Gå til innhold

Global oppvarming ganske overdrevet?


Global oppvarming en religion?  

100 stemmer

  1. 1. Er den populistiske oppfattnignen av global oppvarming/AGW mer en religion en refleksjon over seriøs forskning



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Kaldt vær er ikke et bevis på at global oppvarming ikke skjer. Heller tvert imot. Global oppvarming vil føre til mer ekstremvær, også ekstreme kuldeperioder.

 

Jeg sier ikke at kuldeperioden vi har hatt nå nødvendigvis skyldes global oppvarming, men den er hvertfall ikke noe bevis for at det ikke skjer.

Lenke til kommentar
http://www.aftenposten.no/vaer/article3498680.ece

"Fare for is fra København til Oslofjorden"

 

Ser ut til at klimahysteri-journalistene må finne seg noe nytt å være eksperter på. :p

Skal du bare ignorere postene til meg og Pjassop og fortsette å komme med stort sett urelevant informasjon i denne tråden fremover?

 

På PM skrev du at du, som en ekte skeptiker, var villig til å forandre mening hvis du ser klare bevis for noe. Dette er ikke mitt inntrykk av deg, ettersom du kanskje har fått dette, og i stedet for å enten godta det, eller svare kritisk på det (eller gi noe som helst tilbakemelding etter så mye mas fra din side) heller pent hopper over det og skifter tema, tross flere påminnelser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg håper det. Egentlig tenker jeg ikke på hva du kommer til å svare, men når vi har brukt såpass mye tid på å samle den informasjonen (som du garantert vet, så krever en tråd som dette nokså mye tid til research og lignende), så er det i det minste høflig å gi et svar, uansett hva dette er. Det er også det som er problemet, det er rett og slett slitsomt å gå gjennom alt, og derfor blir det utsatt osv., men det er som sagt irriterende å se at diskusjonen går videre som før i mellomtiden. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
http://www.aftenposten.no/vaer/article3498680.ece

"Fare for is fra København til Oslofjorden"

 

Ser ut til at klimahysteri-journalistene må finne seg noe nytt å være eksperter på. :p

Hyggelig å se deg igjen, robertaas. Det som ikke er like hyggelig er at du kommer med uttalelser som du nå nødvendigvis må vite er villedende, siden jeg har forklart sammenhengen for deg flere ganger tidligere (hvis jeg ikke husker feil).

 

Du husker kanskje at jeg har fortalt deg om at den uvanlig kalde vinteren enkelte steder skyldes at vinder fra arktis når nye områder? Det er altså ikke et bevis for at klimaet nedkjøles, men derimot at det skjer forandringer. Totalt sett er klimaet blitt varmere, til tross for disse arktiske vindene.

 

Det hadde også vært fint om du endelig kunne bidra litt med det du så bastant krever av andre. Selv om jeg mente at det ikke burde være nødvendig for meg å grave opp mange lenker til forskningsrapporter, så gjorde jeg det likevel.

 

Du mener kanskje at du ikke skal måtte komme med minst ett konkret eksempel på en respektert forskningsinstitusjon som ikke aksepterer AGW, men når vi har gjort som du har bedt om selv om vi har ment det har vært unødvendig, så synes jeg du kan yte litt selv også.

 

Når vi har måttet grave opp lenker vi mente det ikke burde vært nødvendig å grave opp, kan du også være etterrettelig nok til å komme med noe av det vi ber deg om å komme med.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler hysterikerne her å se BBC-dokumentaren Earth: Ice, det er episode 3 i serien.

 

Her kan de fortelle at jorden har bølget ut og inn av istider 8 - ÅTTE - ganger. Jeg vil gjerne vite hvordan AGW klarte seg uten kullkraftverk, fossilt brennsel og liknende og klare bevis for at det ikke er AKKURAT de samme årsakene som styrer temperatur og klima nå. Nemlig slik som de sier i dokumentaren, krengninger i jordens bane rundt solen. Dette har altså skjedd åtte ganger tidligere, minst, og nå er dere så egosentriske at dere tror at dere plutselig har skylda når det nå skjer for n'te gang? Vitenskapelig konsensus, hvis så - så er det noe alvorlig galt.

Lenke til kommentar

Miljø er et ord som politikerne bruker for og dra inn penger av folket!

Miljøavgift osv. Tvinger oss til og kjøre buss, når dem vet at folk er avhengi av bil.

i bergen får man bot får og stå på tomgang, det er så latterlig politikk at jeg har bestemt meg for og vere mot miljø.

Dette er bare en vei og tjene enda mer penger ved og bruke ordet "Miljø"

som trådstarter sier at det er overdrevet. Jeg sier ikke at jeg ikke tror på global oppvarming men jeg sier det det er feil og straffe normale folk. politikerne skulle heller pushet inn magnet motoren som ikke bruker drivstoff i det hele tatt.

 

blir så irritert når jeg ser sånne miljø folk snakker! som mange her gjør

Lenke til kommentar
Miljø er et ord som politikerne bruker for og dra inn penger av folket!

Miljøavgift osv. Tvinger oss til og kjøre buss, når dem vet at folk er avhengi av bil.

i bergen får man bot får og stå på tomgang, det er så latterlig politikk at jeg har bestemt meg for og vere mot miljø.

Dette er bare en vei og tjene enda mer penger ved og bruke ordet "Miljø"

som trådstarter sier at det er overdrevet. Jeg sier ikke at jeg ikke tror på global oppvarming men jeg sier det det er feil og straffe normale folk. politikerne skulle heller pushet inn magnet motoren som ikke bruker drivstoff i det hele tatt.

 

blir så irritert når jeg ser sånne miljø folk snakker! som mange her gjør

 

jeg er enig i at politikerne godt kunne brukt mer penger på utvikling av miljøvennlige alternativer til fosilt brennsel. Men penger til utvikling av en magnetmotor, som strider mot energilovene, vil være bortkastede penger. Det er ganske enkelt å slippe bot for å la bilen gå på tomgang: Ikke la bilen gå på tomgang. Det er ikke noe som er innført for å håve inn penger, men for å hindre folk i å la bilen gå på tomgang... Uten å ha satt meg inn i saken tipper jeg at det ikke først og fremst er av hensyn til global oppvarming dette er innført, men for å forhindre at luftkvaliteten, som er veldig dårlig i bergen nå, blir værre.

Lenke til kommentar
det er så latterlig politikk at jeg har bestemt meg for og vere mot miljø.
Jeg håper du klarer skille mot å være mot miljøet og å være mot de som bruker miljøet som påskudd for alt mulig rart.
politikerne skulle heller pushet inn magnet motoren som ikke bruker drivstoff i det hele tatt.
Perpetuum mobile? Det finnes nok av svindlere som driver med denslags.
Lenke til kommentar

Vel, problemet er at det ikke er noe i de påstandene. Jeg er enig i at hadde det ikke bare vært tull og fanteri hadde det vært et fantastisk alternativ, men det er bare tull og fanteri. Det har aldri vært påvist, er konstant etterspørsel etter mer penger og innskudd, og aldri de ønskede resultater.

 

Dette er Steorn et kjempeeksempel på. De har kommet med utallige påstander i snart 10 år, men ikke produsert et eneste snever av resultater.

http://en.wikipedia.org/wiki/Steorn

 

Jeg synes det hadde vært bedre å satse sterkt på atomkraft, først basert på Uran, og etterhvert på Thorium, og kanskje fusjon om et par tiår om vi får det til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Disse klimahysterikerne er jo ganske helgardert, og umulig å diskutere med.

 

Blir det kaldt er det tegn på Global oppvarming, blir det kaldere over store områder er det tegn på Global oppvarming.

Blir det varmere er det tegn på Global oppvarming, holder temperaturen seg uendret er det tegn på Global oppvarming, blir det kaldere er det tegn på Global oppvarming.

Blir det flom er det tegn på Global oppvarming, blir det tørke er det tegn på Global oppvarming. Regner det mye er det tegn på Global oppvarming, regner det lite er det tegn på Global oppvarming..

Blir det storm og uvær er det tegn på Global oppvarming, blir det ikke storm og uvær er det tegn på Global oppvarming.

Og den Global oppvarming er selvfølgelig "menneskeskapt"

 

Og hvis noen tør å stille spørsmål ved alle disse "tegnene" på Global oppvarming, så er de bare høyrevridde og onde ekstremister som vil ødelegge, så det er jo ikke noen vits å høre på dem uansett.

 

Disse klimahysterikerne har helgardert seg ganske godt. og jeg tror ikke det er noen vits i å fortsette denne diskusjonen.

Det er ganske tydelig nå at de fortsetter å promotere dette tullet mot bedre vitende, antakelig fordi de er med i noen "naturvernorganisasjoner" eller noe slikt, og dermed har økonomisk interesse i å pushe dette hysteriet videre.

 

For jeg tror ikke de er så dumme at de ikke har oppfattet at det hele er en svindel, og også fremført som en del av en ganske ond agenda.

Lenke til kommentar
Det er ganske enkelt å slippe bot for å la bilen gå på tomgang: Ikke la bilen gå på tomgang. Det er ikke noe som er innført for å håve inn penger, men for å hindre folk i å la bilen gå på tomgang...

Nå skal det sies at i vinterkulden så lønner det seg å la bilen stå å gå ved korte stopp.

Siden blien bruker mer drivstoff når den starter opp en om den bare står i fri.

Det kommer da helt ann på hvor langt stoppet er da.

 

Personlig er jeg skeptisk til denne globale oppvarmingen.

Klimaendringer er ikke noe nytt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...