Gå til innhold

Canon EOS 5D Eller 5D mrk2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  Nuclear_Zero skrev:
Jeg titter på ett nytt kamerahus, og lurer i den anledning på om dere mener at å putte inn 12-14000 mer for å få ett nytt EOS 5D Mark II er verdt pengene ifprhold til ett brukt (men i fin stand) 5D. (9000kr).

Har objektiv (24-70), så skal ikke bruke penger på dette.

5D mkII er uten tvil et bedre kamera, kun du vet om det er verdt 12.000-14.000 mer. På en annen side, 5D begynner å bli gammelt, men skulle du gå for 5D og i ettertid angre kan du garantert selge til tilnærmet samme pris.

Lenke til kommentar

Sant, sant. 5D mkII kommer nok til å falle endel mer i pris hvis jeg skal selge det i ettertid. På den annen side har jeg planer om å kjøpe ett kamera jeg kan bruke mange år framover.

Ett teknisk spørsmål - er det stor forskjell på 5D og 5D mkII når det kommer til støy på høye ISO verdier?

Lenke til kommentar

Ta en titt halvveis ned på denne siden, så ser du 5D Mk. II vs. 5D og 1D Mk. III.

Sånn på en testplansje ser det ut til å være en del, men forskjellen er nok en del mindre i det virkelige liv. Støyen alene er neppe verdt 12.000. Ei heller er vel "skrytefaktoren". :)

Om man går ut fra at Mk. II synker en del i pris med en gang etterspørselen går ned hadde valget mitt værtå kjøpe 5D->vente til prisene går ned->selge 5D, kjøpe 5D Mk. II->Smile lykkelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...