Gå til innhold

Nytt parti vil islamisere Oslo og Norge (Stortingsvalg 2009)

Anbefalte innlegg

Nevn EN ting jeg har sagt som kan karakteriseres som en fordom?

Ok, nå tok jeg èn tilfeldig side i tråden. På en tråd på 14 sider regner jeg med at det gir et OK bilde på hvor debatten ligger.

Skal vi se her.

Får å si det sånn: Norge har større problemer med muslimer enn muslimene har med Norge.

Du vet hva som menes med "familiegjenforening" i Islam? Tvangsekteskap og innføring av mennesker som har betalt store penger for å komme seg hit.

Noen som sa generalisering? Fordom? Hvem er muslimene, er alle muslimer èn homogen gruppe? Mener alle muslimer det samme?

Nei. De ønsker jo ikke å integrere seg, de ønsker at vi skal tilpasse oss dem.

Jøss! Mener alle muslimer dette? Makan, så frekt!

Hvem sa at hijab i politiet var det største problemet muslimene hadde?

Man klager som regel på de største problemene.

Og du mener selvsagt at alle muslimer mener at hijab i politiet er det største problemet i dagens samfunn.

Synes vi begynner å få voldsomme problemer når imamer reiser rundt i landet og forsøker å verve selvmordsbombere på asylmottak.

Nei du har rett. Jeg finner ingen fordommer.

Gjesp sier bare jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan kalle det for poesi for alt jeg bryr meg. Jeg tolker det som skremselspropaganda. Problemet er at vi ikke er forvirrete ensomme gutter i 14-18-års alderen med for mye testosteron og et sterkt behov for å føle tilhørlighet til et fellesskap. Så kan du tolke det som du vil.

Lenke til kommentar
Jeg tolker det som skremselspropaganda.

IKKE skremselspropaganda:

http://www.dagsavisen.no/innenriks/article399795.ece

Og nei, jeg er IKKE en forvirret fjortis.

hvorfor må man mene at Islam er skummelt dersom man mener at nazisme er skummelt?

Fordi Islam er minst like ille som nazismen. Les Koranen, du.

Ok. Så det kokte ned til innholdsløs propaganda altså. *skuffet*

Har du lest Koranen?

Lenke til kommentar
Har du lest Koranen?

Hva i all verden har det med saken å gjøre? Du kan prøve så mye du vil å legge bevisbyrden over på meg, men det vil ikke fungere. Om du ikke klarer å mer håndfast bak påstanden din enn "har du lest koranen?" og "fordi islam er skummelt" er det nok ingen som vil legge noen som helst tillit til påstanden.

Og for ordens skyld, jeg har ikke lest hele koranen, men jeg har lest store deler av den.

Så nå er jeg spent. Har du noe håndfast å komme med?

Fordi Siv Jensen sier at det ikke er det? :whistle:

Lenke til kommentar
Har du lest Koranen?

Hva i all verden har det med saken å gjøre?

Alt. Har du ikke lest den, er det nemlig DU og ikke JEG som er uvitende om Islam.

Terroren du ser i dag kan knyttes direkte til overbevisningene til terroristene. Muhammed-opprøret like så. Steining av utro kvinner like så. At kvinner må gå i hijab og burkha like så. +++...

Endret av buskmannen
Lenke til kommentar
Har du lest Koranen?

Alt. Har du ikke lest den, er det nemlig DU og ikke JEG som er uvitende om Islam.

Terroren du ser i dag kan knyttes direkte til overbevisningene til terroristene. Muhammed-opprøret like så. Steining av utro kvinner like så. At kvinner må gå i hijab og burkha like så. +++...

Det er mye tøv som står i Bibelen også.

Det fins moderate muslimer som ikke ønsker Sharia.

Alle slags fundamentalister er skumle, om de er kristne eller muslimske.

Lenke til kommentar
Det er mye tøv som står i Bibelen også.

Ja, i hvert fall i GT.

Det fins moderate muslimer som ikke ønsker Sharia.

Ja. Men du kan ikke argumentere mot forventning ved å vise til variasjon.

Ja, men muslimske fundamentalister er stort sett farligere.

Lenke til kommentar
Har du lest Koranen?

a) Jeg har da aldri sagt at du er uvitende om Islam. Jeg spurte deg helt konkret hvorfor det er slik at om man syns nazisme er skummelt, må man også synes islam er skummelt, og det har du enda ikke klart å svare på.

b) Hva med å svare på det jeg faktisk skrev, og ikke noe helt annet?

Hva i all verden har det med saken å gjøre? Du kan prøve så mye du vil å legge bevisbyrden over på meg, men det vil ikke fungere. Om du ikke klarer å mer håndfast bak påstanden din enn "har du lest koranen?" og "fordi islam er skummelt" er det nok ingen som vil legge noen som helst tillit til påstanden.

Og for ordens skyld, jeg har ikke lest hele koranen, men jeg har lest store deler av den.

Så nå er jeg spent. Har du noe håndfast å komme med?

Spørsmålet er. Hva har min kunnskap om koranen å gjøre med at du skal legge frem grunnlaget for din påstand om at man er nødt for å synes islam er skummelt om man syns nazisme er skummelt?

Og hva har det å gjøre med nazisme?

Jeg venter fortsatt på svar... Hvorfor må man synes islam er skummelt dersom man mener nazisme er skummelt?

Lenke til kommentar

Ja, men muslimske fundamentalister er stort sett farligere.

Jeg er uenig fordi det ikke er islam som gjør dem farligere. Det er fordi det er så mye fattighet blant de som blir rekruttert.

Du er ufattelig unyansert.

Endret av Bludd
Lenke til kommentar
Jeg er uenig fordi det ikke er islam som gjør dem farligere. Det er fordi det er så mye fattighet blant de som blir rekruttert.

Sånn som 911-hijackerne, mener du?

Du sprenger deg ikke i lufta fordi du er fattig. Det er mye fattigdom i verden, men fattigdom i seg selv skaper ikke selvmordsbombere. Da ville du sett en jevn distribusjon av selvmordsbombere over hele verden. Det gjør du ikke. Du ser at selvmordbombing i svært høy grad er et muslimsk fenomen.

Lenke til kommentar
Hvorfor må man synes islam er skummelt dersom man mener nazisme er skummelt?

Du må det ikke, men du må det hvis du vil være logisk.

Hvorfor må man det? Du svarer jo ikke på spørsmålet, bare forsøker å omformulere det litt. Så da får jeg spørre deg. Hvorfor må man synes islam er skummelt om man mener nazisme er skummelt for å være logisk?

Håper fortsatt at du klarer å svare for din påstand, men det bør skje snart om vi ikke skal avfeie hele greia som tom propaganda, da det er helt tydelig at du enten ikke ønsker, eller ikke klarer å grunngi påstanden.

Lenke til kommentar

jeg syns kristendommen er dritskummel. I alle fall om man ser på hva den har ført til opp gjennom tidene..

jeg har ikke lyst til å oppleve hverken heksebrenning, korstog, den spanske inkvisisjonen eller andre mindre morsomme ting utført av folk som overtolker deler av troen sin og ignorerer andre deler (som for eksempel Du skal ikke slå ihjel), selv om vi den dag i dag har kristne land som praktiserer drap på personer som ikke følger lover og regler.

Lenke til kommentar
Hvorfor må man synes islam er skummelt om man mener nazisme er skummelt for å være logisk?

Islam ønsker muslimsk verdensherredømme, og undertrykkelse av alle andre. Nazistene ønsker arisk verdensherredømme, og undertrykkelse av alle andre. Hvorfor er Islam bedre?

Lenke til kommentar

Se der ja. Endelig noe som begynner å nærme seg. :) Så nå mangler bare kilde på at Islam ønsker muslims verdensherredømme, så er du i mål.

Edit: Og gjerne også kilde på at nazister ønsker det, for meg bekjent ønsket de ikke det under andre verdenskrig (Europa) og det er i hvertfall ikke et tema i dag. Nå er det vell snarere et ønske om å kaste ut alle ariske fra deres nabolag som gjelder.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
Edit: Og gjerne også kilde på at nazister ønsker det, for meg bekjent ønsket de ikke det under andre verdenskrig (Europa) og det er i hvertfall ikke et tema i dag. Nå er det vell snarere et ønske om å kaste ut alle ariske fra deres nabolag som gjelder.

De ønsker det, selv om ikke alle arbeider aktivt for å oppnå målet. Det finnes moderate muslimer og det finnes moderate nazister. De færreste går rundt og dreper vantro og jøder.

Du og jeg - i hvert fall jeg - ønsker sikkert også at våre overbevisninger skal bli så utbredt som mulig. Ikke noe konspiratorisk over dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...