Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen vil ikke loade windows vista 64-bit

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter ett lite strømbrudd hjemme fikk jeg en feilmelding da jeg skrudde på pc'en min, sto at software eller hardware forandringer kan ha skjedd, og at windows ikke kan starte pga dette.

Jeg får følgende alternativ:

1. Safe Mode

2. Safe mode with network

3. Safe mode with command prompt

4. Starte windows med en tidligere kjent konfigurasjon

5. Starte windows normalt.

Kommer meg inn i windows når jeg kjører safe mode, og kom meg også inn i windows når jeg kjørte alternatic 4, men iløpet av natten innstalerte det seg noen windows updates, og pc'en auto-restartet, etter dette kommer jeg meg bare inn i windows via safe mode.

Neste jeg prøvde var å testa alle RAM-brikkene, først kjørte jeg diagnostic, ingen feil, deretter tok jeg ut samtlige fysisk, og testet dem en etter en. Hjalp ikke.

Neste steg, formaterte pc'en, alt fungerte helt fint i 2-3 dager, før pc'en igjen iøpet av natten autorestarted pga updates, og samme problemet oppstod.

Prøvde deretter å dra ut alle tingene jeg ikke trengte, ekstra harddisker, lydkort, dvd-rom osv, men problemet vedvarer.

Jeg resatt og BIOS ved å ta ut CMOS batteriet, men dette her hjalp heller ikke.

Systemet jeg kjører er som følger:

CPU: Intel Q6600, ikke klokket

8gb DDR2 RAM

Nvidia Geforce 9800gx2

Hovedkort: Asus Maximus Formula

Jeg har heller aldri fiklet med oppdateringer av BIOS eller lignende.

All hjelp og tips er gledelig velkomne, og still gjerne spørsmål, så skal jeg prøve å svare så godt jeg kan, selv om mine kunnskaper på slik feilsøking er generelt ganske lav.

På forhånd takk!

mvh Desperat wow-nerd uten fungerende pc

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste du kan gjøre er å starte maskinen i sikkermodus og avinstallere oppdateringene. (siden det er tydelig at det er dette som forårsaker problemet.)

Etterpå starte den vanlig, slå av automatiske oppdateringer,(sette den til og gi deg beskjed om oppdateringer) og installere en og en oppdatering til du finner ut av hvem av dem som lager problemer.

Når du har funnet ut det så kan du utelate den fra å lastes ned.

Endret av minibig
Lenke til kommentar
Det beste du kan gjøre er å starte maskinen i sikkermodus og avinstallere oppdateringene. (siden det er tydelig at det er dette som forårsaker problemet.)

Etterpå starte den vanlig, slå av automatiske oppdateringer,(sette den til og gi deg beskjed om oppdateringer) og installere en og en oppdatering til du finner ut av hvem av dem som lager problemer.

Når du har funnet ut det så kan du utelate den fra å lastes ned.

Okay, så du tror ikke strømbruddet jeg hadde har noe med skaen å gjøre?

Har tenkt på det med oppdateringene og, men det var ikke dette som started bråket i starten:S

Men uansett, skal prøve så fort jeg kommer meg hjem, så får jeg krysse fingrene for at det er dette som er problemet;)

Takk for tipset!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...