cruelphotography Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Fra en shoot på mandagen. h2d + 80mm. forresten jævlig irriterende å bruke sjaktsøker når modellen er mye høyere enn stativet. sto på ett lavt bord - på tå - for å få kameraet høyt nok var ikke akkurat idielt =) ble jævlig klar etter hvert As always kan du finne ett par til på http://blogg.cruelphotography.com =) Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Nå har jeg igrunnen ingen peiling på slike bilder, men jeg likte bildene. Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 ole, du må trene mer hvis du bli sliten av det.. eller skaffe deg sånn træsko hehe.. fin posering.. liker lyset som er satt.. fin skygge på den siden håret til modellen faller. bakgrunnen er alt for lyst imo.. du får mye "cliping" eller hva det heter mellom bakgrunn og håret.. Bør ikke bakgrunnen være rundt 250/250/250 og ikke 100% hvit? dette vetd u garantert bedre en meg .. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 ole, du må trene mer hvis du bli sliten av det.. eller skaffe deg sånn træsko hehe.. fin posering.. liker lyset som er satt.. fin skygge på den siden håret til modellen faller. bakgrunnen er alt for lyst imo.. du får mye "cliping" eller hva det heter mellom bakgrunn og håret.. Bør ikke bakgrunnen være rundt 250/250/250 og ikke 100% hvit? dette vetd u garantert bedre en meg .. Bakgrunnen er faktisk bare 1 1/2 steps lysere enn mainlighten min. ser ikke noe problemer med overgangene hverken på jobben min eller hjemme; men ny vers her da, bare lagd kjapt fra jpeg fila om du vil ha 100% hvit eller litt mørkere er helt opp deg, mange som kjører det litt under helt hvit, gjør det jeg også noen ganger, får jo bedre kontraster med mindre lys som reflekteres fra bgen, men siden jeg ikke skulle ha hårlys eller noe her, lot jeg bgen bli litt lysere, så jeg fikk litt mere wrap around fra den brukte til og med lysmåler så burde ikke være for lys. 1 - 2 stops over er vel ca standaren. burde ihvertfall ikke være noe mindre enn det, da blir bakgrunnen alt for gråish. men se om du fortsatt ser noen problemer her da; untitled.bmp Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 syns overgangen mellom hår og bakgrunn er litt hard.. men veit at det der er drit vanskelig;).. Men for all del, er en av de bedre portrettene som blir postet her inne.. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Hverken jeg eller han andre på jobben ser det Sikker på at det ikke bare er buste hår du ser? Last ned og tegn rød paint ring rundt! =D Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Hverken jeg eller han andre på jobben ser det Sikker på at det ikke bare er buste hår du ser? Last ned og tegn rød paint ring rundt! =D du sorry.. sitt på jobb.. tenkte meg ikke om her.. HP sucky skjermer .. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 ikke så greit med whiteseamless om du ikke har kalibrert skjerm nei ^^ blir fort masse tull da ja. men si ifra om du ser noe på en skikkelig skjerm =D men siden jeg brukte lysmåler osv, er jeg relativt sikker på at den er ganske greit og jevnt eksponert ifht hovedmotivet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå