Gå til innhold

Trenger hjelp til valg av ny LCD-TV! 3 alternativer...


Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal kjøpe meg en LCD-TV og har funnet 3 varianter jeg finner passende for meg. Jeg vil bare ha en erfaren fyr med litt visdom til å konkludere med hvem som er best for meg.

 

det står mellom:

 

Samsung LE37A656 : http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=102969

 

LG 37LG5000 : http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=108412

 

Samsung LE37A557 : http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...px?plid=120624#

 

jeg kommer til å bruke tven til ps3 gaming, filmer, som ekstraskjerm til pcen, og til vanlig tv-titting. Jeg har derfor valgt ut full hd og 100hz tver, men den ene tven, tror jeg bare har 15000:1 i kontrast, og det synes jeg kanskje blir for lite. Personlig tror jeg Samsung LE37A557 er den beste for meg, men kom gjerne med invenninger! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Samsung LE37A656 er jo den beste skjermen av disse...

I see, men jeg har spilt ps3 på mange av mine venners LCD-TVer og jeg er usiker på om de har 100Hz, likevel virker det som det går bra, men spørsmålet er om det er verdt å legge ut en tusenlapp ekstra for 100Hz Motion PLus-egenskap, pluss lit andre småting????

Lenke til kommentar
Samsung LE37A656 er jo den beste skjermen av disse...

I see, men jeg har spilt ps3 på mange av mine venners LCD-TVer og jeg er usiker på om de har 100Hz, likevel virker det som det går bra, men spørsmålet er om det er verdt å legge ut en tusenlapp ekstra for 100Hz Motion PLus-egenskap, pluss lit andre småting????

 

Kort svar JA 6 serien er en klart bedre skjerm på alle måter.

Lenke til kommentar
Samsung LE37A656 er jo den beste skjermen av disse...

I see, men jeg har spilt ps3 på mange av mine venners LCD-TVer og jeg er usiker på om de har 100Hz, likevel virker det som det går bra, men spørsmålet er om det er verdt å legge ut en tusenlapp ekstra for 100Hz Motion PLus-egenskap, pluss lit andre småting????

 

Kort svar JA 6 serien er en klart bedre skjerm på alle måter.

kommer vel an på prisen....!?

Lenke til kommentar

Spørsmålet var om den var verdt en tusenlapp mer og dette er besvart....

 

Er man i tvil så kan man jo søke på noen tester så skjønner man fort at dette er "vel" investerte penger.

 

Er i grunn veldig int å høre gode argumenter for å velge en A557 bortsett man sparer noen få hundrelapper? (du skal slite)

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Spørsmålet var om den var verdt en tusenlapp mer og dette er besvart....

 

Er man i tvil så kan man jo søke på noen tester så skjønner man fort at dette er "vel" investerte penger.

 

Er i grunn veldig int å høre gode argumenter for å velge en A557 bortsett man sparer noen få hundrelapper? (du skal slite)

 

Ved raske bevegelser så henger ikke 5 serien til Samsung helt med. Lcd panelene oppererer på en måte som skaper flere dobble bilder enn en plasmaskjerm. Interpolering eller 100hz tar seg av dette.

Lenke til kommentar
Spørsmålet var om den var verdt en tusenlapp mer og dette er besvart....

 

Er man i tvil så kan man jo søke på noen tester så skjønner man fort at dette er "vel" investerte penger.

 

Er i grunn veldig int å høre gode argumenter for å velge en A557 bortsett man sparer noen få hundrelapper? (du skal slite)

 

Ved raske bevegelser så henger ikke 5 serien til Samsung helt med. Lcd panelene oppererer på en måte som skaper flere dobble bilder enn en plasmaskjerm. Interpolering eller 100hz tar seg av dette.

men ved interpolering har vel bildene lett for å se ut som de er "ekte" og ikke slik som man ser dem på kino...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...