Gjest Slettet-bb8tEVpY Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Hei! Jeg har nylig godt til innkjøp av noen nye høytalere ( bakhøytalere og centerhøytaler ). Vil gjerne få utbytte av disse når jeg ser filmer. Bruker stasjonær PC som har diverse utganger og en forsterkeren som har diverse innganger. Sånn som det ser ut for meg kan jeg bruke enten Optisk, SPDIF eller mange RCA for å få ekte surround? For øyeblikket bruker jeg bare 3,5 mm minijack (vanlig hodetelefon) utgang på PCen og 2 vanlige RCA inngang på receiveren (rød/hvit). Får riktignok lyd i alle høytalerene, men ikke ekte surround og heller ikke særlig god lyd. Så jeg lurer litt på hvilken kabeltype jeg burde gå for her, Optisk eller SPDIF? Er dette greie kabler: Optisk: http://www.biltema.no/products/product.asp...;iItemId=134439 SPDIF:clasohlson spdif Beklager om jeg spør dumt, men har aldri gjort dette før og liten greie på det Endret 18. februar 2009 av Slettet-bb8tEVpY Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Du er på helt rett vei, og kablene du linker til holder i lange baner SPDIF er ofte mest praktisk da billige Optiske (TOSLINK) kabler har en tendens til å gli ut av hullene. Du må bare forsikre deg om at lydopssettet i windows er satt opp til å levere 5.1 lyd via SPDIF/Optisk. Lykke til ! Lenke til kommentar
galskab Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Ikke kjøp optisk på biltema! De funker ikke Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Ikke kjøp optisk på biltema! De funker ikke Er du ironisk ? De funker som bare det Lenke til kommentar
Gjest Slettet-bb8tEVpY Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Ikke kjøp optisk på biltema! De funker ikke Er du ironisk ? De funker som bare det Det er alt gjort Men fikk egentlig feil. Fikk en sånn universal optisk kabel, og den ser veldig skrøpelig ut i pluggene. Den var så billig at det gjør ikke noe å kjøpe en til. Da kan jeg jo høre om det er noe forskjell på disse kablene Lenke til kommentar
Gjest Slettet-bb8tEVpY Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Du er på helt rett vei, og kablene du linker til holder i lange baner SPDIF er ofte mest praktisk da billige Optiske (TOSLINK) kabler har en tendens til å gli ut av hullene. Du må bare forsikre deg om at lydopssettet i windows er satt opp til å levere 5.1 lyd via SPDIF/Optisk. Lykke til ! Sånn som dette du tenker på med at de skal være innstillt på 5.1 lyd (bildet)? Altså Dolby Digital og DTS Audio hukket av. Hos meg er det vel egentlig bare 5, siden jeg ikke har kjøpt meg SUB enda Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Du er på helt rett vei, og kablene du linker til holder i lange baner SPDIF er ofte mest praktisk da billige Optiske (TOSLINK) kabler har en tendens til å gli ut av hullene. Du må bare forsikre deg om at lydopssettet i windows er satt opp til å levere 5.1 lyd via SPDIF/Optisk. Lykke til ! Sånn som dette du tenker på med at de skal være innstillt på 5.1 lyd (bildet)? Altså Dolby Digital og DTS Audio hukket av. Hos meg er det vel egentlig bare 5, siden jeg ikke har kjøpt meg SUB enda Spot on Lenke til kommentar
Gjest Slettet-bb8tEVpY Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Spot on Okei, mange takk skal dere ha! : ) God helg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå