thai-mat Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Husk nå på, at engelskmenn og amerikanere på død og liv skal tviholde på disse teite målene sine. Fot, tomm(l)er, yards, pund, stones, og så videre. Ja, det er latterlig...SI FTW! Konservativisme er til hinder for utvikling. Endret 19. februar 2009 av buskmannen Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Er dette ment seriøst? Selvfølgelig. Hvorfor ikke bruke GMT over hele verden. Kan se for meg at alle tidssonene er gjenstand til mange misforståelser. For dem tidssonene skaper problemer for, BLIR det brukt GMT. I Forsvaret f.eks. Internasjonal sjø- og lufttrafikk bruker garantert det samme. Endret 19. februar 2009 av T.F.T Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Men du er enig i at 24t-klokka bør innføres overalt? Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Bruker konsekvent 24 timer, skulle jeg velge et armbåndsur så hadde det blitt Casio e.l. De nyeste modellen er jo som en datamaskin, med høydemåler, tidssoner og barometer. Endret 19. februar 2009 av Ba'al Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Og kun én omdreining i døgnet? http://staticfree.info/projects/24h_clock/24h_clock_v2.1.png Endret 19. februar 2009 av buskmannen Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Huff, nei foretrekker rent digitalt. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Og kun én omdreining i døgnet? http://staticfree.info/projects/24h_clock/24h_clock_v2.1.png Det er jo utelukkende et estetisk spørsmål, og kan umulig tvinges på noen. Uansett hva du gjør kommer det ikke til å få millioner av mennesker til å bytte ut armbåndsurene sine verdt tusener kroner. Endret 19. februar 2009 av Gapwick Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Huff, nei foretrekker rent digitalt. Ja, jeg støtter ikke forbud mot digitale klokker. Men de analoge bør gjøre kun én omdreining. Vil heller ikke forby dagens analoge klokker, men ønsker at 24t-klokkene skal overta. Endret 19. februar 2009 av buskmannen Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Men du er enig i at 24t-klokka bør innføres overalt?Nei, jeg syntes det funker fint allerede. Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Men du er enig i at 24t-klokka bør innføres overalt?Nei, jeg syntes det funker fint allerede. At noe fungerer greit, er ikke et argument mot forandring. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 At noe fungerer greit, er ikke et argument mot forandring. Noe som ikke spiller noen rolle, da du ikke har presentert noen argumenter for forandring. Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Du kan ikke vite om det er dag eller natt om du kun ser en klokke. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Fint at mennesker i tillegg til evnen til å titte på klokka også har sunn fornuft, da. Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Fint om du kan bruke din sunne fornuft til å si meg om denne klokka symboliserer dag eller natt: http://www-math.cudenver.edu/~wcherowi/clock.gif Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Har du noengang opplevd at noen har tegnet deg en klokke istedet for å skrive ned klokkeslettet? 12-timerssystemet brukes som regel bare på armbånds- og veggur, så det er irrelevant. Og på armbåndsur vil det uansett være både penere og mer praktisk med tolvtimerssystemet, så der vil det ikke bli noen omlegging uansett. Endret 19. februar 2009 av Gapwick Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Har du noengang opplevd at noen har tegnet deg en klokke istedet for å skrive ned klokkeslettet? 12-timerssystemet brukes som regel bare på armbånds- og veggur, så det er irrelevant. Og på armbåndsur vil det uansett være både penere og mer praktisk med tolvtimerssystemet, så der vil det ikke bli noen omlegging uansett. Nei, men jeg har opplevd å ha sett et bilde med en klokke og lurt på om det var tatt om dagen eller natta. At dagens system fører til få problemer, er greit nok, men hvorfor gjøre det vanskeligere enn nødvendig? Innfør 24t-klokka, så vet vi ALLTID hvilken tid på døgnet det er. Morsomt at folk gjennom hele tråden har argumentert for dagens system med at klokka viser tiden perioden på døgnet, mens dere nå begynner å si at det er ikke så farlig med noen misforståelser. Fordømte hyklere! Endret 19. februar 2009 av buskmannen Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Morsomt at folk gjennom hele tråden har argumentert for dagens system med at klokka viser tiden perioden på døgnet, mens dere nå begynner å si at det er ikke så farlig med noen misforståelser. Fordømte hyklere! Jeg skimter en aldri så liten stråmann. Endret 19. februar 2009 av Gapwick Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Be serious. Hvorfor ønsker du ikke en klokke som alltid (så lenge den er stilt riktig) forteller deg hvor mye klokka er? Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Jeg har en slik klokke, da jeg er mentalt oppgående nok til å selv skille mellom natt og dag. Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) OK, du har altså ingen sympati for mennesker som ikke er mentallt oppegående? Du har uansett ikke svart på hvorfor en 24t-klokke er dårligere enn en 12t-klokke. Endret 19. februar 2009 av buskmannen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå