Ismann Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Hei. Jeg ønsker å ha forskjellige "kategorier" knyttet til "side" jeg lager under min Wordpress. Går det? For EKSEMPEL: På min hjemmeside(wp) ønsker jeg og blogge om to ting på samme side: 1. Lager en side("page") om Frukt. Her har jeg kategorier som: pærer, epler osv. 2. Så lager jeg en side("page") om Biler. Her har jeg kategorier som: lastebil, personbil osv. Disse katogriene ønsker altså ikke å blande sammen. Ellers skal layout og alt se likt ut. Links og alt det andre på siden skal også være det samme. Jeg er fersk. Mulig å få til dette på en enkel måte? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Med ein vanlig WP-installasjon må du nok trikse litt, men det går an. Det som må til er: - Litt programmeringskunnskap - Studere The Loop - Resten av Codexen - Custom pages for dine to separerte bloggar Så nei, det er ikkje mulig å få til på ein enkel måte, men det går an å få til Lenke til kommentar
Ismann Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Men jeg tenker at det er jo så sinnsykt mye innstikk(plugin) og ulike mer eller mindre avanserte Themes til Wordpress. Så det må vel finnes fra før? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Tvilar på at nokon lagar plugins for funksjonalitet som i bunn og grunn er del av systemet frå før, så anbefalar deg vel eigentleg berre å prøve deg fram, lese litt, prøve litt, og evt. spørre meir konkrete spørsmål når du står fast. Lenke til kommentar
Dieter Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Det er ikke så veldig vanskelig å få til egentlig, men krever litt lesing: http://perishablepress.com/press/2006/11/2...-for-wordpress/ Men du kunne jo installert wordpress MU og ha en blogg om frukt og en om biler (du kan bruke samme tema på begge så blir det likt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå