einaros Skrevet 18. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Canon EOS 5d Mark II 1/1000 sec f/2.8 iso 100 Canon EF 70-200 f/2.8L IS USM @ 200 Endret 19. februar 2009 av einaros Lenke til kommentar
theriksen Skrevet 19. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2009 Får flashbacks til Bela Tarrs filmer når jeg ser dette. Kanskje kunne du kuttet vekk litt mer murvegg til høyre i bildet, men det har en fin, simpel stemning og at du ikke har valgt å skarpe det ytterligere gir det et veldig behagelig preg. Liker dette. Lenke til kommentar
einaros Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. februar 2009 Enig i den, Tor. Hadde gjerne sett at jeg dro med mer til venstre for kameraet da jeg snappet bildet, men det ble nå engang sånn. Har gjort utsnittet hakket strammere nå. Var redd det skulle gjøre hele bildet vel trangt, men det fungerte greit til tross Lenke til kommentar
theriksen Skrevet 19. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2009 Har gjort utsnittet hakket strammere nå. Nå snakker vi! Betydelig bedre nå, veldig minimalistisk og stilistisk. Her treffer du en spiker på hodet. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 19. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2009 Har gjort utsnittet hakket strammere nå. Nå så ikke jeg originialen, men når du først har dette utsnittet tror jeg at jeg ville kappet litt til. Dvs. akkurat nok til å kvitte meg med ledningen som går nedover. Da hadde det blitt enda et hakk mer minimalistisk, stilig er det forøvrig fra før også. Lenke til kommentar
einaros Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) Jeg liker forsåvidt at ledningen går ned og ut av bildet -- det bidrar med mer enn det stjeler. Men her er en utgave med en tynnere stripe av veggen. Endret 20. februar 2009 av einaros Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 20. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2009 Men her er en utgave med en tynnere stripe av veggen. Nå tok du vekk alt for mye. Jeg mente å gå helt inntil ledningen. Lenke til kommentar
einaros Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. februar 2009 Blir nok mye smak og behag det der. Nå er #2 kuttet rett ved ledningene. I #1 bidrar de til symbolikken, mens #2 er mer stilren, hvis man virkelig er ute etter minimalisme Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 20. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2009 Blir nok mye smak og behag det der. Nå er #2 kuttet rett ved ledningene. I #1 bidrar de til symbolikken, mens #2 er mer stilren, hvis man virkelig er ute etter minimalisme Vurdering av et fotografi er jo i bunn og grunn snakk om smak og behag da, selv om man har visse komposisjonsteknikker man kan forholde seg til. Nå når jeg ser resultatet, og kan sammenlikne de to variantene, så begynner jeg faktisk å helle til at originalen var best. Dermed kan vi fastslå at stillingen så langt er: einaros - k.n.b: 1-0. Lenke til kommentar
einaros Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. februar 2009 Ikke misforstå meg, jeg argumenterte ikke *mot* måten du ville se det på Er helt klar på at oppfattelse av kreative konstruksjoner er en subjektiv sak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå