MikkelRæv Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Jeg lurer på om noen kan si meg hvordan jeg kommer videre. Har sikkert lest 20 guider og masse forum. Er ganske så lei av å lete og lese og brukt masse timer. Hvertfall.. har en C2D E6600 som er clokka til 3Ghz. Ser mange som clocker den til 3.5 og 3.6 uten problemer. max 3.9 så jeg en hadde. Så burde jo komme lengere enn 3ghz. Fsb på 333 og kommer ikke lengere. Leste at det kunne være ram som gjore at jeg ikke kom lengere. Men skjønner ikke helt hvor og hva og vil ikke stille på noe random greier i bios som jeg ikke skjønner. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 hva slags ram og hovedkort har du? Lenke til kommentar
PanzerLoco Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Eg gjorde det samme med min E6600 for ca 2 år sida trur eg det var... Mulig du finner litt informasjon i min tråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=808157&hl= Garanterer ingenting, men der kan være noke nyttig, orker ikkje leite atm Lenke til kommentar
MikkelRæv Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 hvordan ser jeg hvordan ram jeg har. tok ut en ram brikke, eneste jeg så var Kingston. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 (endret) Jeg lurer på om noen kan si meg hvordan jeg kommer videre. Har sikkert lest 20 guider og masse forum. Er ganske så lei av å lete og lese og brukt masse timer. Hvertfall.. har en C2D E6600 som er clokka til 3Ghz. Ser mange som clocker den til 3.5 og 3.6 uten problemer. max 3.9 så jeg en hadde. Så burde jo komme lengere enn 3ghz. Fsb på 333 og kommer ikke lengere. Leste at det kunne være ram som gjore at jeg ikke kom lengere. Men skjønner ikke helt hvor og hva og vil ikke stille på noe random greier i bios som jeg ikke skjønner. Har du lest 20 guider og vært inne i Bios og tuklet. Og fremdeles ikke "kommer videre", kan du gjøre to ting. La være å klokke. Få tak i en klokke-"guru" som kan gi deg "personlig trening": Jeg er så elendig til å forklare via tastaturet så det glemmer vi. OK. I BIos kan du sette RAM til "manual". Velg da 1:1 (2:1 i noen bios).. eller som på Asus.. står det 533, 666, 800.. Det finnes ett kjekt program CPU-Z som du laster den fra www.cpuid.org. Der ser du det du trenger å vite som du ikke klarer å forstå i bios. Har du "grei Ram", f.eks. Kingston KVR800 (DDR2-8000) kan du sette FSB=400, RAM til 1:1(2:1) 666(800). VCOre setter du til f.eks. 1.50. Booter det ikke da har du rett og slett en CPU som ikke klarer mer enn litt over 3Ghz. Endret 20. februar 2009 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå