solnedgang Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Hei, lurer på en ting angående fotobokser: Da jeg kjørte hjem i kveld, ble jeg tatt igjen av en bil i som kom venstre felt rett før en fotoboks (dette var ved Lysaker, i mellom de to tunnelene ved CC Vest. Jeg antar at vedkommende kjørte i 80 - 90 km/t (i 70-sone). Jeg husker jeg tenkte at fotoboksen kom til å blinke, og det gjorde den også, med en slags merkelig rødfarge. Men det jeg reagerer på er at fotoboksen tilsynelatende knipset bildet etter at den andre bilen hadde passert - jeg tror den såvidt fikk tak i bakdelen av bilen. Det jeg lurer på da er om politiet kan tro at bilen min, som kom i like under 70 km/t, er den som brøt fartsgrensen. Klarer fotobokser å skille mellom hvilken bil som kjører over fartsgrensen, dersom det kommer to biler i to forskjellige felt, slik som det skjedde i dag? Jeg har svært lite lyst til å bli mistenkt for å bryte fartsgrensa når en idiot fant ut at han skulle kjøre raskt forbi meg rett foran en fotoboks:-/ Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Vil tro boksen klarer å registrer i hvilket felt som fartsovertredelsen finner sted. Dama og jeg havnet i samme situasjon ved akkurat samme boks for noen år siden, vi lå i høyre feltet og en annen bil kjørte forbi i venstre felt og ble tatt. Vi også trodde boksen blinket på oss, men fikk aldri noe bilde i posten. Lenke til kommentar
LOOM Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Du ser godt på bildet hvilken bil det gjelder da bilen som det blir tatt bildet av alltid er på samme plass - nemlig på den hvite streken. Fotoboksen beregner hastigheten på bilen ved å finne ut hvor lang tid du brukte fra den første til den siste føleren/streken, den tar da ett bilde med det samme du er på streken hvis du har kjørt for fort. Det er ikke noe "lagg" her som gjør at bilen foran deg kan ha trigget boksen, men ha tatt bildet av din bil - alt skjer med en gang. Hvis det ikke er mulig å se hvem som er fører eller hvilken bil det er (skilt) så blir saken henlagt. Lenke til kommentar
toth Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Hvis det ikke er mulig å se hvem som er fører eller hvilken bil det er (skilt) så blir saken henlagt. Noen som vet om de prøver seg likevel i disse tilfellene? Sender de ut brevet fra innkrevingssentralen, og satser på man vedtar, selv om bildet av fører ikke er brukbart? Lenke til kommentar
saxin Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Har også opplevd dette før. Kjørte på E6 og ved fotoboksen ved Mogreina (er ikke der lenger nå) så kom en drosje i høy fart i venstre felt, den passerte meg like ved fotoboksen og det blinket. Var nervøs for at jeg skulle ende opp med fartsbot, men dukket aldri opp noen i postkassen. Så vil nok tro at den registrerte at det var i det andre feltet at hastighetsovertredelsen ble gjort. Så bare ta det med ro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå