Gå til innhold

LOST 5x6: "316" (USA)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En veldig spesiell episode, all handlingen var lagt til Oceanic 6, men det var helt greit siden jeg var forberedt på det, og den delen av historien trengte i grunn å komme seg framover. :) Ble veldig positivt overrasket over at det gikk så fort og at de allerede nå i episode 6 er tilbake på øya. Fryktet det ville ta hele sesongen. Måten det skjedde på var også svært fascinerende. Hvordan alle skulle tilbake på flyet, mysteriene omkring hva som gjorde at Hurley og Sayid havnet der osv. Mange spørsmål jeg sitter igjen med etter denne episoden. Hva har skjedd med Aaron? Hva var Ben så blodig i ansiktet for? Og hvilken rolle vil Desmond få videre i serien?

Lapidus var forresten nesten ugjenkjennelig uten skjegget. Og episodens morsomste kommentar var Bens svar på spørsmålet om hvordan han kunne lese. Da lo jeg godt. :D

Spent på neste episode, den vil nok ta for seg noe helt annet enn det som skjedde i denne episoden, siden de to episodene visstnok ikke vil ha noe med hverandre å gjøre. Damon & Carlton sa selv i forrige ukes podcast at disse to episodene (episode 6 og 7) kan sees i den rekkefølgen man vil, men at de valgte å la "316" være først fordi de følte det passet best.

Lenke til kommentar
Jeg for min del lurer på hva Jin gjorde i dharma-truck, dharma-jumpsuit og hvorfor han bar rundt på en gammel rifle av typen dharma brukte.

Han er i 1970-tallet som er den tiden Locke var i når han dreide rundt "esel-hjulet". Hvorfor han er medlem av Dharma er vel for å kanskje ikke endre fremtiden(i deres nåtid) for mye.

Lenke til kommentar

Ja, det er klart! Når Locke fiksa "hjulet" ble personene som ble switcha fram og tilbake i tid låst til den tiden de var i det øyeblikket :) Men hvis lock nå har ordna hjulet, hvorfor kom Jack og co tilbake til 1970-tallet øya? Og hva er det de skal gjøre der? Forvirrende saker..

Lenke til kommentar

I og med at de overlevende hadde en tidsfrist på å komme seg til øya, kan det jo være at den flytter på seg snart. Eller kanskje den flyttet på seg i det de fløy over den. Hmm. Lurer også på hva som skjer med Locke. Gjenoppstår han, eller blir han et spøkelse, som mange andre døde på øya.

Jeg har ikke sett frem til en ny episode av Lost like mye som det her siden første sesongen.

Lenke til kommentar

Øya er som en plate, og den skipper spor hele tiden nå. Derfor måtte Locke skru av sporbyttingen som ble da Ben startet den. Det er tilfeldigheter som gjør at de da stammer på øya på 70-tallet siden det var det sporet som sto på. Øya skipper ikke nå tid igjen, unless de overlevende eller Ben gjør noe igjen som kan få et likt utfall igjen(og jeg tviler de gjør det igjen når 3 var i nærheten av å dø og en døde på grunn av det, ren logikk).

Faktisk uten at ikke alle skjønte det, men første scenen av sesong 5 var faktisk en pekepinne til dette. Der så vi platespillern til Pierre Chang/Marvin Candle repeate seg selv. Senere snakker Faraday om et likt prinsipp som jeg nevnte først i dette innlegget.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar
Alt gikk til helvete med Jack etter at han dro (ikke med en gang, men etter en stund), og det overbeviste han om at det ikke var meningen at de skulle komme seg hjem igjen.

hmm ok. Så det har gått dårlig for dem alle?

Hurley er jo en given - mentalsykehus igjen osv

Kate - mista/drept Aaron ?

Sun - savnet etter Jin

Sayid - ?

Desmond - ?

Ben - jaja gir seg selv

Lapidis - ?

Lenke til kommentar
Alt gikk til helvete med Jack etter at han dro (ikke med en gang, men etter en stund), og det overbeviste han om at det ikke var meningen at de skulle komme seg hjem igjen.

hmm ok. Så det har gått dårlig for dem alle?

Hurley er jo en given - mentalsykehus igjen osv

Kate - mista/drept Aaron ?

Sun - savnet etter Jin

Sayid - ?

Desmond - ?

Ben - jaja gir seg selv

Lapidis - ?

Kjæresten til Sayid(Nadia?) ble drept, og Ben lovet Widmore at han skulle drepe Penny, kanskje derfor han var blodig nede på havnen. Det vil hvertfall gi Desmond en god grunn til å komme seg tilbake til øyen også.

Endret av Adleman
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg kan ikke huske å ha sett Hurley spille gitar i løpet av serien, kun Charlie. Hurley tar med seg en gitar på flyet når de skal tilbake til øya. Jack fikk beskjed om å gjenskape situasjonen ved å gi farens sko til Locke. Kanskje Hurley fikk samme budskapet. Tegn på at Charlie kommer tilbake på samme måte som Locke?

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke huske å ha sett Hurley spille gitar i løpet av serien, kun Charlie. Hurley tar med seg en gitar på flyet når de skal tilbake til øya. Jack fikk beskjed om å gjenskape situasjonen ved å gi farens sko til Locke. Kanskje Hurley fikk samme budskapet. Tegn på at Charlie kommer tilbake på samme måte som Locke?

Tviler, siden Charlie ikke var med på flyet.

Ville vært dumt å bringe noen tilbake på den måten, det er altfor farfetched.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...