Slutsky Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Hei! Har en HP Compaq Presario F700 Notebook. Har et irriterende problem som oppstår når µTorrent eller Vuze kjører. Når jeg starter et av programmene blir internet etter en stund så treigt at det blir umulig å gjøre noe som helst. Det er IKKE bruken av båndbredde som er problemet, fordi problemet oppstår selv når jeg ikke laster noe ned eller laster ned i lav hastighet. Har kjørt programmene på et titalls andre maskiner uten at dette problemet oppstår. Noen forslag/løsninger? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Trådløst nettverk? Hvilket routermodem? Prøvde du de andre maskinene på routermodemet? Hvilken brannvegg? Bruker du UPNP? Hvor mange innkommende tilkoblinger registrerer du når nettet blir tregt? Lenke til kommentar
Slutsky Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Hei! - Har trådet nettverk. - Har en D-Link DI-604 som router. - Trur ikke det har vært et problem på de andre PCene i nettverket. Kan teste det litt nærmere. - Bruker brannmuren i ESET Smart Security. - UPNP er enablet i µTorrent og i Vuze - Nettet blir tregt uavhengig av hvor mange tilkoblinger jeg har. Det som er mest merkelig er at problemet vedvarer selv flere minutter etter at programmet er avsluttet. Jeg må gjerne vente i 5-10 minutter før internettet fungerer normalt igjen. Restart fungerer også. Kjører forresten Windows Vista. Endret 18. februar 2009 av -=Martin=- Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Høres ut som at det er for mange innkommende tilkobling til maskinen din og at den enten strupes av isp eller så er det windows som har en QOS som trottler ned all trafikk. Lenke til kommentar
Slutsky Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 er det mulig å endre på denne QOSen? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Det ville isåfall stå i brukermanualen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå