thai-mat Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Bør 24t-klokka bli universell? Det fører jo til mange misforståelser når "klokka åtte" kan bety både morgen og kveld. Og bør det innføres én tidssone i hele verden, slik at klokka er 15 på hele kloden samtidig? Endret 20. februar 2009 av buskmannen Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Har det noe med lys å gjøre kanskje? Lenke til kommentar
Latias Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Nei, det er greit som det er. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Er dette ment seriøst? Lenke til kommentar
toazty Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 ser ikke store problemer her nei.. Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Har det noe med lys å gjøre kanskje? Det er ingen naturlov som sier at det må være mørkt på 3. Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Trølleri, trøllera. Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Er dette ment seriøst? Selvfølgelig. Hvorfor ikke bruke GMT over hele verden. Kan se for meg at alle tidssonene er gjenstand til mange misforståelser. Lenke til kommentar
trudel Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Har det noe med lys å gjøre kanskje? Det er ingen naturlov som sier at det må være mørkt på 3. Mennesker er vel avhengig av sollys for å få energi eller noe sånn? Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Har det noe med lys å gjøre kanskje? Det er ingen naturlov som sier at det må være mørkt på 3. Mennesker er vel avhengig av sollys for å få energi eller noe sånn? Har vel ingenting med klokka å gjøre! Når jeg sier felles tidssone, mener jeg ikke felles døgnrytme. Endret 18. februar 2009 av buskmannen Lenke til kommentar
Runar Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Har det noe med lys å gjøre kanskje? Det er ingen naturlov som sier at det må være mørkt på 3. Mennesker er vel avhengig av sollys for å få energi eller noe sånn? Har vel ingenting med klokka å gjøre! Selvsagt har tidssone alt med klokken å gjøre. Er du dum? Klokken og tidsregning generelt blir fullstendig ubrukelig hvis vi har samme tidssone over hele verden. Hvis du ikke forstår dette, burde du ikke komme med slike tullete forslag. Hvis det var ment seriøst da, noe jeg fortsatt tviler på at det var. Lenke til kommentar
trudel Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Har det noe med lys å gjøre kanskje? Det er ingen naturlov som sier at det må være mørkt på 3. Mennesker er vel avhengig av sollys for å få energi eller noe sånn? Har vel ingenting med klokka å gjøre! Når jeg sier felles tidssone, mener jeg ikke felles døgnrytme. Okidoki. Hvorfor forandre noe som allerede fungerer helt greit? Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Selvsagt har tidssone alt med klokken å gjøre. Er du dum? Nei. Tror du virkelig at du ikke vill fått sollys dersom vi stilte klokka 11 timer bakover? Lol! Klokken og tidsregning generelt blir fullstendig ubrukelig hvis vi har samme tidssone over hele verden. Hvis du ikke forstår dette, burde du ikke komme med slike tullete forslag. Hvordan skall jeg vite hva jeg forstår? Klokken og tidsregning generelt blir fullstendig ubrukelig hvis vi har samme tidssone over hele verden. Feil. Endret 18. februar 2009 av buskmannen Lenke til kommentar
Latias Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Okidoki. Hvorfor forandre noe som allerede fungerer helt greit? Fordi en bruker på HW ikke liker det. Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Hvorfor forandre noe som allerede fungerer helt greit? At noe fungerer greit, er ikke et argument for å ikke forbedre det. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Selvsagt har tidssone alt med klokken å gjøre. Er du dum? Nei, du er dum. Tror du virkelig at du ikke vill fått sollys dersom vi stilte klokka 11 timer bakover? Lol! Hva tror du poenget med klokken er? Å fortelle oss når det er lys og når det er mørkt? La oss slutte med slike barnslige eksempler. Klokken forteller oss hvor langt inn i døgnet vi har kommet. Hvis alle skal følge den samme tidssonen, blir poenget med klokken borte, da klokkeslettet ikke vil ha noe å gjøre med døgnets tider i det hele tatt. Gir det mening at midnatt plutselig er klokken 14? Skal vi bytte dato midt på dagen? Lenke til kommentar
