kesse Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Hva er karakterkravet sånn gjennomsnittlig hvis man ønsker å ta en mastergrad i utlandet?? Tenker primært innen økonomi. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 "Utlandet" er stort. Det spørs veldig på hvor annerkjent skolen er, privat eller offentlig skole etc. Det er umulig å gi et konkret svar når det er så mange faktorer. Lenke til kommentar
kesse Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 La oss si skoler i England, Danmark og USA. Jeg har sett litt på CBS for eksempel.. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Det sies at CBS har lavere inntakskrav enn NHH, uten at jeg har sett noen kilder som sier det (og jeg vet ikke om det gjelder master eller bare bachelor). Når det gjelder England, USA og mange andre land er det mer enn karakterer som spiller inn. Motivasjonsbrev, referanser, hva du har drevet med i studietida, engelsktest osv. Derfor kan man heller ikke finne noen konkrete karaktergrenser du kan forholde deg til. Det du kan være trygg på er iallfall at de skolene folk flest kjenner til er svært vanskelige å komme inn på. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Vet det er mange som bruker CBS som en "reserveløsning" hvis de ikke kommer inn på NHH - så inntakskravene er nok lavere der. Lenke til kommentar
kesse Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Er egentlig ikke så viktig for meg å gå på en veldig anerkjent skole. Jeg kommer mest sannsynlig ikke inn på NHH, så lurer egentlig hva jeg da skal gjøre for å få tatt en relevant mastergrad. Lenke til kommentar
Logum Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 HHB har jo noen gode mastergrader. Den første har nok høyt inntakskrav, men den vanlige business-masteren bør i hvert fall være oppnåelig: http://hhb.no/index.php?ID=3567 Vet at CBS har lavere inntakskrav enn NHH på bacheloren, antar at det samme gjelder masteren. Og det har nok mer med størrelse enn med kvalitet å gjøre. Men på CBS kan du søke på flere linjer med ulike krav til grunnutdanning. Da er vel sannsynligvis også karakterkravet varierende på de ulike linjene. Hanken i Finland er også bra. http://www.hanken.fi/public/ Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Som Logum sier er Hanken en ganske populær skole for blivende økonomer. Undervisningen skjer på svensk da, men det burde jo ikke være et stort problem for en nordmann. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå