Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]Spyleveskeslangen lekker til bakvinduet

corsa91

Anbefalte innlegg

Hadde du på noe varme når den stod i garasjen? Hvis det er kuldegrader i garasjen er det jo ikke så rart det ikke tiner. Sett på noen vifteovner/terassevarmer eller noe annet på morgenen, og på ettermiddagen burde det meste ha tina.

Jeg hadde lagt ut 2 vifteovner også en såkalt hurtigvarmer. Når jeg åpnet den i dag morgen var det veldig varmt.

Tror det var over 20 grader inne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg hadde lagt ut 2 vifteovner også en såkalt hurtigvarmer. Når jeg åpnet den i dag morgen var det veldig varmt.

Da kan det umulig være frossa der enda?

det var ikke jeg som gikk for å prøve spylleren i dag men en venn av meg siden den stod i garasjen hans og leverte nøkkelen til han.

Kan jo hende at det at det var bare varmt siden han kom jo fra utsiden og i dag så var det kaldt.

Noen tips

det var ikke jeg som gikk for å prøve spylleren i dag men en venn av meg siden den stod i garasjen hans og leverte nøkkelen til han.

Kan jo hende at det at det var bare varmt siden han kom jo fra utsiden og i dag så var det kaldt.

Noen tips

Ringte å spurte og han sa at det var bare ene ovnen som funket siden det det er 2 kurser og den ene er koblet til mens andre var frakoblet

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen tips

Noen tips

Ringte å spurte og han sa at det var bare ene ovnen som funket siden det det er 2 kurser og den ene er koblet til mens andre var frakoblet

Selve slangen lekker 2 steder tror jeg. Men hvertfall et sted siden jeg så den renne når jeg holdt den inne. Hvordan skal jeg fikse den. Noen måter å rette den opp uten å gå til verkstedet.

Lenke til kommentar

Sleng på noen spørsmålstegn og omformuler litt, så skjønner vi hva du mener. :)

Slangen lekker, i hvert fall på ett sted? Fordi du så den renne når du tok den med inn?

Hvis det er hull i slangen, må du bytte slangen eller prøve å lappe sammen. Det som ofte fungerer bra er å kutte slangen akkurat der hvor det er blitt hull og sette den sammen igjen med en slangeskjøt (et lite rør du trer på de to endene du skal skjøte sammen igjen).

Men, det er sjelden slike slanger får "hull", den er vel heller sprukket?

Lenke til kommentar
Sleng på noen spørsmålstegn og omformuler litt, så skjønner vi hva du mener. :)

Slangen lekker, i hvert fall på ett sted? Fordi du så den renne når du tok den med inn?

Hvis det er hull i slangen, må du bytte slangen eller prøve å lappe sammen. Det som ofte fungerer bra er å kutte slangen akkurat der hvor det er blitt hull og sette den sammen igjen med en slangeskjøt (et lite rør du trer på de to endene du skal skjøte sammen igjen).

Men, det er sjelden slike slanger får "hull", den er vel heller sprukket?

Det jeg prøver å si er at slangen lekker. Men er det vanskelig å skjøte ? Hvis jeg skal bytte så hvordan skal jeg sette på den nye? Har hørt at man kan se kabelen hvis man tar vekk baksete men er ikke sikker på det.

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke vanskelig å bøte, hvis kabelen har hull. Er kabelen sprukket på langs er det et større problem.

Hvis du vil se hvor kabelen er og tror at den er bak baksetet, så prøver du å ta ut baksetet for å se om du ser den.

Lenke til kommentar
Nei, det er ikke vanskelig å bøte, hvis kabelen har hull. Er kabelen sprukket på langs er det et større problem.

Hvis du vil se hvor kabelen er og tror at den er bak baksetet, så prøver du å ta ut baksetet for å se om du ser den.

Ok det er bare hull siden. slangen ble byttet i 2000 eller rundt der. Men hvordan skal jeg komme til undersiden fra å ta baksetet.

Lenke til kommentar

Det må være noe virkelig galt med bilen din siden du må bytte spylerveskeslange så "ofte". Jeg har aldri vært borti noen som har måttet bytte den slangen.

Tror ikke du trenger å gå på undersiden av bilen for å få ut baksetet. Prøv heller å finn festene. Men du kan vippe ned baksetet sant? Kan jo se om du klarer å finne en av slangene da.

Et annet tips er jo å ta ut panelene på veggene bak i bagasjerommet/bagasjeluken for å se hvor slangen virkelig går. Unødvendig å skru ut baksetet om slangen går langs taket.

Lenke til kommentar
Det må være noe virkelig galt med bilen din siden du må bytte spylerveskeslange så "ofte". Jeg har aldri vært borti noen som har måttet bytte den slangen.

Tror ikke du trenger å gå på undersiden av bilen for å få ut baksetet. Prøv heller å finn festene. Men du kan vippe ned baksetet sant? Kan jo se om du klarer å finne en av slangene da.

Et annet tips er jo å ta ut panelene på veggene bak i bagasjerommet/bagasjeluken for å se hvor slangen virkelig går. Unødvendig å skru ut baksetet om slangen går langs taket.

Ok skal prøve. Forige eieren er ikke helt sikker på siden han hadde bilen i 2 år. Jeg er jo tredje eieren. Jeg kan vippe ned baksetet men skal jeg vippe ned selve ryggen eller den puta der man sitter på??

PS hørte også at den ble skifta pga hull. Det var billigere å skifte slangen en å tette.

Endret av corsa91
Lenke til kommentar
Kan ikke skjønne at det var billigere å skifte slange enn å bruke en sånn:

_thumb_3436_thumb.jpg

ok. Men jeg skal vis jeg vipper selve settet så ser jeg en svart plast. Hva skal jeg gjøre nå. Skal prøve å få tak i bilder

Lenke til kommentar

Et tips til deg: Finn en person med litt peiling du kan vise problemet til, og prate med ansikt til ansikt. Du kaster bort masse tid med denne tråden, og du er dessverre ikke så presis når du beskriver problemet at det er lett å hjelpe deg på en kjapp måte. I tillegg virker det som enhver foreslått løsning fører til nye praktiske spørsmål.

Dette er ikke ment som noe annet enn et konstruktivt tips som forhåpentlig vil hjelpe deg bedre enn å bruke nesten en måned på å poste og lese her.

Lenke til kommentar
Ikke at jeg orka lese hele tråden:P men på corsa går spyleveske slangen til bakruta over taket. Mener den skal komme ut venstre bak og gå igjennom samme strømpe som ledningene til bakluka.

Den pleier og ryke langt oppi-inni der...

ok men når jeg spyller så ser jeg veska gå ca ut mellom setene

Noen som har peiling eller har tid til å skjekke det. Bor i Oslo.

Endret av corsa91
Lenke til kommentar
Ca. mellom setene? Høyre? Venstre? Er det i taket du snakker om nå?

Det er mellom setene på undersiden av bilen så renner det rett ned. Har snakket med naboer osv. og de synes det var rart at den begynte å lekke plutselig

Lenke til kommentar

Kommer vesken ut under bilen? Har du vært under bilen og sett om ikke slangen din går der? Du må jo prøve å skru litt, åpne evt. deksel for å prøve å finne slangen din.

Hvis du jekker opp bilen din, så må du for all del ikke la bilen stå kun på jekken. Legg under bildekk, murblokker eller lignende og senk bilen oppå disse så bilen står støtt. Kryp aldri under en bil som står kun på jekken!

Lenke til kommentar
Ca. mellom setene? Høyre? Venstre? Er det i taket du snakker om nå?

Det er mellom setene på undersiden av bilen så renner det rett ned. Har snakket med naboer osv. og de synes det var rart at den begynte å lekke plutselig

Det er helt vanlig at vann begynner å renne når det går fra fast til flytende tilstand.

Men nå har vel denne spøken vart lenge nok?

Dette kan da umulig være seriøst?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...