trudel Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Hvorfor forandre noe som allerede fungerer helt greit? At noe fungerer greit, er ikke et argument for å ikke forbedre det. Det var et spørsmål - ikke et argument. Hvorfor skal vi forandre dette når det allerede fungerer helt greit? Hvordan har du tenkt å overtale menneskeheten til å gjøre det du synes høres smart ut - og ikke minst - hvorfor er det verdt det? Lenke til kommentar
toazty Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Selvsagt har tidssone alt med klokken å gjøre. Er du dum? Nei, du er dum. Tror du virkelig at du ikke vill fått sollys dersom vi stilte klokka 11 timer bakover? Lol! Hva tror du poenget med klokken er? Å fortelle oss når det er lys og når det er mørkt? La oss slutte med slike barnslige eksempler. Klokken forteller oss hvor langt inn i døgnet vi har kommet. Hvis alle skal følge den samme tidssonen, blir poenget med klokken borte, da klokkeslettet ikke vil ha noe å gjøre med døgnets tider i det hele tatt. Gir det mening at midnatt plutselig er klokken 14? Skal vi bytte dato midt på dagen? hvorfor skal vi bruke ordet midnatt? hvorfor skal døgnet begynne der det begynner nå? hvorfor kan ikke døgnet begynne senere eller tidligere? hvis vi lager en ny type klokke, ser store muligheter her, kan ikke si jeg har sett noen gode argumenter for hvorfor vi ikke kan gjøre dette Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Hva tror du poenget med klokken er? Å fortelle oss når det er lys og når det er mørkt? Å kunne forholde seg til tid. La oss slutte med slike barnslige eksempler. Kom heller med noen gode argumenter i stedet for å kalle motdebattanter dumme og barnslige. Gir det mening at midnatt plutselig er klokken 14? Skal vi bytte dato midt på dagen? Ja, jeg tenker å bytte dato midt på dagen. Midtatt vil fortsatt være kl 24.00, hva er problemet med det? Midnatt er jo ikke midt på uansett, og middag spiser du 5-7 timer etter middag. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Selvsagt har tidssone alt med klokken å gjøre. Er du dum? Nei, du er dum. Tror du virkelig at du ikke vill fått sollys dersom vi stilte klokka 11 timer bakover? Lol! Hva tror du poenget med klokken er? Å fortelle oss når det er lys og når det er mørkt? La oss slutte med slike barnslige eksempler. Klokken forteller oss hvor langt inn i døgnet vi har kommet. Hvis alle skal følge den samme tidssonen, blir poenget med klokken borte, da klokkeslettet ikke vil ha noe å gjøre med døgnets tider i det hele tatt. Gir det mening at midnatt plutselig er klokken 14? Skal vi bytte dato midt på dagen? hvorfor skal vi bruke ordet midnatt? hvorfor skal døgnet begynne der det begynner nå? hvorfor kan ikke døgnet begynne senere eller tidligere? hvis vi lager en ny type klokke, ser store muligheter her, kan ikke si jeg har sett noen gode argumenter for hvorfor vi ikke kan gjøre dette Hvorfor skal vi kaste et utmerket system som allerede fungerer perfekt? Hvorfor skal vi bruke tid, penger og krefter på å begynne helt på nytt? Hvilke muligheter ser du med en ny klokke? Vi kan ikke akkurat gi døgnet flere timer, uten å forandre på alt. Jeg kan heller ikke si jeg har sett noen gode argumenter for hvorfor vi skal forandre dette. Gir det mening at midnatt plutselig er klokken 14? Skal vi bytte dato midt på dagen? Ja, jeg tenker å bytte dato midt på dagen. Midtatt vil fortsatt være kl 24.00, hva er problemet med det? Midnatt er jo ikke midt på uansett, og middag spiser du 5-7 timer etter middag. Men klokken 24:00 vil/kan da bli midt på dagen? Ser du ikke problemet med det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå