corsa91 Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Jeg har en Opel Corsa 1994mod. og den har en tank til frontrute og en til bakluka. Problemet er som følge at den lekker på undersiden når jeg holder selve hendelen inne. Tror jeg bør enten skifte eller reparere slangen men jeg vet ikke hvordan jeg skal nå den. Den går ikke langs taket tror jeg Håper å få hjelp fra dere. Forhåndstakk Endret 14. mars 2009 av corsa91 Lenke til kommentar
Hullsag Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 tipper det er dysene som er frosset... Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 har brukt sånne nåler men det funket ikke Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 trenger litt raskt svar på det med at tanken har frosset. Noen tips til å varme opp eller noen som har peiling på Opel Corsa 1994-1997 ??? Lenke til kommentar
Guggedal Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Merkelig at tanken med ren spylervæske er frosset. Du må enten få den inn en plass slik at det smelter og du får tømt tanken, eller bare vente på bedre vær.. Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Du kan prøve med litt frostveske oppi tanken som er frosset. Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 ok men den tanken som frosset var blanding av vann og spylleveske. Tror jeg hadde 1:5 hvorav det siste er vann. Noen gode/hurtig tips til hvordan jeg skal få den smeltet. Hjelper det å blande frostveske nå???? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Neppe. Vent på mildvær, parker i et varmt parkeringshus/garasje, eller ta inn tanken for tining. Endret 18. februar 2009 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Neppe. Vent på mildvær, parker i et varmt parkeringshus/garasje, eller ta inn tanken for tining. Jeg har garasje men jeg tror den er for kaldt. Hvordan skal man demontere??? Den sitter rett under visperne og det er vanskelig siden det er dårlig plass. Den blir skjelden varm pga den er lengst unna motoren mens den andre ligger helt inntil. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Du kan prøve med litt frostveske oppi tanken som er frosset. Det vil jeg fraråde på det sterkeste å gjøre, frostvesken tærer på lakker og gjør vinduene klissete. Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 ok men går det ann å demontere tanken Hvis ja hvordan?? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Hvis du har garasje som er sånn noenlunde fri for gjennomtrekk er det vel ikke verre en å fyre opp med noen vifteovner og/eller terassevarmer, evnt. sette en kupévarmer/vifte til å blåse på tanken. Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Du kan prøve med litt frostveske oppi tanken som er frosset. Det vil jeg fraråde på det sterkeste å gjøre, frostvesken tærer på lakker og gjør vinduene klissete. Det var nå meningen at frostvesken skulle bidra til å smelte innholdet på tanken slik at den enkelt kunne tømmes. Burde kanskje skrevet det. Lenke til kommentar
citronen Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Vask vinduene dine på bensinstasjoner etter behov. Er du dum nok til å blande 1:5 spylervæske på denne årstida så sympatiserer jeg ikke med deg. Som det ble sagt tidligere. Parker i varmt p-hus, eller i en oppvarmet garasje (verksted). Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Du kan prøve med litt frostveske oppi tanken som er frosset. Det vil jeg fraråde på det sterkeste å gjøre, frostvesken tærer på lakker og gjør vinduene klissete. Det var nå meningen at frostvesken skulle bidra til å smelte innholdet på tanken slik at den enkelt kunne tømmes. Burde kanskje skrevet det. ok men vet dere om det er bak eller foran den tanken er til. Skal prøve å få tak i bilde. Hvis du har Opel Corsa så vet du sikkert Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 går det an å tine opp med varmt vann Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Kvifor blanda du spylevæska med vatn? Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Kvifor blanda du spylevæska med vatn? Det var tidligere eier som gjorde det. Jeg kjøpte den i Desember 2008 og viste at det var blandet men tenkte ikke over det. siden den virket. Jeg ringte til forige eier å spurte og da sa han at han blandet med vann. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Kvifor blanda du spylevæska med vatn? Homeopatisk spylevæske? "Jo lavere konsentrasjon, jo bedre virkning ..." Den raskeste måten å tine opp spyleranlegget på er å få bilen inn på et frostfritt sted, la den tine opp, tømme tankene for "vann", fylle på spylevæske som tåler norsk vinter, og så kjøre spylerne en stund for å få evakuert "vannet" som ligger igjen i alle rør, slanger og dyser. Selv om man kan få demontert tankene og tint dem opp innendørs, så er det verre å gjøre det samme med rør og slanger ... Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Kvifor blanda du spylevæska med vatn? Homeopatisk spylevæske? "Jo lavere konsentrasjon, jo bedre virkning ..." Den raskeste måten å tine opp spyleranlegget på er å få bilen inn på et frostfritt sted, la den tine opp, tømme tankene for "vann", fylle på spylevæske som tåler norsk vinter, og så kjøre spylerne en stund for å få evakuert "vannet" som ligger igjen i alle rør, slanger og dyser. Selv om man kan få demontert tankene og tint dem opp innendørs, så er det verre å gjøre det samme med rør og slanger ... ok men hvordan er det med varmt vann??? Tror du det er bra?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå