Lord Britishface Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Du har uansett ikke svart på hvorfor en 24t-klokke er dårligere enn en 12t-klokke. Jeg har ikke sagt at den er dårligere. Men det betyr ikke at den er bedre heller. Det finnes jo slike klokker, så for all del, kjøp, men du vil aldri få alle, eller mange, for den slags skyld, til å bytte, for de har ingenting å hente på det. Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Aldri si aldri. Kanskje de komme til fornuft en gang. Hvor gøy er det å sitte i Fritzls kjeller med en klokke og ikke vite om det er dag eller natt? Greit nok, det er fyrens morgenrituale å komme ned og voldta deg, men det hender han er på ferie. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Jeg tror ikke det er gøy om du så har en diamentbelagt Rolex. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Hvor gøy er det å sitte i Fritzls kjeller med en klokke og ikke vite om det er dag eller natt? Greit nok, det er fyrens morgenrituale å komme ned og voldta deg, men det hender han er på ferie. Hahaha, det er det dummeste jeg har hørt. Jeg håper for din skyld det var en spøk, og ikke et seriøst argument. En klokke som viser 24 timer er ingen dårlig idé, men det er ingen bedre idé enn 12-timers klokken. Det ser ihvertfall ut som det er både min og de fleste andres mening. Endret 19. februar 2009 av Runar Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 "En klokke som viser 24 timer er ingen dårlig idé, men det er ingen bedre idé enn 12-timers klokken. " Bedre enn 8t-klokka? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Hva mener du? Om en klokke som viser 24 timer er bedre enn en som viser 8? Selvsagt er den det. Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Vennligst argumentér. Lenke til kommentar
phax Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Jøss, du har virkelig snudd på flisa her. Fra å ønske en klokke som ikke sa noe om tiden på døgnet til å bli en forkjemper for 24 timers klokken med stikk motsatt argumentasjon. Jaja, fint at du finner noe å diskutere hvertfall. Selv om det ikke har noe mål og mening. Den klokken du snakker om finnes jo allerede så det er jo bare å ta den i bruk om du ønsker. Selv så kan jeg si at jeg foretrekker 24 timers klokka og bruker den alltid i skriftelig form for å unngå missforståelser. Men muntlig blir det til at jeg bruker 12 timers systemet av gammel vane, og legger heller til om kvelden/morgenen etter klokkeslettet. Og jeg kommer meg gjennom hverdagen helt uten problemer. Tenke seg til.. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Vennligst argumentér. Døgnet har 24 timer, og blir ofte delt opp i to (0 til 12, og 13 til 24). Derfor har vi klokker som viser 24 og/eller 12 timer. En klokke som viser 8 timer vil ikke gi mening. Den må gå tre ganger rundt, og tidspunktene 8 og 16 har ingen spesiell betydning. Jøss, du har virkelig snudd på flisa her. Fra å ønske en klokke som ikke sa noe om tiden på døgnet til å bli en forkjemper for 24 timers klokken med stikk motsatt argumentasjon. Ikke glem at han først ville ha én felles tidssone. De første sidene i tråden hadde ingen ting med klokker å gjøre, men ganske enkelt tidssoner. Endret 19. februar 2009 av Runar Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Aa endre noe saa inngrodd blir vanskelig. Bare skaff deg en digital klokke du. Har vel noen tilknytninger til soluret ogsaa har det ikke? (Det meste jeg sier er vel sikkert nevnt för da, har ikke lest hele traaden) Endret 19. februar 2009 av Rabbid Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Døgnet har 24 timer, og blir ofte delt opp i to (0 til 12, og 13 til 24). Derfor har vi klokker som viser 24 og/eller 12 timer. En klokke som viser 8 timer vil ikke gi mening. Den må gå tre ganger rundt, og tidspunktene 8 og 16 har ingen spesiell betydning. Hvis argumentet mot en 8t-klokke er at vi ikke har tradisjon for å bruke den, er det jo klart at vi aldri vil komme noen vei videre på noen som helst områder. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Døgnet har 24 timer, og blir ofte delt opp i to (0 til 12, og 13 til 24). Derfor har vi klokker som viser 24 og/eller 12 timer. En klokke som viser 8 timer vil ikke gi mening. Den må gå tre ganger rundt, og tidspunktene 8 og 16 har ingen spesiell betydning. Hvis argumentet mot en 8t-klokke er at vi ikke har tradisjon for å bruke den, er det jo klart at vi aldri vil komme noen vei videre på noen som helst områder. Så det er egentlig fremskritt du er ute etter? Da vil jeg foreslå å gå ut å lage en snømann i stedenfor å sitte inne å kverulere om noe så irrelevant som klokkens utforming. Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Jøss, du har virkelig snudd på flisa her. Fra å ønske en klokke som ikke sa noe om tiden på døgnet til å bli en forkjemper for 24 timers klokken med stikk motsatt argumentasjon. Det er dere som bruker motsatt argumentasjon. Dagens rundklokke sier ingenting om tiden på døgnet, bare at den er ENTEN 8 om morgenen, ELLER 8 på kvelden. Innfør 24t-klokka også analogt! Ikke glem at han først ville ha én felles tidssone. De første sidene i tråden hadde ingen ting med klokker å gjøre, men ganske enkelt tidssoner. Det er jo akkurat det han skriver. Jeg ville ha én tidssone. Raddib, hvor bor du? Døgnet har 24 timer, og blir ofte delt opp i to (0 til 12, og 13 til 24). Derfor har vi klokker som viser 24 og/eller 12 timer. En klokke som viser 8 timer vil ikke gi mening. Den må gå tre ganger rundt, og tidspunktene 8 og 16 har ingen spesiell betydning. Hvis argumentet mot en 8t-klokke er at vi ikke har tradisjon for å bruke den, er det jo klart at vi aldri vil komme noen vei videre på noen som helst områder. Så det er egentlig fremskritt du er ute etter? Da vil jeg foreslå å gå ut å lage en snømann i stedenfor å sitte inne å kverulere om noe så irrelevant som klokkens utforming. Er du ikke ute etter fremskritt? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Døgnet har 24 timer, og blir ofte delt opp i to (0 til 12, og 13 til 24). Derfor har vi klokker som viser 24 og/eller 12 timer. En klokke som viser 8 timer vil ikke gi mening. Den må gå tre ganger rundt, og tidspunktene 8 og 16 har ingen spesiell betydning. Hvis argumentet mot en 8t-klokke er at vi ikke har tradisjon for å bruke den, er det jo klart at vi aldri vil komme noen vei videre på noen som helst områder. Hvor skrev jeg at vi ikke har tradisjon for å bruke en klokke som viser 8 timer? Du stokker om på det vi skriver og svarer på noe helt annet enn det som faktisk sto i postene våre. Kan du forklare på hvilken måte en 8-timers klokke gir mening? Jeg skjønner hvorfor noen kan foretrekke en 24-timers klokke, men 8? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Jøss, du har virkelig snudd på flisa her. Fra å ønske en klokke som ikke sa noe om tiden på døgnet til å bli en forkjemper for 24 timers klokken med stikk motsatt argumentasjon. Det er dere som bruker motsatt argumentasjon. Dagens rundklokke sier ingenting om tiden på døgnet, bare at den er ENTEN 8 om morgenen, ELLER 8 på kvelden. Innfør 24t-klokka også analogt! Ikke glem at han først ville ha én felles tidssone. De første sidene i tråden hadde ingen ting med klokker å gjøre, men ganske enkelt tidssoner. Det er jo akkurat det han skriver. Jeg ville ha én tidssone. Det å "ønske en klokke som ikke sier noe om tiden på døgnet" er ikke det samme som å ønske én felles tidssone for hele verden. Uansett hvordan du stokker om på ordene, blir det ikke det samme. Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Vi har byttet diskusjon nå, som du kanskje har fått med deg. Interessant at alle skeptikerne nå ikke lenger er interessert i en klokke som sier noe om tiden på døgnet. Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Vi har byttet diskusjon nå[...] Du valgte en ganske svett måte gjøre det på... Blir litt slitsomt å følge med når du plutselig gjør total omredigering av 1. post etter at diskusjonen har vart i ~150 innlegg. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 I mitt indre så ser jeg for meg en klokke når jeg tenker klokkeslett. Klokken 2100 er midt mellom klokken 1800 og 0000, en 24-timers klokke ville omgjort dette mentale bildet og gitt meg store psykiske problemer. Vil du ha det på samvittigheten??? Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Døgnet har 24 timer, og blir ofte delt opp i to (0 til 12, og 13 til 24). Derfor har vi klokker som viser 24 og/eller 12 timer. En klokke som viser 8 timer vil ikke gi mening. Den må gå tre ganger rundt, og tidspunktene 8 og 16 har ingen spesiell betydning. Hvis argumentet mot en 8t-klokke er at vi ikke har tradisjon for å bruke den, er det jo klart at vi aldri vil komme noen vei videre på noen som helst områder. Hvor skrev jeg at vi ikke har tradisjon for å bruke en klokke som viser 8 timer? Du stokker om på det vi skriver og svarer på noe helt annet enn det som faktisk sto i postene våre. Kan du forklare på hvilken måte en 8-timers klokke gir mening? Jeg skjønner hvorfor noen kan foretrekke en 24-timers klokke, men 8? Du argumenterer for 12t-klokka ved å vise at 24/2 = 12. Hvis dette er et argument, kan vel jeg like godt argumentere for 8t-klokka ved å vise at 24/3 = 8. Hvorfor gir det mening at en klokke går to ganger rundt i løpet av et døgn, men ikke tre, fire eller seks? Jo færre ganger den går rundt, jo mer entydig er klokka. Derfor er 24t-klokka best. Og du sier at kl 8 og kl 16 ikke har noen mening med en 8t-klokke? Hva faen legger du i det? Har det noen mening med en 12t-klokke, kanskje? Endret 19. februar 2009 av buskmannen Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Gidder ikke quote, men jo, jeg vil ha fremskritt, og jeg er forsåvidt enig med deg i at en 24-timers klokke, som går fra 0 til 24 hadde vært mer praktisk i det lange løp, og beskriver tiden bedre. MEEEN, det får da være grenser til effektivisering da. Derfor vet jeg ikke om dette forslaget ditt kan kalles ett fremskritt. På den andre side, hvis du har problemer med den vanlige 12-timers-klokka, så finnes det klokker du kan kjøpe som viser alle 24 timene. Da har du gjort fremskritt for deg selv, du har fjernet noe du anså som et problem. Og er problemet borte, så har vi ingenting å diskutere her. Vil du vite hvor mange som er for 24/12/8... -timers klokke, så sett opp en poll. Endret 19. februar 2009 av jale Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå