Gå til innhold

Nytt parti vil islamisere Oslo og Norge (Stortingsvalg 2009)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Konsekvensene av dette blir vel litt færre stemmer til AP, SV og Rødt... Det lukter flopp lang vei av dette partiet, og det eneste dem vil oppnå er flere stemmer til blåe partier fordi folk kommer til å føle seg truet av budsjettet dems.

Men la oss tenke hypotetisk at dette partiet vant en landslide. Det er likevel umulig få til en prosess som faktisk forbyr homofili og svinekjøtt. Skal vi ha hemmelig politi som passer på hva vi spiser og hvem vi tilbringer tiden med? Dette partiet prøver å innføre hva mange av tilhengerne flyktet fra... religionspolitikk.

Endret av Myagos
Lenke til kommentar

Jeg tror størrelsen til dette partiet er proposjonalt til størrelsen til FRP. Hvis dette partier klarer å komme inn på stortinget med de sakene kommer jeg virkelig til å vurdere å stemme FRP.

Sannsynligvis, blir det vel bare en flopp. Tipper de er for ekstreme for innvandre også.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Jeg håper dette partiet dør før det får gjort noen skade, jeg foretrekker et religionsnøytralt samfunn. Faktisk så tviler jeg sterkt på at det får noen spesiell oppslutning. Nei, alvorlig talt, dette partiet har en så syk politikk at de kan sammenliknes med nazister, bare at de er veldig religiøstfokuserte.

Lenke til kommentar
Myagos: Forbud mot svinekjött vil innebære aa forby alt salg/kjöp av det. Det og sjekk ved tollen ville vært ganske effektivt og lett aa kontrollere.

Ikke det at jeg stötter det, bare paapeker at det ikke er umulig aa forby.

Hva skal vi gjøre med grisene som allerede er i Norge? Det hadde blitt så masse ulovlig smugling av grisekjøtt at halvparten av skattepengene hadde blitt brukt for å finansiere politiet til å forhindre det. Det virker for meg helt urealistisk å utføre et lovforslag mot svinekjøtt og deretter gjennomføre det i praksis.

Lenke til kommentar

Hallo.

Jeg er en norsk-pakistaner (2.generasjon) selv og mener at 80% av disse punktene er rent tøv. Forby homofili vil ikke fungere, vi lever i et moderne samfunn. Morsmålsundervisning for innvandrere obligatorisk, greit nok at man lærer seg sitt morsmål, men gjøre det obligatorisk?

Vi vet at alkohol ikke er bra for kroppen og at både det og svin er forbudt i Islam, men å gjøre det obligatorisk for majoriteten av befolkningen (ikke-muslimer) vil ikke fungere. Sex før ekteskap vil heller ikke fungere. Hvorfor akkurat billigere flypriser til Pakistan, hva med andre innvandrere som også har lyst til å besøke familie i hjemlandet?

Norge ut av Afghanistan er jeg enig i, hvorfor skal Norge være i Afghanistan når det først ikke er deres krig? Familiegjenforening burde bli lettere for personer, men det kan også skape smutthull i denne loven, det kan lett misbrukes. I mange land får man automatisk visum hvis en gifter seg med en partner som har statsborgerskap i det landet, bl.a USA. Statslønnede imamer kan være greit hvis f.eks andre religiøse menigheter også får lønn. Forbud mot Muhammed-tegninger er bra, men ikke bare for Muhammed-tegninger men mot alt hvor demokratiet ikke blir gjort for å forbedre et system eller kritisere, men heller i den hensikt å fornærme andre kulturer, religioner etc.

Hvis vi muslimer og innvandrere skal integrere oss, hvorfor i huleste skal det dannes egne skoler og sykehus for muslimer? Muslimsk statsminister hadde vel gått hvis det hadde vært flere muslimer her til lands. En statsminister for min del kan være fra hvilken som helst kultur så lenge han får jobben sin gjort. Vel, dette partiet appellerer bare til en fåtall gruppe mennesker og jeg tviler sterkt på at den ikke blir så stor og omfattende.

Vi kom til Norge for et bedre liv, det er vi som skal tilpasse oss til samfunnet og ikke omvendt. Norge skal ikke bli en muslimsk stat, vi er her for å leve etter Norges regler og ikke regler fra Pakistan, men samtidig må vi ta vare på våre egne normer, regler og tradisjoner, må for all del ikke glemme røttene våre. Hvis de er så gira på å få innført disse reglene kan de dra til Pakistan istedet. Om andre muslimske innvandrere sitter og leser dette og blir sjokkert, ja, jeg er muslim, men det må da finnes grenser. Alt dette er med på å skape fremmedfrykt av Islam og muslimer.

Endret av evilleader360
Lenke til kommentar
Forbud mot Muhammed-tegninger er bra, men ikke bare for Muhammed-tegninger men mot alt hvor demokratiet ikke blir gjort for å forbedre et system eller kritisere, men heller i den hensikt å fornærme andre kulturer, religioner etc.

Hvem skal bedømme om det er gjort for å kritisere eller forbedre et system, eller om det er gjort for å fornærme? Jeg vil påstå at det i mange tilfeller også kan være begge deler, og at det i seg selv kan være et kritisk poeng (mange muslimers reaksjoner var jo ikke akkurat av det konstruktive slaget heller). Hva veier tyngst?

Lenke til kommentar
Forbud mot Muhammed-tegninger er bra

Enig med deg i alt du skriver bortsett fra dette. For meg er ytringsfriheten like hellig som Muhammed er for muslimer, og jeg finner meg ikke i at noen tråkker på den. Når ytringsfriheten begynner å skkrenkes inn på, har vi et problem. Jeg oppfordrer ingen til å provosere for å lage faen, men forbud mot en tegning blir for dumt i 2009. Når folk sprenger seg i lufta pga en uskyldig tegning, er det religiøse overbevisninger som er problemet, og ikke karikaturtegnerne.

Lenke til kommentar
Norge ut av Afghanistan er jeg enig i, hvorfor skal Norge være i Afghanistan når det først ikke er deres krig?

Da kan man jo òg spørre: hva har Norge i Kashmir å gjøre? Ghufoor Butt vil jo at Norge skal støtte Pakistan mot India i denne konflikten.

Hvorfor skal man forby Muhammed-karikaturer? Det er tross alt ytringsfrihet her i landet, og det betyr jo at alle skal få ytre sin mening, enten det er via tegneserier eller tekst. Man kan jo selvfølgelig diskutere hvor lurt det er å trykke noe slikt, men å forby det er bare sykt - ytringsfriheten er noe av det viktigste vi har. Jeg kan si meg enig i at det var idiotisk å trykke Muhammed-tegningene på det tidspunktet - men det betyr ikke at jeg vil forby folk å tegne Muhammed.

Hve skal bestemme om det er utelukkende for å fornærme, eller for å forbedre samfunnet? Kanskje det er begge deler? Tenk på alle de som har blitt anklaget for blasfemi, mange av dem har gjort det for å provosere, men det har gagnet ytringsfriheten i det lange løp.

Når det gjelder Ghufoor Butt, har jeg vanskelig for å ta han seriøst der han slenger ut påstand på påstand om Osama Bin Laden som jobber for USA, og jøder bak terroristangrep. Når alt går til helvette, skylder man på jødene - det har alltid fungert tidligere ...

Endret av Billy-the-kid
Lenke til kommentar

En bruker så det forgodtbefinnende å gå på person og ikke sak. Brukere av forumet bes om å holde en høflig tone. På bakgrunn av dette forsvant "1" innlegg, samt "2" svar på slettet innlegg. Kommenter og debatter, men på en saklig og skikkelig måte.

Usakligheter opphører her. Ytterligere overtredelse vil medføre reaksjoner i grove tilfeller.

Eventuelle reaksjoner på moderasjon skal gjøres via "Personlig Melding".

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...