Gå til innhold

Krav fra konkursrammet selskap

Anbefalte innlegg

Det er 3 bedrifter involvert i dette her. For ordens skyld gir jeg dem fiktive navn: Forhandler AS, Mellomledd AS og Debitor AS.

Jeg driver Forhandler AS og samarbeider med Mellomledd AS. Vi samarbeider om en tjeneste og deler omsetningen oss. Mellomledd AS på sin side, samarbeider med et selskap til; Debitor AS.

Debitor AS mottar hele omsetningen fra tjenesten, tar sin cut og gir resten av pengene til Mellomledd AS. Mellomledd AS tar så og gir meg min cut av pengene.

Nå begynner ting å gå dårlig for Debitor AS, og Mellomledd AS kan derfor ikke betale Forhandler AS, selvom fristen som står oppgitt i kontrakten vår er utgått. Mellomledd AS skylder på at Debitor AS ikke har likviditet, og muligens kan gå konkurs.

Hva skjer med pengene til Forhandler AS? Vi har ingen avtale eller kontakt med Debitor AS, kun med Mellomledd AS. Mellomledd AS må vel på en eller annen måte betale uansett, selvom de ikke får pengene fra Debitor AS?

Håper ikke disse fiktive navnene osv. gjorde ting mer forvirrende :D

Endret av Borastar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis Mellomledd AS ikke betaler dine fakturarer kan du konkursbegjære dem. Din avtale er med Mellomledd AS, og med mindre kontraktene tilsier at Mellomledd AS må få betalt av Debitor AS for tjenesten før Forhandler AS kan få penger så er det Mellomledd AS sitt problem at Debitor AS ikke har penger, ikke Forhandler AS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...