Luske_Ludvig Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Hei! Har et G10 som jeg kan ta macrobilder helt inn til 1 cm fra motiv. Dermed perfekt til å ta bilder av småting. Trenger blits og vurerer en Canon Macro Ring Lite MR-14EX . Men hvordan fester jeg denne blitsen til kameraet? Noen som har hatt sånne macroblitser på et kompartkamera? Lenke til kommentar
suxes Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 jeg tror ikke det skal gå an å feste en slik blits på et G10 kamera, kun på speirefleks kamera. Jeg er ikke helt sikker men mest trolig så er det slik. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Ja, Canon G10 har så vidt jeg veit ikke filtergjenger rundt objektivet? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Var en rundttur rundt om i butikker og kikket. G10 har ikke filtergjenger. Kjøpte en Hama led lys. Men funket ikke helt. Objektivet går ikke gjennom ringen og dermed ser man ringen på bildene. Men det går å ha lyset på siden. Skal se om sjefen går med på et Canon MP-E 65mm objektiv og noe greier i stedet. Eksempelbilde: Edit: Fylt på med litt mer. Endret 21. februar 2009 av Luske_Ludvig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå