Gå til innhold

Nytt parti vil islamisere Oslo og Norge (Stortingsvalg 2009)

Anbefalte innlegg

Haha, det er virkelig høyt nivå over argumentasjonen din. Det må jeg si. Du VELGER å lese, du velger å gå til anskaffelse av briller pga. ett visst behov du velger å prioritere (bil, lesing, generellt kunne se noe, whatnot).

Du velger å lese, ergo behovet ditt for briller kommer utifra ett valg. Jeg kunne unngått å lese og fjernet behovet for brillene til det formålet.

Jeg velger ikke å lese, du har plikt til å gå på skole. Dessuten er dårlig syn arvelig.

Hvorvidt dårlig syn er arvelig har ingenting med saken å gjøre. Du gjør ett valg som krever ett tiltak (briller), av samme grunn som du ikke ser kausalforholdet her gjør at du svartmaler religiøse på bakgrunn av konflikter som ikke har religiøse årsaker.

Ærlig talt er det noen andre som gjør valget for deg (både å gjøre skolen obligatorisk og sende deg på den), men det er fortsatt RESULTAT av ett VALG :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Islam har tolerert både jøder og kristne sålenge det ikke er noen eskalering av konflikter. Ergo utgjør ikke den "trusselen" noen nevneverdig automatisk respons fra "Islam".

Som f. eks. Muhammed-tegningene?

Det jeg reagerte på var at SE OG HØR, skrev om disse bildene og ikke alle oss andre nordmenn så hvorfor brenne flagget vårt?

Drittsekker.

Lenke til kommentar
Så lenge en betydelig del av dem er enige om mye dritt, er det nok til å lage faenskap i verden. Du synker stadig lavere med rasiststemplingen din. Tror d uvirkelig islamgenet eksisterer?

Jeg anklager ingen for å være rasister. Jeg påpeker bare at det er et element av samme retorikk som vi har sett nok av før.

Det handler fortsatt om det fremmede, det skumle.

Haha, tror du ikke jeg er kritisk til andre religioner enn Islam?

På tide at vi får et angrep her i landet, slik at folk våkner opp og ser faren. Du tar friheten, demokratiet og velferden for gitt. Slutter vi å sloss for den, vil vi miste den.

I 1940 angrep Tyskland Norge. Da var det viktig at vi sloss, at vi sto sammen som et folk, at vi sto mot inntrengeren.

Det kan ikke sammenlignes med Islam. Og det er en skammelig sammenligning.

Man kan aldri utelukke individuell terror. Aldri. Vi kan aldri utelukke at et eller annet tåpelig fjols finner ut at Norge er satan selv og bestemmer seg for å sprenge seg selv sammen med et par portugisiske turister og et par parkeringsvakter fra Oslo kommune.

Men har det noe med Islam å gjøre? Egentlig ikke. Det er det jeg skal frem til.

Lenke til kommentar
Det er fullt mulig å være alkoholiker uten å drikke alkohol.

Spiller ingen trille. Poenget er at du ikke kan være muslim om du ikke tror på Allah.

For det første. Hvorfor argumenterer du ikke for det da, i stedet for å hele tiden dra inn ugyldige sammenligninger?

For det andre. Betyr det da, at en muslim som mister sin sønn, og benekter guds eksistens under etterfølgende sørgeprosess, slutter å være muslim i et par måneder? Enn om det var en kristen prest, sluttet han også å være kristen?

Uansett hvilket land du ser på, vil du se at muslimer har en større sjanse til å verve selvmordsbombere enn ikke-muslimer.

Hva med f. eks. Sri Lanka?

Unntaket som bekrefter regelen.

Jasså. Hva med f. eks. USA?

Forøvrig er ikke "unntaket som bekrefter regelen" et argument.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
Det jeg reagerte på var at SE OG HØR, skrev om disse bildene og ikke alle oss andre nordmenn så hvorfor brenne flagget vårt?

Drittsekker.

De må ha lov til å brenne flagg hvis vi skal ha lov til å tegne Profeten. Det de IKKE bør ha lov til, er å drepe.

Lenke til kommentar
Det handler fortsatt om det fremmede, det skumle.

Islam er skummelt, ikke fordi det er ukjent (Koranen ligger på internett), men fordi det er en skummel ideologi. Hvis du mener nazismen er skummel, er du tvunget til å mene Islam er skummel.

Endret av buskmannen
Lenke til kommentar

Drittsekker.

De må ha lov til å brenne flagg hvis vi skal ha lov til å tegne Profeten. Det de IKKE bør ha lov til, er å drepe.

Ehm nei, vi har ikke tegnet profeten. Se og hør gjorde det.

Lenke til kommentar

Vi gir etter for krav om halalmat i fengsel, at barn av muslimer får særbehandling i gymtimene, at muslimer får gå med egne hodeplagg i politiet, egne skomer for barn av muslimer etc etc etc...Nei til særbehandling!

Hvis du mener nazismen er skummel, er du tvunget til å mene Islam er skummel.

Jasså. Kom gjerne med en utledning. Hvordan kom du fram til det? Dette hørtes nemlig ganske interesant ut.

Først: hvorfor synes du nazismen er skummel?

Lenke til kommentar

Du trekker fanesaken din ned i driten, buskmannen. Ved å trekke paraleller med to ting som har få likhetstrekk med hverandre går du altså da vekk fra det jeg ser på som en viktig diskusjon - nemlig negative aspekter i islam. Da tenker jeg på kvinneundertrykking som viktigste poeng.

Lenke til kommentar
Hvis du mener nazismen er skummel, er du tvunget til å mene Islam er skummel.

Jasså. Kom gjerne med en utledning. Hvordan kom du fram til det? Dette hørtes nemlig ganske interesant ut.

Først: hvorfor synes du nazismen er skummel?

Hva i all verden har mitt syn på nazisme å gjøre med saken? Du sa på generelt grunnlag at "hvis du mener nazismen er skummel, er du tvunget til å mene det samme om Islam". Så nå vil jeg gjerne høre, hvorfor må man mene at Islam er skummelt dersom man mener at nazisme er skummelt?

Byrden ligger på dine skuldre, og om du ikke klarer å svare for det, uten å trekke inn mine personlige holdinger om nazisme (noe som ikke har noe som helst med denne debatten å gjøre), så må hele argumentet ditt avfeies som innholdsløst propaganda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...