Gå til innhold

Trenigslogg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
bare så det sagt: for å komme inn på politihøgskolen trenger du ikke å løfte mer en 1 rep på 60kg. Men da må du gjøre det mye bedre i de andre øvelsene. For å få maks poengsum derimot må du løfte 18 x 60kg. Dette tilsvarer ca 100 - 110 kg 1RM.

Tvilsomt at det er så mye, tror nok heller 18 gode reps på 60 kg tilsvarer 90 kg

Lenke til kommentar

9.mars.09

Trening

mo

09.03.2009

SQUAT

5x5

65kg

143lb

Bench Press

5x5

40kg

88lb

Inverted Row

3x10

Push-ups

3x5

10kg

Reverse Crunch

3x12

Kosthold

Frokost

2 brødskiver +melk

1 eple

lunch

2 brødskiver + frukt.

Middag

4karbonader+ 2poteter + salat.

Før trening

2 bananer i havregryn

Etter trening

3 bananer

kvelds

3 brødskiver + 4 egg + 35g PF Night charge.

Komentarer/spørsmål

Tror jeg skal legge til gerillja cardio like før trening. Også spise et lite måltid mellom cardio og styrketrening for og jobbe mer med kondis. Må bare vente til veiene er blitt mindre glatt ute. Jeg tror korte inntervaller vil være veldig hjelp for astmaen min. Også tøyer jeg skikelig ut før trening.

Er dette lurt? Kom med tilbakemelding! :)

Lenke til kommentar
Du tror at ATTEN reps, 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14-15-16-17-18 opp og ned med 60kg tilsvarer EN rep, -1- opp og ned med 90kg? Tvilsomt. Tror nok 110 stemmer mer der ja.

Jeg har makset 85 kg 1RM og har ganske greit tatt 15 gode reps på 60 kg.... Men tok kanskje litt mer da, men likevel, langt fra over 100.

Lenke til kommentar

17mars2009

Innledning

Har ikke skrevet logg den siste uka nå.

Har gjort det passe bra på treningene. Står fast på deadlift og måtte dealode på militær press...

Jeg må og forbedre teknikk på deadlift så jeg lurer på om det er lurt og ta av 10-20 kg og starte fra scratch med deadøift og finpusse teknikken. Fikk ondt i ryggen sist gang fordi jeg ble ukonsentrert og løftet feil...

Sqauten føles fin.

Trening Tirsdag 17. mars.

SQUAT

5x5

75kg

Bench Press

5x5

45kg

Inverted Row

3x13

Push-ups

3x10

10kg

Reverse Crunch

3x12

Kosthold:

Frokost

2 brødskive 1 glass melk

Lunch

Laks m/spaghetti.

Midag

Sei og poteter.

Kvelds

Kyllingfile+ poteter og melk. 1 boks tunfisk

PF night charge 35 g.

Komentarer Spørsmål

Se innledning:) Fint om noen ga meg tips.

Endret av Ole-ThInK
Lenke til kommentar

Har fortsat ondt i ryggen. Kjente det idag så jeg trente ikke. Fortsetter dette over helgen trener jeg ikke mandag. Fortsetter dette resten av uka vet jeg ikke helt hva jeg gjør. Gå til lege? Masør? OSV.

-Men det kjennes mest ut som bare en sår muskel som er litt overanstrengt. Går seg sikkert til etter en rolig helg+ eventuelt en treningsfri uke.

Lenke til kommentar

22.Mars.2009.

Innledning

Ryggen føles fin. Kanskje litt stiv bare. Men jeg har jo to netter til med restutisjon.

Tenker og smøre på litt tiger balsam, og få den litt masert.

Klar for økt på mandagen håper jeg.

Jeg kan oppsumere nå vor mye jeg har oppnåd de siste 4 ukene med stronglifts 5x5.

Oppnåd

Start(når jeg begynte.)Nå!(nå etter 4 uker):

1.uke

SQUAT

5x5

50

4.uke

Squat

5x5

77,5kg.

Vektøkning=

27.5kg.

Benkpress

1uke

5x5

25kg

4uke

45kg.

Økning=

20kg.

Militærpress

uke1

20kg.

Uke4

40kg.

Økning=20kg

Deadlift

uke1

60kg

uke4

85kg.

Økning=

25kg.

Komentar

Deg går iværtfall fremmover :roll:

Resultatene er fra første "test program trening" til nå.

Lenke til kommentar

26.Mars.09-. :new_woot:

Innledning

Ryggen er nesten helt topp. Det er bare når jeg tar markløft jeg kjenner det... Har gått ned til 60kg i mark for og forbedre teknikken, men det hjelper ikke. Får se etter helga om jeg får ondt av mark da.

Har nok ikke skrevet log for de siste dagene pga travle dager på skolen osv.

Gidder ikke skrive kostholdet mer siden jeg spiser mye det samme hele tiden.

Trening- Workout A.

Squat

5x80kg

5x85

5x85

5x85

5x85

Benkpress

5x50

5x50

5x50

5x47,5

5x47,5

Inverted Row

15x3

Push ups

7x10kg

6x10kg

4x10kg

Komentar

Var alene og trente og benken føltes tung, så jeg tok ingen sjangser.

Endret av Ole-ThInK
Lenke til kommentar

Mandag.31.mars.09

Squat

5x50kg

5x60kg

5x80kg

5x5 (x) 87.5

Militærpress

5x40kg

3x40kg

5x37.5kg

5x37.5kg

4x37,5kg

Går nesten bare nedover i denne øvelsen :cry:

Pull-ups

7x5kg

8x5kg

9x5kg

7x5kg

7x5kg

Blir bare mer og mer gla i denne øvelsen :)

Prone bridge

2minx5kg

Komentar

Det er virkelig gøy og trene for tia. Tror det er våren, jeg blir mer posetiv. Trener bedre og gjør det bedre på skolen :)

Bøy er blitt gøy.

Edit:

Glemte helt av markløft jo :!:

Markløft

1 rep så liten pust i bakken så neste osv.

5x60kg

5x65kg

Begynner og fått til i markløft nå, sett mange videoer og sånt. Men alltids rom til forbedring.

Endret av Ole-ThInK
Lenke til kommentar

Du gjør sikkert samme feilen som veldig mange gjør i markløft. Du løfter hoftene før du løfter stanga....altså at du reiser deg nesten strak med beina før stanga forlater bakken. Da blir det jo omtrent som en strak mark isteden...Bruk beina på bunnen av løftet, tenk på at du skal trøkke de gjennom gulvet og ikke krom ryggen. Men du er hvertfall smart nok til å ta av litt vekter for å forbedre teknikken...lykke til !

Lenke til kommentar

Torsdag 3.april.

Trening

Squat

5x60kg

5x60kg

5x75kg

5x5 90kg

Benken'

Gikk rett og slett ræva...

5x45kg

5x50kg

3x50kg

5x40kg

5x40kg

Inverted Row

7x5 5kg

Push ups

7x5 10kg.

Fredag 04.04.09

Squat

Oppvarming (60kg 70kg osv)

5x5 92,5 kg

Militærpress

5x40kg

3x40kg

5x40kg

5x40kg

4x40kg

Markløft

65kg

5x1

Måtte gå.

Tar en uke fri nå. Påskeferie og alt. Vuderer nytt treningsprogram. Har blitt større. Nå skal jeg bli svær :new_woot:

100kg bøy er ikke langt unna. Jeg er MER interesert i og se resultater i form av løft en selve kroppen!

Endret av Ole-ThInK
Lenke til kommentar
Råbra løfting! :) Du er 14 (?) år så vær forsiktig med å løfte for mye, men hvis du bøyer 90 kg under parallell med god teknikk så kommer du til å være jævlig sterk når du blir 18, så stå på ;)

Ja, tar pause nå. Så deloader jeg i squat og benkpress.

Det er "lett" og bygge muskler, men sener tar flere år iværtfall i min alder har jeg blitt fortalt.

Lenke til kommentar

Du sa du hadde vondt i ryggen, er dette ved knebøy? Får selv vondt i ryggen, men ikke i selve øvelsen, er bare å ha kroppsvekta mi liggende på skuldrene, kjennes ut som om det presser no jævlig nede i ryggen. Kjenner ingen ting i selve øvelsen: S

Endret av -pyrion-
Lenke til kommentar
Du sa du hadde vondt i ryggen, er dette ved knebøy? Får selv vondt i ryggen, men ikke i selve øvelsen, er bare å ha kroppsvekta mi liggende på skuldrene, kjennes ut som om det presser no jævlig nede i ryggen. Kjenner ingen ting i selve øvelsen: S

Hmm, nei. Jeg bruker en sån pølse lignende sak rundt stanga på knebøy. Har fin teknikk føler jeg på knebøyen. Så kjenner aldri smerter. Men derimot mark er vanskelig og jeg var og løftet feil en dag og pådro meg smerter i ryggen. Men det er mer eller mindre over nå. Tatt av vekter på mark og kjører "teknikk" trening. Vil ikke tulle med ryggen i en alder av 14-15 år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...