Felon Musk Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Jeg prøver meg en gang til. Tre bilder tatt samme dag og samme sted. All kritikk er god kritikk #1 EXIF: ISO: 100 Fokal.: 30mm Blender: f/5.0 Lukker: 1/400 #2 #2 V2 Endringer i V2: Klonet bort flaske. Litt tightere utsnitt for å fjerne treet på høyre side og venstre side som var kappet i to. EXIF: ISO: 100 Fokal.: 30mm Blender: f/5.0 Lukker: 1/2000 Endret 19. februar 2009 av Hiss Lenke til kommentar
Rodswinger Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Synes bilden var fine,godt belyst og skarpe og fine. Her ville jeg lekt meg litt med beskjæring,sjekket litt ut om det er noe som kan fjærnes uten at det går utover motivet.Tåke(dis) gir ofte fine effekter,og med den sidebelysningen har de absolutt potensiale. Endret 19. februar 2009 av Rodswinger Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 første bilde syns jeg blir litt rotete, med tanke på treet og "pålene" til brua. Litt trist forgrunn.. bilde nr 2 liker jeg adskillig bedre. fint hvordan elvebruden buer seg mot brua.. Fuglene forsterker linjen med å spitte den.. Har villet klonet bort den flaska eller hva det er nede til venstre.. Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Likte også bilde nr.2 best, da det gir meg mer oversikt over denne brua og bukta, samt at han irriterende fyren ved treet ikke var der Ikke like synlig iallefall. Veldig fin stemning i bildet, og teknisk er det bra gjennomført syns nå jeg! Har ikke så mye mer å si om det enn at jeg likte det veldig godt Edit, skrivefeil Endret 19. februar 2009 av Larsenio Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Bilde 2 var bare nydelig. Harmonisk stemning. Flott utsnitt. Fuglene i forgrunnen gir bildet mye. Og personen til høyre gjør også bildet veldig spennende. Liker den diffuse looken på det også. Et perfekt bilde i mine øyner. Lenke til kommentar
Felon Musk Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Synes bilden var fine,godt belyst og skarpe og fine.Her ville jeg lekt meg litt med beskjæring,sjekket litt ut om det er noe som kan fjærnes uten at det går utover motivet.Tåke(dis) gir ofte fine effekter,og med den sidebelysningen har de absolutt potensiale. Hei. Det var hyggelig å høre Bilde #2 har allerede blitt litt beskjært. Originalen har litt mer forgrunn. Har du noen synspunkter om hvordan jeg kan beskjære #1 for å forbedre det? Lenke til kommentar
Felon Musk Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 første bilde syns jeg blir litt rotete, med tanke på treet og "pålene" til brua. Litt trist forgrunn.. bilde nr 2 liker jeg adskillig bedre. fint hvordan elvebruden buer seg mot brua.. Fuglene forsterker linjen med å spitte den.. Har villet klonet bort den flaska eller hva det er nede til venstre.. Jeg skjønner hva du mener, jeg har prøvd å croppe bort endel elemter der, men da ble det ikke så mye igjen til slutt Har lagt opp ny versjon av #2 nå. Likte også bilde nr.2 best, da det gir meg mer oversikt over denne brua og bukta, samt at han irriterende fyren ved treet ikke var der Ikke like synlig iallefall. Veldig fin stemning i bildet, og teknisk er det bra gjennomført syns nå jeg! Har ikke så mye mer å si om det enn at jeg likte det veldig godt Edit, skrivefeil Hehe, jeg ser den ja. Tror faktisk det er han samme som er med på høyre siden av bilde #2 :!: Fint at du likte #2 Bilde 2 var bare nydelig. Harmonisk stemning.Flott utsnitt. Fuglene i forgrunnen gir bildet mye. Og personen til høyre gjør også bildet veldig spennende. Liker den diffuse looken på det også. Et perfekt bilde i mine øyner. Tusen takk! Da har jeg kanskje klart å fange noe av den fine stemningen som var der den dagen Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Bildene var helt greie, hvor nr. 2 stakk seg litt mer ut enn nr. 1. Men for min del ble det alt for mye "oversiktsbilder". Neste gang går du nærmere for å få mer detaljer av en ting. Jeg sier som fotolæreren min: Gjør som Mozart og fjern ekstremt mye informasjon, slik at du bare står igjen med det essensielle. Lenke til kommentar
Rodswinger Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Synes bilden var fine,godt belyst og skarpe og fine.Her ville jeg lekt meg litt med beskjæring,sjekket litt ut om det er noe som kan fjærnes uten at det går utover motivet.Tåke(dis) gir ofte fine effekter,og med den sidebelysningen har de absolutt potensiale. Hei. Det var hyggelig å høre Bilde #2 har allerede blitt litt beskjært. Originalen har litt mer forgrunn. Har du noen synspunkter om hvordan jeg kan beskjære #1 for å forbedre det? Bilde nr.2 synes jeg du har løst bra,bilde nr.1 kunne kanskje vært forsøkt med en panorama-effekt,fjerne stubben nærmest og kutte himmelen rett over måkene,dette for å få fram hvordan lyset stråler fra undersiden av brua(mulig du må innom kurves for å få det helt DER)Dette er et valg du må ta selv,for bildet vil forandre seg ganske mye.Det var derfor jeg sa"leke". Det samme skjer jo der ute,hvor man ikke går nær nok fordi man vil ha et vidt perspektiv,noe som ofte kommer litt i konflikt med hverandre,en løsning kan være å ta 2 bilder og sy sammen.Ellers er jeg enig i,at å rydde unna informasjon som ikke trenges,ofte gir det beste resultatet,og etterhvert gjør man det greit når man tar bildet.Lykke til Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Kjempefine bilder! Likte bilde nr.2, pga. av personene som gikk i tåka lengre borte på broa. Det skaper litt liv, i tillegg til at det er masse fulger med i bildet. Likte det! Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Siste versjon begynner å nærme seg noe. Men slik komposisjonen er nå synes jeg brua blir litt for midt i bildet. Jeg tror jeg ville foretrukket en posisjon et sted mellom det første og det siste bildet. Men bevares, det var ikke helgærent dette heller. Lenke til kommentar
Felon Musk Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 @Rodswinger: har lekt meg litt med annet utsnitt nå, men ble ikke helt fornøyd, så jeg tror jeg dropper å laste opp bildet hit @Ustedalen: Det skal jeg ha i mente til neste gang Jeg ville definitivt valgt annen komposisjon på bilde #1 om jeg hadde hatt muligheten igjen. Takk for kritikken. @k.n.b: Takk, jeg endte faktisk opp med å klone bort treet til høyre i steden for å croppe det bort. Så nå er utsnittet nesten det samme som i V1. @Wiciwato: Tusen takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå