Gå til innhold

Bør 24t-klokka bli universell?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg gir opp. Du viser ikke interesse til å diskutere dette på en annen måte enn å nekte å ta til deg det vi sier, akkurat som min søster, og jeg vil ikke lenger bruke tid på barnslige kverulanter uten evne til å se en sak fra flere sider.

Lykke til med det nye tidssystemet ditt!

Vel, jeg er den eneste som har gitt etter i denne diskusjonen. Det er du som ikke har tatt til deg det andre sier. Alle som ikke mener det samme som du, tar feil?

Lenke til kommentar
Dessuten: Kommer du til et nytt land midt på natta, finner du neppe noen som kan fortelle deg hva klokka er.

Det avhenger vel litt av hvor på kloden du ender opp med systemet ditt vel? Midt på natta (etter din egen regning klokken 02.00) vil jo være midt på dagen enkelte steder. Og derfor plenty folk som kan fortelle deg hva klokka er.

Jeg argumenterte for å endre tid - ikke periode.

Lenke til kommentar

God ide!

Jeg mener at det alltid bør refereres til GMT eller en annen standard når man kommuniserer på tvers av landegrensene. Alle internasjonale flybilletter bør derfor referere til GMT. Det samme gjelder nyheter på internasjonale kanaler, klokker på internasjonale nettsider osv. I tillegg mener jeg at alle klokker på flyplasser, togstasjoner osv. bør vise GMT i tillegg til lokal tid. Hva man gjør innenlands får være opp til hvert enkelt land.

Jeg har imidlertid fortsatt problemer med at verden ikke feirer nyttår samtidig, og at datoen ikke er lik. Jeg mener derfor at GMT bør styre dette. Så får vi heller leve med at datoen skifter kl 0100 i Norge i stedet for kl 2400.

Lenke til kommentar
Hvor ofte dumper du tilfeldigvis ned i et nytt land?

Sett at du snakker med noen på Skype. Er det ikke bedre å avtale å snakkes kl 17, enn å avtale å snakkes om to timer og trettisju minutter?

Det er VELDIG mange mennesker som daglig reiser til andre land, noen reiser faktisk til flere i løpet av samme dagen. Tenk _litt_ utenfor din egen lille boble der du "snakker med folk på skype".

Sett at du kommer til ett annet land og får opplyst om at du skal møte klokka 14 på møte, du vil selvfølgelig beregne klokkeslettet ut fra når på dagen det faktisk er fremfor klokkeslettet. Det vil bare bli massive forvirrelser. Det er langt enklere idag. Det gir ingen mening å bytte system.

Lenke til kommentar
Tenk _litt_ utenfor din egen lille boble der du "snakker med folk på skype".

Sett at du kommer til ett annet land og får opplyst om at du skal møte klokka 14 på møte, du vil selvfølgelig beregne klokkeslettet ut fra når på dagen det faktisk er fremfor klokkeslettet. Det vil bare bli massive forvirrelser. Det er langt enklere idag. Det gir ingen mening å bytte system.

Hjelper ikke å vite at det er møte kl 14 når du ikke vet hva klokka er.

Lenke til kommentar
Tenk _litt_ utenfor din egen lille boble der du "snakker med folk på skype".

Hjelper ikke å vite at det er møte kl 14 når du ikke vet hva klokka er.

Så i stedenfor å finne ut av tids-sonen møtet skal foregå i, så vil du heller altså finne ut når de andre deltakerene på møtet pleier å sove, og avtale møte på en annen tid kanskje...

edit: Ja, jeg mente jo ikke å quote de to der, men det hele var heller ett innspill på situasjonen rettet mot trådstarter... Lar det stå jeg :p

Endret av jale
Lenke til kommentar
For en merkelig tråd. Trådstarter har jo ikke klart å vise til en eneste fordel med hans system, annet enn at han ikke forstår dagens system.

Tull, jeg forstår det, og jeg innrømmer at det funker sånn passe greit. Det jeg vil ha, er 24t-klokke som gjør én og bare én omdreining i døgnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...