimer. Men selv for muslimer er verdien gradert etter om du er mann eller kvinne, god eller dårlig muslim, dvs hvor godt du følger koranen. Lenke til kommentar
SVD Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Det jeg snakker om her er de kristne verder som sammfunnet i Norge og vesten er bygget på, og disse verdiene nyter også ateister godt av. Jeg synes personlig "ateistiske verdier" er lysår bedre en "kristne verdier". islam har også sitt verdisystem, men her har mennesket i seg selv ingen individuell verdi. I islam er det kollektivet og religionen som teller. Menneskene har ingen individuell verdi om de ikke er muslimer. Men selv for muslimer er verdien gradert etter om du er mann eller kvinne, god eller dårlig muslim, dvs hvor godt du følger koranen. Du vet virkelig ikke hva sosialisme er hvis du tror vi sosialister ville akseptert at menn skulle plutslig bli mer verdt enn kvinner, dessuten er det vel ikke så forbasket lenge siden kristne menn var verdt mer en kristne kvinner? vet du hvorfor det ikke er slik lengre? det er for i Norge er det slik at vi er et SOSIALdemokrati, sosialister har arbeidet for at kvinner skal ha like rettigheter! det er liksom kristne verdier nå da? Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Jeg har iallefall ikke mine "verdier" fra en tullette bok, såkalte "kristne verdier", jeg har mine i fra sunn fornuft,snakker her ikke om noe redneck fornuft. Det vakumet ditt tror jeg ikke eksisterer, det går an at folk ikke tror på gud også, og tviler på at veldig mange krisne kommer til og gå over til Islam så det du quoter til gjelder i mine øyne fortsatt. Du har vokst opp i Norge, i et miljø preget av kristne verdier. Og følgelig så er du oppdratt etter disse grunnleggende kristne verdiene, selv om du er ateist. Når sosialistene får fjernet de spor av kristendom som ennå er igjen i samfunnet, så vil de erstatte det med islam. Og islam vil også presse på for å fylle tomrommene etter kristendommen. Vi ser allerede begynnelsen på dette i dag. Og de som ikke kan se det, fornekter virkeligheten med vitende og vilje, fordi de er så glade for å bli kvitt kristendommen at de lurer seg selv til å tro at de kan fjerne kristendommen uten å samtidig fjerne de verdier som er bygd på kristendommen.. Som nevt før så vil de fleste sosialister ikke ha noe religion, så de har ikke noe for og føre inn islam i politikk. Kan du nevne hva disse tomrommene er for noe? når man vil fjerne religion generelt så har det ikke noe for seg og erstatte den ene med den andre, ateister vil ha like mye med Islam og gjøre som Kristendommen så hvis Islam skulle fylle det tomrommet ditt så ville vi ha reagert på samme måte som vi gjør mot kristendommen, og i følge deg funker det. Jeg er enig i at sosialister vil ha offisielt bort all religion, så derfor er det jo et paradoks at de vil ha islam til Norge, og så ivrig forsvarer islam. Men det er et faktum at sosialister flest omfavner islam likevel, og det er vel muligens fordi de ser islam som en aliert i kampen mot kristendom. De tomrommene jeg snakker om er nettopp kristne verdier, som bla. menneskerettighetene er bygget på. Menneskerettighetene er også under angrep, som en følge av ateistenes kamp mot kristendommen i hele europa, og også i USA.islam er en ivrig drivkraft og alliert for å fjerne kristendommen også her. Dvs. muslimske ledere utnytter ateistenes kamp mot kristendom til egen fordel. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Jeg har iallefall ikke mine "verdier" fra en tullette bok, såkalte "kristne verdier", jeg har mine i fra sunn fornuft,snakker her ikke om noe redneck fornuft. Det vakumet ditt tror jeg ikke eksisterer, det går an at folk ikke tror på gud også, og tviler på at veldig mange krisne kommer til og gå over til Islam så det du quoter til gjelder i mine øyne fortsatt. Du har vokst opp i Norge, i et miljø preget av kristne verdier. Og følgelig så er du oppdratt etter disse grunnleggende kristne verdiene, selv om du er ateist. Når sosialistene får fjernet de spor av kristendom som ennå er igjen i samfunnet, så vil de erstatte det med islam. Og islam vil også presse på for å fylle tomrommene etter kristendommen. Vi ser allerede begynnelsen på dette i dag. Og de som ikke kan se det, fornekter virkeligheten med vitende og vilje, fordi de er så glade for å bli kvitt kristendommen at de lurer seg selv til å tro at de kan fjerne kristendommen uten å samtidig fjerne de verdier som er bygd på kristendommen.. Norge er bygget på Menneskerettigheter og humanistiske verdier. Disse kom fram på tross av kirken under opplysningstiden i Frankrike(franske revolusjonen). I denne tiden var det stor motstand mot kirken, og dens "verdier". Norge er ikke bygget på kristne verdier, Humanistiske verdier er blitt adoptert av kristendommen. Heksebrenning og homofilifrykt og fremmedfrykt er ikke verdier jeg står for hvertfall. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Jeg synes personlig "ateistiske verdier" er lysår bedre en "kristne verdier". Det er bare det at det fins ikke noen "ateistiske verdier" De verdiene du tro er "ateistiske" De er et resultat av kristne verdier, bygget på kristendommens syn på menneskets individuelle verdi. Så når ateister går rundt og tror at det fins noen "ateistiske" verdier, så lurer de seg selv. For vi er alle påvirket av tro, og av de verdiene vi vokser opp med. Og i Norge har det vært kristne verdier, og som alle er påvirket av og oppdratt etter. I muslimske land, er det islams verdier de fleste er påvirket av og oppdratt etter. I Thailand, buddhistiske osv. Det fins ikke noen "ateistiske" verdier. Til og med sosialismen har sitt eget sett med "verdier" Disse er igjen bygget på jødedommen, fordi sosialismen ble skapt av jøder, og også den grenen av sosialisme som kalles nasjonalsosialisme. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Ser ut som du lurer deg selv. Les hva jeg skrev over... Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Bullshit og jødekonspirasjoner som vanlig For kristendommen er vel i ingen grad skapt av jøder? Lenke til kommentar
evilleader360 Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 (endret) Jeg har iallefall ikke mine "verdier" fra en tullette bok, såkalte "kristne verdier", jeg har mine i fra sunn fornuft,snakker her ikke om noe redneck fornuft. Det vakumet ditt tror jeg ikke eksisterer, det går an at folk ikke tror på gud også, og tviler på at veldig mange krisne kommer til og gå over til Islam så det du quoter til gjelder i mine øyne fortsatt. Du har vokst opp i Norge, i et miljø preget av kristne verdier. Og følgelig så er du oppdratt etter disse grunnleggende kristne verdiene, selv om du er ateist. Når sosialistene får fjernet de spor av kristendom som ennå er igjen i samfunnet, så vil de erstatte det med islam. Og islam vil også presse på for å fylle tomrommene etter kristendommen. Vi ser allerede begynnelsen på dette i dag. Og de som ikke kan se det, fornekter virkeligheten med vitende og vilje, fordi de er så glade for å bli kvitt kristendommen at de lurer seg selv til å tro at de kan fjerne kristendommen uten å samtidig fjerne de verdier som er bygd på kristendommen.. Vel du er her også nå . Har du noen kilder på det med at når kristendommen er vekk så vil de tomrommene bli fylt av Islam? Uten konkrete kilder er alt du sier bare rent tøv... Kom med ordentlige kilder som rygger opp dine påstander, når man først sier ut slike ekstreme påstander er det alltid lurt med noen kilder. Jeg synes personlig "ateistiske verdier" er lysår bedre en "kristne verdier". I muslimske land, er det islams verdier de fleste er påvirket av og oppdratt etter. I Thailand, buddhistiske osv. Per i dag finnes det ingen land som er ordentlig muslimske og tro meg, mesteparten av verdiene kommer fra kultur og ikke religion.. Endret 22. april 2009 av evilleader360 Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 de er ved sin fulle rett til å kjempe. galskapen begynner vist de kommer noe sted med det.. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Du vet virkelig ikke hva sosialisme er hvis du tror vi sosialister ville akseptert at menn skulle plutslig bli mer verdt enn kvinner, dessuten er det vel ikke så forbasket lenge siden kristne menn var verdt mer en kristne kvinner? vet du hvorfor det ikke er slik lengre? det er for i Norge er det slik at vi er et SOSIALdemokrati, sosialister har arbeidet for at kvinner skal ha like rettigheter! det er liksom kristne verdier nå da? Jeg vet godt hva sosialismen er. Og hvorfor skulle ikke sosialistene akseptere at menn er mer verdt enn kvinner i islam ? Det gjør de jo allerede i dag. Ellers så har jo sosialismen også sitt graderingssystem hvor sosialister er mer verdt enn ikke-sosialister, fattige mer verdt enn rike osv. Sosialister arbeider såvisst ikke for at kvinner skal ha like rettigheter. Det gjorde de en gang, selv om det egentlig var en unnskyldning for det som var sosialismens mål, nemlig å fjerne kristendommen og bryte opp kjernefamilien og ekteskapet. Når det gjelder muslimske kvinner så slåss sosialistene for muslimske menns rett til å undrtrykke kvinner, og begrense deres rettigheter. Lenke til kommentar
SVD Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 (endret) Jeg synes personlig "ateistiske verdier" er lysår bedre en "kristne verdier". Det er bare det at det fins ikke noen "ateistiske verdier" De verdiene du tro er "ateistiske" De er et resultat av kristne verdier, bygget på kristendommens syn på menneskets individuelle verdi. Så når ateister går rundt og tror at det fins noen "ateistiske" verdier, så lurer de seg selv. For vi er alle påvirket av tro, og av de verdiene vi vokser opp med. Og i Norge har det vært kristne verdier, og som alle er påvirket av og oppdratt etter. I muslimske land, er det islams verdier de fleste er påvirket av og oppdratt etter. I Thailand, buddhistiske osv. Det fins ikke noen "ateistiske" verdier. Til og med sosialismen har sitt eget sett med "verdier" Disse er igjen bygget på jødedommen, fordi sosialismen ble skapt av jøder, og også den grenen av sosialisme som kalles nasjonalsosialisme. Hvis "ateistiske verdier" er bygget på kristne verdier ser jeg ikke problemet ditt, det som er derimot er at "ateistiske verdier" er ikke bygget på noe spessielt annet en det beste fra andre "verdier" og sunn fornuft, altså ikke mye fra kristendommen, men mer fra feks buddismen kanskje, kristne verdier i dag er mer bygget på ateistiske verdier enn ateistiske verdier er bygget på kristne, hvorfor? jo for de orginale kristne verdiene er ikke noe bedre enn Islam eller noe annet ( se innlegget til Hans bla. ), i de orginale "kristne verdiene" var jo menn verdt mer enn kvinner! det sa du jo selv var en ting du ikke ville se, selv om kristne verdier sier akkurat det. Kristne verdier og Islamske verdier er faktisk veldig like! orginalt sett, og grunnen til at det ikke er sånn legre er på grunn av ateismen! EDIT du skal være forsiktig med og kalle Narsjonalsosialisme en undergren av sosialisme, de to er grunnleggende meget forskjellige! Endret 22. april 2009 av SVD Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Jeg har iallefall ikke mine "verdier" fra en tullette bok, såkalte "kristne verdier", jeg har mine i fra sunn fornuft,snakker her ikke om noe redneck fornuft. Det vakumet ditt tror jeg ikke eksisterer, det går an at folk ikke tror på gud også, og tviler på at veldig mange krisne kommer til og gå over til Islam så det du quoter til gjelder i mine øyne fortsatt. Du har vokst opp i Norge, i et miljø preget av kristne verdier. Og følgelig så er du oppdratt etter disse grunnleggende kristne verdiene, selv om du er ateist. Når sosialistene får fjernet de spor av kristendom som ennå er igjen i samfunnet, så vil de erstatte det med islam. Og islam vil også presse på for å fylle tomrommene etter kristendommen. Vi ser allerede begynnelsen på dette i dag. Og de som ikke kan se det, fornekter virkeligheten med vitende og vilje, fordi de er så glade for å bli kvitt kristendommen at de lurer seg selv til å tro at de kan fjerne kristendommen uten å samtidig fjerne de verdier som er bygd på kristendommen.. Norge er bygget på Menneskerettigheter og humanistiske verdier. Disse kom fram på tross av kirken under opplysningstiden i Frankrike(franske revolusjonen). I denne tiden var det stor motstand mot kirken, og dens "verdier". Norge er ikke bygget på kristne verdier, Humanistiske verdier er blitt adoptert av kristendommen. Heksebrenning og homofilifrykt og fremmedfrykt er ikke verdier jeg står for hvertfall. Vel, du kan jo tro hva du vil, men faktum er nå at det ikke fins noen ateistiske elle humanistiske verdier. Menneskerettighetene er bygget på kristne verdier. Jeg forstår godt at det er vanskelig for ateister å akseptere dette, men det er nå likevel slik det er. En religions, eller ideologis verdier, er det som er nedtegnet i dens skrifter. Og du finner ingenting av det du nevner nedtegnet i Bibelen. Ditt problem, som du også deler med andre ateister, er at dere ikke har kunnskap om kristendom, og vet ikke hva kristne verdier er for noe. Dere vet ganske enkelt ikke hva kristendom dreier seg om, og dere vil heller ikke vite det, på grunn av egne fordommer og skylapper. Det samme gjelder islam, og derfor går der ut fra at når dere kjenner noen hyggelige muslimer, og i tillegg får mye løgnpropaganda fra islamsk råd om at islam er "fredens religion" så er islam ok, og mye bedre enn kristendommen. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Bullshit og jødekonspirasjoner som vanlig For kristendommen er vel i ingen grad skapt av jøder? Nei. Det er den ikke. Jødedom er fjernt fra krisendom, kanskje enda fjernere enn islam. Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 (endret) Nei, men det kommer med tiden(sharia),når maktgrunnlaget er i orden. Akkurat som de nå har fått sharia i en del av pakistan, og slik også resten av pakistan står for tur. Jeg synes det er urettferdig at muslimer ikke kan starte et parti uten at DU skal bestemme hva partiet står for og ikke står for. Jeg har ikke sagt at jeg skal bestemme hva de skal stå for. Men jeg kjenner islam, og jeg ser hva som kommer. Det hele er bare et spørsmål om kunnskap om islam, og observasjon av hva som skjer andre steder der islam får fotfeste. Samt en liten porsjon forståelse av sammenhengen i det hele. Igjen feiler du med å forstå HVA sosialisme er. Ellers så har jo sosialismen også sitt graderingssystem hvor sosialister er mer verdt enn ikke-sosialister, fattige mer verdt enn rike osv. Sosialister arbeider såvisst ikke for at kvinner skal ha like rettigheter. Det gjorde de en gang, selv om det egentlig var en unnskyldning for det som var sosialismens mål, nemlig å fjerne kristendommen og bryte opp kjernefamilien og ekteskapet. Når det gjelder muslimske kvinner så slåss sosialistene for muslimske menns rett til å undrtrykke kvinner, og begrense deres rettigheter. Du legger ord i munnen deres. De sier at de er for ditt og datt, og så sier du at de er for noe annet. Det er som at jeg skal si: FrP er for legalisering av brannstiftelse. Når du da sier, nei det står ingenting i partiprogrammet om brannstiftelse så sier jeg, joda jeg kan lukte at det kommer til å skje om de får makten. Endret 22. april 2009 av aluxez Lenke til kommentar
SVD Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 (endret) Når diskusjoner går i en uendlig loop, så nakker du til en vegg. Eller et forsteinet esel bak veggen med ørepopper og hendene for ørene mens det hører på salmer på skadeligt høyt volum. ikke nok med det, det er et republikansk esel! Endret 22. april 2009 av SVD Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Jeg har iallefall ikke mine "verdier" fra en tullette bok, såkalte "kristne verdier", jeg har mine i fra sunn fornuft,snakker her ikke om noe redneck fornuft. Det vakumet ditt tror jeg ikke eksisterer, det går an at folk ikke tror på gud også, og tviler på at veldig mange krisne kommer til og gå over til Islam så det du quoter til gjelder i mine øyne fortsatt. Du har vokst opp i Norge, i et miljø preget av kristne verdier. Og følgelig så er du oppdratt etter disse grunnleggende kristne verdiene, selv om du er ateist. Når sosialistene får fjernet de spor av kristendom som ennå er igjen i samfunnet, så vil de erstatte det med islam. Og islam vil også presse på for å fylle tomrommene etter kristendommen. Vi ser allerede begynnelsen på dette i dag. Og de som ikke kan se det, fornekter virkeligheten med vitende og vilje, fordi de er så glade for å bli kvitt kristendommen at de lurer seg selv til å tro at de kan fjerne kristendommen uten å samtidig fjerne de verdier som er bygd på kristendommen.. Norge er bygget på Menneskerettigheter og humanistiske verdier. Disse kom fram på tross av kirken under opplysningstiden i Frankrike(franske revolusjonen). I denne tiden var det stor motstand mot kirken, og dens "verdier". Norge er ikke bygget på kristne verdier, Humanistiske verdier er blitt adoptert av kristendommen. Heksebrenning og homofilifrykt og fremmedfrykt er ikke verdier jeg står for hvertfall. Vel, du kan jo tro hva du vil, men faktum er nå at det ikke fins noen ateistiske elle humanistiske verdier. Menneskerettighetene er bygget på kristne verdier. Jeg forstår godt at det er vanskelig for ateister å akseptere dette, men det er nå likevel slik det er. En religions, eller ideologis verdier, er det som er nedtegnet i dens skrifter. Og du finner ingenting av det du nevner nedtegnet i Bibelen. Ditt problem, som du også deler med andre ateister, er at dere ikke har kunnskap om kristendom, og vet ikke hva kristne verdier er for noe. Dere vet ganske enkelt ikke hva kristendom dreier seg om, og dere vil heller ikke vite det, på grunn av egne fordommer og skylapper. Det samme gjelder islam, og derfor går der ut fra at når dere kjenner noen hyggelige muslimer, og i tillegg får mye løgnpropaganda fra islamsk råd om at islam er "fredens religion" så er islam ok, og mye bedre enn kristendommen. Du feiler så det holder på historiske fakta. Verden hadde vært et bedre sted uten kristenfundamentalister som tror at kristendommen er bedre enn alt annet.(ja, jeg kalte deg en kristenfundamentalist.) Lenke til kommentar
reversfaen Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Ingen sniking lenger, i alle fall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå