trimtram Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Hei. Bygger no min første pc. Det oppstod et problem med at ei kjøpte dette skjermkortet http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=424675 som er for stort til hovedkortet som ble kjøpt http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=346013 Er en sata kontakt i veien Så spørsmålet mitt blir hvilket hovedkort kan ei kjøpe som passer og er i den prisklassen eller bør ei bytte skjermkort. Om så hvilket er tilsvarende fra nvida. Takker for svar Endret 18. februar 2009 av trimtram Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Hei Du har ikke noen bilder av problemet.. Har aldri hørt om det problemet! Lenke til kommentar
Elanee Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 er det osså mulig ? ville i såfall sett om det var mulig å bare knekke av litt av plasten til porten vist det er lite som er i veien vist ikke bruk angrefrist og bestill et nytt kort Lenke til kommentar
trimtram Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Takker for svar Skal prøve og knekke av litt, men må vel ha nytt skjermkort. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Det er vel litt i det ekstreme laget å knekke av datakomponenter? Mister garanti med en gang, du skal vel ikke forklare at du skulle "bare knekke av en liten bit siden det ikke passa og du trodde at alt skulle gå bra" om noe går galt etterpå? Lenke til kommentar
trimtram Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Har tatt ut hovedkortet og studert meir no. Ser at det ikke er sata kontakten sin feil, men den heiter cd-in connector. Klumpen under skjermkortet treff rett på kontakten. Har et 3850 som passer lett. noen ide? Prøvde og ta bilde av problemet. Det er den svarte kontakten frame ved pci kontakten. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Korttenkt av MSI å sette noe slikt der, de kan vel ikke ha testet det med et GTX260/280-kort før de kjørte hovedkortet ut på markedet. Da er det nok tryggere å bytte ut komponenter istedet som du tenker på.- F.eks et skjermkort med kjøler som ikke tar bort i kontakten. Evt. nytt hovedkort (forhør deg i hovedkort-forumet først). Har du angreretten på alt dette i behold? Lenke til kommentar
nercix Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Du kan enten fjerne kontakten (plasten og klippe ned pinnane) eller bytte hardwaren. Skulle ikkje vere noko i vegen for å fjerne kontakten. Lenke til kommentar
trimtram Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Var det ei tenkte. Blir nytt hovedkort for ei liker veldigt godt skjermkortet fra xfx. Fikk alle deler i posten i går så ei har fortsatt mulighet for retur. Men når ei har pakket ut og montert hvordan virker det da med retur? Trodde at ting måtte være i ubrukt stand. Lenke til kommentar
nercix Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Var det ei tenkte. Blir nytt hovedkort for ei liker veldigt godt skjermkortet fra xfx.Fikk alle deler i posten i går så ei har fortsatt mulighet for retur. Men når ei har pakket ut og montert hvordan virker det da med retur? Trodde at ting måtte være i ubrukt stand. Neida.. Så lenge utstyret «ikkje er tatt i bruk som eige», er det bare å pakke fint saman og sende tilbake. Lenke til kommentar
trimtram Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Ok. Litt kjipt det her men skal sende hovedkortet tilbake og prøve og kjøpe et som passer. Takk for alle svar. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Du har jo ikke fått brukt hovedkortet, så om du hører med nettbutikken så vil de nok forstå problemet. Da får de eventuelt selge hovedkortet som demovare etterpå, med merknad "passer ikke store skjermkort" Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Det er ikke akkurat verdens beste hovedkort heller - både MSI og Nforce..;-) Hvis du ikke skal kjøre SLI så velg ett kort med Intel chipset, velg uansett noe annet enn MSI Lenke til kommentar
sphaa Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Hvorfor ikke MSI? Jeg er nemlig veldig glad i MSI og bestiller bare HK og skjermkort merket MSI. Dette er fordi jeg aldri har hatt problemer med deres produkter, og det er vel ingen grunn til å bytte på et vinnerlag:) Må vel legge til at jeg aldri overklokker det jeg kjøper. Kan det ikke og trenger det heller ikke Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 MSI lager ikke direkte dårlige produkt (med unntak av Nforce kort til Intel lga775 - men der finnes det ingen bra kort). Spesielt rimeligere kort er ok, men på litt dyrere og avanserte kort er det bare det at de andre aktørene som Asus og Gigabyte (og før Abit) er bedre, særlig på entusiastkort er forskjellen ganske så stor. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 går det ikke med en vinkel sata-kabel heller? det reddet ihvertfall meg engang. Lenke til kommentar
sphaa Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Siden det virker som trådstarter har fått den hjelp han trengte håper jeg det går bra at jeg "kidnapper" tråden hannes\hennes:) Hva er det som er bedre med Asus og Gigabyte? Du nevner at de er mye bedre på entusiastkort. Hva går jeg glipp av med å være trofast mot MSI? Jeg spør for å lære, ikke for å kverulere:) Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Du bør starte din egen tråd,men: MSI har aldri helt fått dreisen på såkalte entusiastkort, de overklokker som oftest - med noen hederlige unntak - betydelig dårligere enn sine Asus&Gigbayte motstykker, dette skyldes ofte dårligere komponenter, mye bioskluss&feil og merkelig layout valg, det varierer fælt. MSI er betydelig bedre på AM2 (AMD) kort, men det kan skyldes at konkurransen er svært mye mindre der. Jeg pløyer igennom svært mange hovedkort i året og da stort sett bare Asus, Gigabyte og MSI kort - forskjellen er merkbar hvis du skal overklokke. Men hvis du ikke har større krav enn at hovedkortet skal fungere "stock" - ja da er MSI et like greit valg som de andre. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Selv tenker jeg på et Gigabyte-kort for mitt neste selvbygg. Har fått sansen for dem i det siste, da man får mye i et hovedkort fra dem. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Og Ultra Durable 3 (UD serie kort) er enda ett hakk vassere enn DS serien, de råeste kortene som kan skaffes nå til lga775, når vi tar prisen med i betraktning er EP45-UD3 serien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå