Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]Spyleveskeslangen lekker til bakvinduet

corsa91

Anbefalte innlegg

Jeg har en Opel Corsa 1994mod. og den har en tank til frontrute og en til bakluka.

Problemet er som følge at den lekker på undersiden når jeg holder selve hendelen inne. Tror jeg bør enten skifte eller reparere slangen men jeg vet ikke hvordan jeg skal nå den. Den går ikke langs taket tror jeg

Håper å få hjelp fra dere.

Forhåndstakk :dontgetit:

Endret av corsa91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Neppe. Vent på mildvær, parker i et varmt parkeringshus/garasje, eller ta inn tanken for tining.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar
Neppe. Vent på mildvær, parker i et varmt parkeringshus/garasje, eller ta inn tanken for tining.

Jeg har garasje men jeg tror den er for kaldt. Hvordan skal man demontere??? Den sitter rett under visperne og det er vanskelig siden det er dårlig plass. Den blir skjelden varm pga den er lengst unna motoren mens den andre ligger helt inntil.

Lenke til kommentar
Du kan prøve med litt frostveske oppi tanken som er frosset.

Det vil jeg fraråde på det sterkeste å gjøre, frostvesken tærer på lakker og gjør vinduene klissete.

Det var nå meningen at frostvesken skulle bidra til å smelte innholdet på tanken slik at den enkelt kunne tømmes. Burde kanskje skrevet det.

Lenke til kommentar
Du kan prøve med litt frostveske oppi tanken som er frosset.

Det vil jeg fraråde på det sterkeste å gjøre, frostvesken tærer på lakker og gjør vinduene klissete.

Det var nå meningen at frostvesken skulle bidra til å smelte innholdet på tanken slik at den enkelt kunne tømmes. Burde kanskje skrevet det.

ok men vet dere om det er bak eller foran den tanken er til. Skal prøve å få tak i bilde. Hvis du har Opel Corsa så vet du sikkert

Lenke til kommentar
Kvifor blanda du spylevæska med vatn? :dontgetit:

Det var tidligere eier som gjorde det.

Jeg kjøpte den i Desember 2008 og viste at det var blandet men tenkte ikke over det. siden den virket. Jeg ringte til forige eier å spurte og da sa han at han blandet med vann.

Lenke til kommentar

Homeopatisk spylevæske?

"Jo lavere konsentrasjon, jo bedre virkning ..."

Den raskeste måten å tine opp spyleranlegget på er å få bilen inn på et frostfritt sted, la den tine opp, tømme tankene for "vann", fylle på spylevæske som tåler norsk vinter, og så kjøre spylerne en stund for å få evakuert "vannet" som ligger igjen i alle rør, slanger og dyser.

Selv om man kan få demontert tankene og tint dem opp innendørs, så er det verre å gjøre det samme med rør og slanger ...

Lenke til kommentar

Homeopatisk spylevæske?

"Jo lavere konsentrasjon, jo bedre virkning ..."

Den raskeste måten å tine opp spyleranlegget på er å få bilen inn på et frostfritt sted, la den tine opp, tømme tankene for "vann", fylle på spylevæske som tåler norsk vinter, og så kjøre spylerne en stund for å få evakuert "vannet" som ligger igjen i alle rør, slanger og dyser.

Selv om man kan få demontert tankene og tint dem opp innendørs, så er det verre å gjøre det samme med rør og slanger ...

ok men hvordan er det med varmt vann??? Tror du det er bra??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...