Gå til innhold

"En nettverkskabel er koblet ut" selv om den står i.


Anbefalte innlegg

Har hatt et problem som har oppstått de siste dagene. Når jeg starter opp maskinen får jeg ikke tilgang til routeren. Jeg bruker nettverkskabel, og har dobbeltsjekket at den står ordentlig i maskinen og routeren. Har prøvd å blåse inn i selve nettverkskontakten, for å prøve å frigjøre støv. Det ser ut som PC'en får kontakt, siden det lyser i nettverkskontakten ( dette regner jeg med er et signal for at det er tilkobling ). Men lyset blinker med ca 3 sekunders mellomrom, når det har fungert som det skal har jeg fått et konstant lys.

 

Feilmeldingen som oppstår lyder "...dette problemet oppstod fordi nettverket ikke tilordnet et nettverkadresse til datamaskinen".

 

Jeg har prøvd "Reparer" hvor den prøver å fornye IP-adressen etc, men det går ikke.

 

Er dette et problem med selve kabelen eller nettverkskontakten? Eller et problem jeg kan ordne ved hjelp av innstilinger?

Endret av Samhot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde akkurat samme problem med min Laptop(Acer Aspire 9304) Då fynka den av og til men som regel ikkje. Leverte den inn til rep. men dei fant ingen problem med den. Har fått den heim men selte den. Fynka når eg selde den og har ikkje fått noko klage frå kjøper så går ut fra at det gikk. Problemet vara si eg fekk datamaskinen og med hjevne mellomrom.

 

Har ikkje peiling på kva du kan gjere men ville levert han inn sjøl:D

Lenke til kommentar

Takk for svar! Nå prøvde jeg å bytte til trådløst nettverk isteden. Får koblet meg til nettverket og har kontakt. Men jeg får ikke brukt noe.. Firefox, Internett explorer, MSN etc. fungerer ikke. Har deaktivert det gamle nettverkskortet så det ikke skulle forstyrre med D-Link.

 

Noen tanker om hva som kan være problemet nuh?

Lenke til kommentar

Ja, har tre andre bærbare. Alle kjører trådløst. Så syns det er rart at det verken fungerer med kabel eller trådløst for meg.

 

Men det rare er at jeg får koblet meg til når jeg kjører trådløst, den sender og mottar data. Jeg får kommet meg på internett, men det går fryktelig tregt og går over til å ikke fungere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...