Papirstopp Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Ole ThInK-Treningslogg. Stats 1.70cm. 70 Kg. Resultater: 70 kg benk 110 kg knebøy 110 kg mark. Mål 80kg benk 150 kg knebøy 150 kg mark. Til juletider? Skal prøve og logge mat og Trening vær dag. Endret 31. august 2009 av Ole-ThInK Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Stronglifts 5x5 er et kjempebra valg Uten å vite hva du løfter, så tipper jeg du er nybegynner, ja Det er ikke fartstiden din som avgjør om du er nybegynner, men løftene dine, progresjonen du har hatt og hvor avanserte metoder du kan bruke på fornuftig vis. Hvis du ikke har trent markløft, knebøy, benkpress, stående militærpress og lignende baseløft over lengre tid og oppnådd en god styrke i dem er du nybegynner i min bok Ser du er 14 år gammel, så kanskje Rippetoes Starting Strength er noe for deg (Se veiledning for nybegynnere). Det er veldig likt Stronglifts, bare at det har færre sett. Tross alt tullet om at høydevekst hemmes, så begynn forsiktig. Lær deg teknikken ordentlig, og begynn med tom stang på alle øvelsene forutenom markløft hvor du må ha store skiver på for å få stanga i riktig høyde på gulvet. Lenke til kommentar
Papirstopp Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Stronglifts 5x5 er et kjempebra valg Uten å vite hva du løfter, så tipper jeg du er nybegynner, ja Det er ikke fartstiden din som avgjør om du er nybegynner, men løftene dine, progresjonen du har hatt og hvor avanserte metoder du kan bruke på fornuftig vis. Hvis du ikke har trent markløft, knebøy, benkpress, stående militærpress og lignende baseløft over lengre tid og oppnådd en god styrke i dem er du nybegynner i min bok Ser du er 14 år gammel, så kanskje Rippetoes Starting Strength er noe for deg (Se veiledning for nybegynnere). Det er veldig likt Stronglifts, bare at det har færre sett. Tross alt tullet om at høydevekst hemmes, så begynn forsiktig. Lær deg teknikken ordentlig, og begynn med tom stang på alle øvelsene forutenom markløft hvor du må ha store skiver på for å få stanga i riktig høyde på gulvet. Kjørt base øvelser som markløft knebøy benkpress militærpress i et halvt år nå. Tror jeg går for Stronglifts 5x5. Kanskje jeg bruker litt mindre vekt. Lenke til kommentar
Papirstopp Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Vært sløv denne uka med trening. Hadd en liten fri uke (sist fredag til nå) altså torsdag litt under en uke fri altså. Har trent sån helt passe hardt siden sommer nå. Starter på treningsprogrammet idag! Håper det bringer resultater, noen tips? konstruktive tilbake meldinger? I morgen kommer resultater "første uka", samt vekt. Kan det være lurt og kjøre en fjerde dag med isolasjonsøvelser? Og vil ski gåinga gå utover treningsresultatene? (går et par ganger i uka) Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Nei, ingen isolasjon er nødvendig Spiser du nok mat så skal ikke styrketreningen gå utover skigåingen Lenke til kommentar
Papirstopp Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Det er det jeg er mest urolig for, få i meg nok mat. Lenke til kommentar
neoman Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Det er det jeg er mest urolig for, få i meg nok mat. du kan godt skrive opp og poste hva du spiser gjennom en dag.. jeg gjør det daglig i min treningslogg:P da kan vi gi tilbake meldinger. Endret 19. februar 2009 av neoman Lenke til kommentar
