Gå til innhold

Skjermkortet er for stort. Lagt til bilde

trimtram

Anbefalte innlegg

Hei.

Bygger no min første pc.

Det oppstod et problem med at ei kjøpte dette skjermkortet http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=424675 som er for stort til hovedkortet som ble kjøpt http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=346013 Er en sata kontakt i veien :(

Så spørsmålet mitt blir hvilket hovedkort kan ei kjøpe som passer og er i den prisklassen eller bør ei bytte skjermkort. Om så hvilket er tilsvarende fra nvida.

Takker for svar :)

Endret av trimtram
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel litt i det ekstreme laget å knekke av datakomponenter? Mister garanti med en gang, du skal vel ikke forklare at du skulle "bare knekke av en liten bit siden det ikke passa og du trodde at alt skulle gå bra" om noe går galt etterpå?

Lenke til kommentar

Har tatt ut hovedkortet og studert meir no. Ser at det ikke er sata kontakten sin feil, men den heiter cd-in connector. Klumpen under skjermkortet treff rett på kontakten. Har et 3850 som passer lett. noen ide? Prøvde og ta bilde av problemet. Det er den svarte kontakten frame ved pci kontakten.

post-103864-1234979140_thumb.jpg

post-103864-1234979163_thumb.jpg

post-103864-1234979182_thumb.jpg

post-103864-1234979195_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Korttenkt av MSI å sette noe slikt der, de kan vel ikke ha testet det med et GTX260/280-kort før de kjørte hovedkortet ut på markedet. Da er det nok tryggere å bytte ut komponenter istedet som du tenker på.- F.eks et skjermkort med kjøler som ikke tar bort i kontakten. Evt. nytt hovedkort (forhør deg i hovedkort-forumet først). Har du angreretten på alt dette i behold?

Lenke til kommentar

Var det ei tenkte. Blir nytt hovedkort for ei liker veldigt godt skjermkortet fra xfx.

Fikk alle deler i posten i går så ei har fortsatt mulighet for retur. Men når ei har pakket ut og montert hvordan virker det da med retur? Trodde at ting måtte være i ubrukt stand.

Lenke til kommentar
Var det ei tenkte. Blir nytt hovedkort for ei liker veldigt godt skjermkortet fra xfx.

Fikk alle deler i posten i går så ei har fortsatt mulighet for retur. Men når ei har pakket ut og montert hvordan virker det da med retur? Trodde at ting måtte være i ubrukt stand.

Neida.. Så lenge utstyret «ikkje er tatt i bruk som eige», er det bare å pakke fint saman og sende tilbake.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke MSI?

Jeg er nemlig veldig glad i MSI og bestiller bare HK og skjermkort merket MSI. Dette er fordi jeg aldri har hatt problemer med deres produkter, og det er vel ingen grunn til å bytte på et vinnerlag:)

Må vel legge til at jeg aldri overklokker det jeg kjøper. Kan det ikke og trenger det heller ikke

Lenke til kommentar

MSI lager ikke direkte dårlige produkt (med unntak av Nforce kort til Intel lga775 - men der finnes det ingen bra kort). Spesielt rimeligere kort er ok, men på litt dyrere og avanserte kort er det bare det at de andre aktørene som Asus og Gigabyte (og før Abit) er bedre, særlig på entusiastkort er forskjellen ganske så stor.

Lenke til kommentar

Siden det virker som trådstarter har fått den hjelp han trengte håper jeg det går bra at jeg "kidnapper" tråden hannes\hennes:)

Hva er det som er bedre med Asus og Gigabyte?

Du nevner at de er mye bedre på entusiastkort. Hva går jeg glipp av med å være trofast mot MSI?

Jeg spør for å lære, ikke for å kverulere:)

Lenke til kommentar

Du bør starte din egen tråd,men: MSI har aldri helt fått dreisen på såkalte entusiastkort, de overklokker som oftest - med noen hederlige unntak - betydelig dårligere enn sine Asus&Gigbayte motstykker, dette skyldes ofte dårligere komponenter, mye bioskluss&feil og merkelig layout valg, det varierer fælt. MSI er betydelig bedre på AM2 (AMD) kort, men det kan skyldes at konkurransen er svært mye mindre der.

Jeg pløyer igennom svært mange hovedkort i året og da stort sett bare Asus, Gigabyte og MSI kort - forskjellen er merkbar hvis du skal overklokke.

Men hvis du ikke har større krav enn at hovedkortet skal fungere "stock" - ja da er MSI et like greit valg som de andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...