Gå til innhold

Nytt parti vil islamisere Oslo og Norge (Stortingsvalg 2009)

Anbefalte innlegg

Saa ikke ordet Islam nevnt en eneste gang i den artikkelen, saa at de skal være fanatiske Islamske ekstremister er vel noe du trakk ut fra löse luften eller?

Det eneste problemet med innvandringen er manglende integrering, blir som to separate folk i samme land, noe som ikke er bra.

muslimsk skole, hijab, musimsk sykehus...Neida, ikke muslimer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
alle muslimer skal da stemme dette, pga at det har med islam å gjøre ikeke sant?

Hvorfor det? Tror du alle med muslimsk bakgrunn stemmer likt? De gjør ikke det med dagens partier heller, og det finnes tillistvalgte m/muslimsk bakgrunn både i Frp, Høyre, SV, og Arbeiderparti.

Å hevde at alle med muslimsk bakgrunn kommer til å løpe i flokk er i beste fall ignorant.

jeg hevdet ingenting, det var et spørsmålstegn etter setningen. Men det jeg tror det er stor sannsynlighet for at de fleste muslimer som ikke har satt seg inn i politikk vil stemme på dette fordi det virker trygt og kjent.

Igjen, jeg synes ikke vi skal blande religion og politikk. Det tjener ingen andre enn de som sitter med makta siden de kan spille på folks personlige forhold til sin religion.

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar

Selvsagt må folk som bor i et demokrati ha fri rett til partidannelse. At trådstarter forsøksvis (og uten hold i sin egen kilde) forsøker å linke dette spesifikt til islam endrer ikke på det.

Og om partiet så hadde et islamsk formål ville jeg ikke tenkt tanken om å forby det. Selv ønsker jeg som kjent et sekulært samfunn og er glad over at selv KrF er blitt modernisert med tiden. Men den utvikling skal skje med fornuft og opplysning. Norge skal ikke avkristnes med samme tvang som det ble kristnet.

Men nå er det altså snakk om et innvandrerparti som skal jobbe for morsmålsundervisning, enklere familiegjenforening og et mykere UDI. Det er saker som har støtte i store innvandrergrupper, muslimer eller ikke. '

Selvsagt er dette en legitim grunn til partidannelse. Om det er en god grunn er det opp til velgerne å avgjøre ved valget til høsten (gitt at partiet i det hele tatt klarer å stille lister.)

Å spørre her på forumet om folk ville stemt på det er litt meningsløst, siden svaret er gitt. 95% av forumets medlemmer (ren gjetning fra min side) er antagelig etnisk norske og ikke den primære målgruppen for partiet. Og selv i målgruppen vil et betydelig antall stemme på etablerte partier. Personlig ville jeg nok ikke stemt på et parti som ikke har en helhetlig politikk, og den gjenstår det jo å se.

Geir :)

Lenke til kommentar

Ett minoritetsparti stiller fordi de mener det ikke gjøres nok for minoritetene (spesifikt muslimer), hvor ligger problemet?

Det skal nevnes at det ikke er Islam som stiller til valg, da Islam er en religion, ikke en spesifikk organisasjon, gruppe eller person.

At de styrer Oslo etter 2011 er nok heller usannsynlig.

Lenke til kommentar
Jeg bare lurer, hva er forskjellen på et muslimsk sykehus og et "vanlig" et? Halal-operasjoner?

Jeg regner med det betyr at kvinnelige leger og sykepleiere er verboten når det gjelder å behandle menn, og antageligvis omvendt. Jeg tror muslimer er hårsår når det gjelder slikt.

Endret av likferd
Lenke til kommentar
om partiet så hadde et islamsk formål ville jeg ikke tenkt tanken om å forby det.

Som ytringsfrihetsforkjemper, ønsker jeg ikke å forby det, men jeg ønsker å mane nordmenn til kamp mot slike destruktive krefter. Folk må våkne, før middelalderen henter oss inn.

Partiet virker mer som en interesseorganisasjon enn et politisk parti med helhetlige løsninger. Et protestparti på linje med Rødt og Pensjonistpartiet. Hvordan skulle disse menneskene klart å styre Norges utenrikspolitikk? Økonomi? Skolevesen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...