Papirstopp Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) Torsdag og Fredag, 21-22 Feb. Torsdag Trening SQUAT 5x5 30,5kg 67lb Bench Press 5x5 32,5kg 72lb Inverted Row 3x15 Push-ups 3x20 Reverse Crunch 3x12 20 44 Kosthold Husker ikke. Komentarer/spørsmål. ... Fredag Fredag SQUAT 5x5 33kg 73lb Overhead press 5x5 30kg 66lb Deadlift 1x5 40 88 Pull-ups 3x10 Prone Bridges 3x30sec Komentarer/spørsmål Kjører endel under en deg jeg maksimalt klarer på 5x5, men jeg tenker jeg starter litt rolig? For og ungå skader bygge skikkelig opp først. Kosthold Frokost: 1Brødskive. Lunch: 3Brødskiver. Middag Pannekaker(Ble innvitert såe...) Mellomåltid Havregryn Nutrilett kind of thing bar. (Har ikke vært hjemme) Kvelds Kylling, proteinshake(PF Night charge), 2 bananer, salat. Endret 4. mars 2009 av Ole-ThInK Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Ja, start rolig, og LES hele programmet og hvordan det gjennomføres. Du skal begynne med tom stang på alle øvelsen forutenom markløft og du skal øke med 2,5 kg hver økt Lenke til kommentar
Papirstopp Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Man 23.feb.2009 Trening SQUAT 5x5 35kg 77lb Bench Press 5x5 42,5kg 94lb Inverted Row 3x12 Push-ups 3x15 Reverse Crunch 3x12 Kosthold Frokost Pastasalat Lunch: 1pære, pluss et pizza stykke (hjemmelaget) Lunch nr 2 2 tomat, 3 glass melk, 2 brødskiver, 2 egg. Formidags mat: Pastasalat. Midag: Kjøp pizza (ikke mitt valg, mor hadde dårlig tid;) Kvelds Omelett(3 egg, paprika, skinke, ost.) halv liter melk, 1 brødskive (grov.) 1 prosjon PF Night Charge. Komentarer/Spørsmål Tror jeg har spist mer en nok idag. Ellers føler jeg fortsatt at jeg ligger godt under maks på øvelsene. Kommer sikkert en del til med nybegynner spørsmål. Endret 4. mars 2009 av Ole-ThInK Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Hei, bare et lite tips om hvordan skrive logg. Min erfaring er hvis folk skal orke å lese den så må den være ryddig. Awkward har en veldig ryddig og fin logg. Jeg kan anbefale deg å ta en titt på den. Det er litt vanskelig å skjønne hva som er hva. F.eks.: Bench press: 5x5 (den er grei nok) 42.5 (?) 94 (?) Hva betyr disse tallene. Jeg kan jo gjette, men det er ikke så festlig. Så skriv ordentlig Dette er bare velmenende. Ta det som en god hjelp. Og, det er frustrerende med så mye skrivefeil Lenke til kommentar
Papirstopp Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 Hei, bare et lite tips om hvordan skrive logg. Min erfaring er hvis folk skal orke å lese den så må den være ryddig. Awkward har en veldig ryddig og fin logg. Jeg kan anbefale deg å ta en titt på den. Det er litt vanskelig å skjønne hva som er hva. F.eks.: Bench press: 5x5 (den er grei nok) 42.5 (?) 94 (?) Hva betyr disse tallene. Jeg kan jo gjette, men det er ikke så festlig. Så skriv ordentlig Dette er bare velmenende. Ta det som en god hjelp. Og, det er frustrerende med så mye skrivefeil Ja, jeg sliter med skrivefeil. Unnskyld for det. Lenger opp har jeg skrevet av det står oppført som kg så lb. Jeg ser nå at kanskje dette er litt rotete og skal forbedre det. Takk for konstruktiv tillbakemeldinger skal prøve og gjøre noe med det! Lenke til kommentar
