Gå til innhold

Et par spørsmål angående DELL mini 9.

Anbefalte innlegg

Fikk høre at man kan få kjøpt Linuxutgaven fra telefon, og vurderer å kjøpe denne, men før jeg bestemmer meg lurer jeg på om det er noen her som har erfaringer med denne nettPC'en.

1: Hvordan er oppstartshastigheten på maskinen fra man trykker på powerknappen til man er i fullt loaded desktop?

2: Hvordan er støtte av maskinvaren i denne med tanke på andre Linuxdistrubisjoner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk høre at man kan få kjøpt Linuxutgaven fra telefon, og vurderer å kjøpe denne, men før jeg bestemmer meg lurer jeg på om det er noen her som har erfaringer med denne nettPC'en.

1: Hvordan er oppstartshastigheten på maskinen fra man trykker på powerknappen til man er i fullt loaded desktop?

2: Hvordan er støtte av maskinvaren i denne med tanke på andre Linuxdistrubisjoner?

Oppstartstiden er vel ikke noe spesielt annerledes enn på andre nettpcer, 30-40 sek tenker jeg. (Phoronix målte ihvertfall Samsung sin nettpc til 29 sekunder med Ubuntu 8.10, men med nyeste Ubuntu (Jaunty Jackalope, 9.04) var boot-tiden nede i 21 sekunder! Denne er riktignok ikke ute av alpha-stadiet enda.

Maskinvarestøtten er kurant. Fedora, Mandriva og openSuSE forventer jeg full kompatibilitet fra, muligens bortsett fra webcam, men det er bare en driverinstall unna uansett.

Merk at 12" bruker et skjermkort som er veldig dårlig støttet i Linux.

Poulsbo? Da håper jeg at den ikke leveres med linux

Lenke til kommentar

Takker for svar. Ser at Mini 10 er på vei så vet ikke helt om jeg skal vente, men en Mini blir det nok helt sikkert, enten 9" eller 10".

Grunnen til at jeg spurte angående oppstarthastigheten var fordi jeg har lest at noen har hatt problemer med veldig treg oppstartshastighet, det var også en som snakket om en bios-oppdatering som ikke kom med i maskinen før den kom ut i salg (gjaldt vistkun Linuxvarianten) ... men sistnevnte er ikke største problemet. Uansett, må ta det med en klype salt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...