Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Problem med EX damen.

Anbefalte innlegg

Hei, er gut på 17 og har for noen månder siden gjort det slutt med dama. Vi var ilag ca 9-10 måner :)

Etter vi gjorde det slutt ville ikkje eg ha så mye kontakt, men har snakket litt med hu innimellom osv.

No, etter 2-3 månder har eg biunt og snakke med jenter, og biunner og intresere meg i nye jenter (berre snakk til no) :)

EX dama mi har fått vete dette, og sier hun har sjølmordstanker.

Eg spurte om hun trengte hjelp eller noe eg kunne gjer.

Hun sa at ingen kunne hjelpe, berre eg?

Kva skal eg gjer? :s Er veldig red for at hun skal gjer noe veldig dumt.

Hun er 16 år :)

Endret av godkjenn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finn ut om selvmordstankene er ekte, eller bare sprøyt du :) Er en del jenter som sier og gjør hva som helst for å beholde kjærsten. Til og med noen som blir gravide...:p

Hmm.. Korleis? :s

Hun sa foresten til meg nor eg gjorde det slutt at hun skulle ønske hun var gravid, så motte eg holda kontakt.. Trur du det er tull det hun sier då? :s

Lenke til kommentar
Finn ut om selvmordstankene er ekte, eller bare sprøyt du :) Er en del jenter som sier og gjør hva som helst for å beholde kjærsten. Til og med noen som blir gravide...:p

Hmm.. Korleis? :s

Hun sa foresten til meg nor eg gjorde det slutt at hun skulle ønske hun var gravid, så motte eg holda kontakt.. Trur du det er tull det hun sier då? :s

Kan hende.

Vi jenter er rare på den måten.

Vi vil ikke at andre skal smaske på gutta våre ;>

Men du burde konfrontere henne og spørre henne alvorlig om hun mener alvor med selvmordstankene.

Lenke til kommentar
Hvis noen sier til deg at de har selvmordstanker, bør du varsle noen. En lærer eller noen voksne du stoler på. Selv om det skulle vise seg å ikke være ekte, er det uansett en alvorlig sak, og et ansvar du ikke skal behøve å bære.

Då trur eg at eg tar kontakt med helsesøster elns på hennis skole :) Takk for svar.

Lenke til kommentar

Kanskje du burde snakke litt med henne og hjelpe henne å komme over bruddet.. Dere har jo vært et par, kanskje det er et vennskap i bunnen? Dere er jo såpass unge også..

Nå vet jeg ikke grunnen til at det ble slutt(?), men virker som om du er ferdig med henne og hun ikke med deg. Noe som er naturlig når du har gjort det slutt..

Ville iallefall ha ventet en stund med å finne noen andre.

Lenke til kommentar

Finn ut om det ligger alvor i disse selvmordstankene.

Mest sansynlig er det bare et skrik om oppmerksomhet. De fleste som har seriøse selvmordstanker holder det inni seg, og snakker veldig lite om det.

De aller fleste som opplever en nær seg som tar selvmord sitter nesten alltid igjen med spørsmålet: Hvorfor sa h*n ikke noe?

Men ja, det finnes unntak, så du må finne ut av om det bare er et skrik om oppmerksomhet eller om det er reelt. Spesielt når hun sier det er kun du som kan hjelpe, så heller jeg enda mer mot at det kun er et skrik om oppmerksomhet.

Lenke til kommentar

Først, spør henne helt dønn alvorlig om hun faktisk mener det. De fleste som fleiper med noe sånt, eller bare sier det for å få deg tilbake, vil knekke under en sånn konfrontasjon. Hvis ikke kan du si det til noen som står henne nær, foreldre eller en veldig god venn. Når de da begynner å bry seg og spørre om det faktisk er sånn, så vil hun også antakeligvis innrømme det hvis det er bare oppspinn. Og hvis det er alvorlig, så vil hun si det og vi lha mulighet til å få hjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...