Papirstopp Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) Treningslogg Olek-ThInK 24.feb.2009 Innledning Denne uka har jeg på en måte startet på nytt siden jeg følte det bare ble tull sist uke med to treninger på rad og ikke en tredje. (så jeg kjører denne uka altså A,B,A.) I går kjørte jeg treningsøkt A, så idag kjører jeg B. Torsdag kjører jeg treningsøkt A. Treningsøkta SQUAT 5x5reps. 50kg 110lb Overhead press 5x5reps 35kg 77lb Deadlift 1x5reps 60kg 132lb Pull-ups 3x10reps Prone Bridges 3x30sec Komentarer til treningsøkta: Føler selv dette var en god treningsøkt som jeg fikk godt til. Bestemt meg for å legge på litt mer vekter en det som sto på treningsprogrammet, siden de tre treningsøktene jeg har hatt har vært lite krevende. (For lette føler jeg) Kosthold: Frokost To grove brødskiver med skinke og ost+ glass med melk. Lunch Potetmos, 2/3 "tjukkpølse", bacon, råkost.(Heimkunnskap) +En god morgen youghurt. Middag Stort stykke laks, salat, 3 poteter. Etter trening 1L melk, to sån nutrilett bar ting (skulle ikke hjem etter trening så måtte få i meg litt næring) 2 bananer. Kveldsmat En skål havregryn med melk. Et glass appelsin juice. PF Night Charge. Komentarer/spørsmål Ingen. Endret 24. februar 2009 av Ole-ThInK Lenke til kommentar
Papirstopp Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) (her har det skjedd en feil!) Endret 25. februar 2009 av Ole-ThInK Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Se det! Det var bedre Lykke til med restarten av treningsprogrammet. Men hvorfor logger du lb-tallene? Kan ikke tenke med at det er mange i Norge som bruker det systemet noe særlig Lenke til kommentar
Papirstopp Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2009 Se det! Det var bedre Lykke til med restarten av treningsprogrammet. Men hvorfor logger du lb-tallene? Kan ikke tenke med at det er mange i Norge som bruker det systemet noe særlig Copy paste Nei jeg kan kutte ut lb. Men det er bare mer lettvint for meg:) Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Okey Ville også vært om du kunne skrevet hvordan det gikk på de ulike settene. Litt mer detaljert, om du skjønner. Dette er bare fordi da er det letter å gi tilbakemld. F.eks: Pull-ups 3x10reps kan skriver slik: Pull-ups 10xbw (bodyweight) 9xbw 7xbw Grunnen er synlighet i hva du klarer på de ulike sette. Altså hvor mange reps det blir på dem. Lenke til kommentar
Papirstopp Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) 25.Feb.09 Innledning Idag er det hviledag. Kan taes med at jeg har stått et par timer på snowboard. Trening: Hviledag. Stått på brett. Kosthold: Frokost 2 brødskiver med ost+ et glass melk!. Lunch 1 brødskive + en youghurt. Etter skole c.a 2 egg. Middag Wokk! Kveldsmat 1 grov brødskive + 3 egg. 1/2l melk. PF Night Charge 35 g. Komentarer/spørsmål Begynner kostholdet og se bra ut nå? Endret 25. februar 2009 av Ole-ThInK Lenke til kommentar
Papirstopp Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) Okey Ville også vært om du kunne skrevet hvordan det gikk på de ulike settene. Litt mer detaljert, om du skjønner. Dette er bare fordi da er det letter å gi tilbakemld. F.eks: Pull-ups 3x10reps kan skriver slik: Pull-ups 10xbw (bodyweight) 9xbw 7xbw Grunnen er synlighet i hva du klarer på de ulike sette. Altså hvor mange reps det blir på dem. Altså f.eks. jeg skal ta en serie med squat(5x5) og jeg skrive f.eks. vis jeg ikke greier de to siste repsene på siste sett Squat 50kg 5x5 5 reps, 50 kg 5 reps, 50 kg 5 reps, 50 kg 3 reps, 50 kg 5 reps, 48 kg Noe sånt? Endret 25. februar 2009 av Ole-ThInK Lenke til kommentar
TehKris Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Klarer du 5x5 på 50 kg er det ikke vits å skrive alle settene og reppene. klarer du 4x5 på 50 kg og 4 reps på siste kan du skrive dette... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå