Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Firewallsettings.exe, feil i Vista.

Anbefalte innlegg

Hei

skal hjelpe ei vennine nå med PCn sin, men jeg har null peiling selv hva problemet er.

Hver gang hun skal bruke sikkerhetssenter e.l så får hun bare opp feimeldingen "Firewallsetting.exe - Den angitte prosedyren ble ikke funnet"

Legger ved en skjermdump som kanskje forklarer problemet litt nærmere.

De ikonene som er ringet rundt gir akkurat den samme erroren.

EDIT:

Ba henne laste ned spybot s&d, men når hun skal innstallere noe får hun bare opp denne feilmeldingen. (bilde nr2)

post-91543-1234973011_thumb.jpg

post-91543-1234974035_thumb.jpg

Endret av Equanox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

Hvis det er korrupsjon i systemfilene kan du prøve

sfc /scanfile=c:\windows\system32\firewallsettings.exe

som sjekker selve filen du får feilmelding på.

Uansett kan det være en idè å kjøre en sjekk av alle systemfilene:

sfc /scannow

Når det gjelder hvordan dette har skjedd, så kan det være en trojaner som brukeren har aktivert, eller nettside som er besøkt. Hvilken antivirusleverandør benyttes, og er den oppdatert?

Sannsynligvis vil det være nødvendig å kjøre en full reinstallasjon av Vista for å sikre seg at alle spor etter ondsinnet kode er fjernet.

Lenke til kommentar

Jeg har samme ikon som på bildet, men jeg har ikke Norton AV, men Norton Systemworks. Det kommer med Protection Center som hyler opp hvis ikke Norton AV er installert. Jeg har Mcafee AV og Norton påstår hardnakket at jeg ikke har antivirus installert.

Som sagt, har akkurat samme ikon med det røde varslet på, hyler vel om at Norton AV ikke er installert der også, selv om AVG er der.

Lenke til kommentar

2 ulike antivirus er vel ofte å be om bråk?

Hvis det er en bærbar, evt. en ferdigbygd så har sikkert produsenten noen gjenoppretningsalternativer innlagt, eller evt. windows egen. Mulig dette kan løse problemet.

Eller avinnstallere alt av antivirus, for så å legge det inn igjen.

Hvis du har en DVD med Vista kan du muligens prøve å reparere, tror det er en mulighet.

Kanskje litt ekstreme tiltak for en feil som kanskje ikke er så stor. Selv foretrekker jeg rett og slett en reformat/reinnst. av hele OS etter tilfeller av trojanere eller feilmeldinger som ikke lar seg ordne uten en middels anstrengelse.

Selvfølgelig forutsatt at jeg har en backup av det meste.

Edit: ser ut som at det er en bærbar ja, og da vil sikkert OS være OEM og dermed uten disk.

Noe av det overnevnte faller nok da i grus ;)

Endret av Ohlja
Lenke til kommentar

Det hadde sikkert gått veldig fint å avinnstallere Norton hvis det fantes noen mulig for å avinnstallere, men som med det meste andre så dukker det opp en error også da.

Kan spørre henne om det finnes noen gjenopprettingsplater, evt en backuppartisjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...