Gå til innhold

Hvordan hindre hjemmeranere?

Anbefalte innlegg

Hvordan vet du det? Hvor stort er dette problemet i USA? Hadde familien hatt våpen, kunne de skutt inntrengerne og ikke mistet verdisaker.

Dette er vel ikke et lite problem i USA. Husker jeg min statistikk rett er det vel slik at sjansene for å faktisk skyte en av sin egen familie før en skyter noen forbryter er ganske stor.

Rent bortsett fra at det skal mer til enn et skytevåpen for å faktisk skyte et menneske. Ganske mye mer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hjemmeranerne trapper opp, nå kan ikke nordmenn være trygg i eget hjem lenger engang. Er det på tide å la folk få ha våpen i eget hjem? Når politiet ikke lenger strekker til, skal vel ikke folk miste retten til beskyttelse? Hva mener dere?

Vi har allerede lov til å ha våpen i egne hjem.

Lenke til kommentar
Hjemmeranerne trapper opp, nå kan ikke nordmenn være trygg i eget hjem lenger engang. Er det på tide å la folk få ha våpen i eget hjem? Når politiet ikke lenger strekker til, skal vel ikke folk miste retten til beskyttelse? Hva mener dere?

Men ikke lov til å bruke dem.

Lenke til kommentar

Men ikke lov til å bruke dem.

Nødvergeparagrafen tillater vel bruk av våpen i nettopp nødsituasjoner.

Men ja, du har nok litt rett. Man leser jo iblandt om folk som blir straffet for å ha overumplet tyven.

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar

Skattelistene må fjernes! Greit nok at i et fritt samfunn bør det være alles rett å vite hva folk tjener, men jeg mener faktisk at det er en viktigere rett å være trygg.

Innvandringen må begrenses! Det er stort sett innvandrere som lager faen her i landet.

Våpen? Nei takk!

Jo flere våpen vi har tilgjengelig jo lettere blir det å bruke disse, tapet av menneskeliv kan også økes når en prøver å forsvare seg mot ranerne og disse skyter tilbake og man taper liv som kan ha vært ungått.

At det er innvandrere som står bak disse angrepene er heller ikke helt sant, det er som regel organiserte bander av tyver fra andre land som ferdes i norge, her gjør politiet soleklart en for dårlig jobb ved overvåkning og pågripelse av slike elementer.

Kanskje på tide at de som har mye penger sørger for litt bedre sikkerhet i hjemmene sine med utrykkningsalarmer som kan aktiveres med bærbare skjulte sendere?

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det så er det lite man kan gjøre for og hindre at folk kommer for og rane deg hjemme. Eneste man kan gjøre er og sjekke om hvem som banker på før man åpner. Men selv da så er det jo et dilemma da det er bedre for ranerne om ingen er hjemme, men vet ikke hvor bra det er om de da blir overrasket over at man faktisk er hjemme. Overraskelser i slike situasjoner er aldri bra.

Ps. Synes det er unødvendig at trådstarter og bringe inn innvandring, selvom media elsker og skrive "gebrokkent norsk" så betyr ikke det at alle nordmenn er snille som lam da..

Det er en risiko og leve, man må bare håpe at det ikke blir en selv som blir rammet av slike ting.

Lenke til kommentar

Det jeg først og fremst vil påpeke, er utlegging av skattelister på nettet.

Dette er både et hån overfor vanlige folk og ren informasjon til kriminelle som vil spore opp offere med penger.

Jeg kan ikke forstå hvorfor det der skal være lovlig, det er jo for svarte private forhold man der legger ut :hrm:

Om du går i bank eller ligningskontor direkte for den del og spør om hva naboen har av penger stående, får du vel beskjed at det er konfidensielt og deg udvedkommende. Hvorfor skal det da legges ut til allmennskue på nettet..?? Få den dritten bort!

Ellers mener jeg da det trengs langt strengere reaksjoner og mer ressurser til politi. Er vi virkelig avhengig av Frp for å få noen bedring på slike ting..?

Lenke til kommentar

Og i 1942 hadde Gestapo i Hamburg rund 10-12 ansatte i en by med noen millioner innbyggere.

Men det er unektelig et problematisk poeng. På en eller annen måte må vi kunne få flere politifolk på gata, spesielt på ettermiddags-, kvelds-, og natterstid i helgelene. Noe annet er faktisk ganske vanskelig å svelge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...